Fjärde medaljen, fjärde silvret!

Tid: 19:45:13
Datum: 2008-08-21
Kategori: Allmänt

Då var jag här igen, glider in med stil som få =P haha

Rolf-Göran Eriksson tog Sveriges fjärde medalj i OS idag i hästhoppning av alla sporter. Han hade chans på guldet, men förlorade i omhoppningen om det mot någon kanadensare. Silver är i alla fall bättre än inget =)
Dessutom gick Jörgen Persson till kvartsfinal i pingis idag när han slog ut någon shomme. Det var bra gjort och ännu bättre med tanke på att han låg under med 3-1 i set, men vände och vann med 4-3.
Usain Bolt slog rekord igår igen, den här gången på 200 meter. Han slog det, av många ansett som oslagbara, 12 år gamla rekordet som Michael Johnsson satte 1996, 19.32. Bolt sprang på 19.31 i motvind! Tiden korrigerades till 19.30. Han är grym den mannen. Han och Phelps.
Wissman sprang final på 400 meter idag också och det var första gången på 88 år som Sverige hade med en löpare i finalen på den distansen. Räknar man alla löpdistanser har Sverige bara haft folk med i finalen vid 4 tillfällen i historien, så det var strongt gjort av honom att bara ta sig dit. Han slutade åtta i finalen, men ändå =)

Igår hade vi den första lektionen i webdesign, en ny kurs för min del. Det verkar kul, men det är mycket html-tags att hålla reda på. Det tar nog ett tag att lära sig det där, men när man väl kan det så är det nog kul =)

Det blev Donken både idag och igår och Spike och mig. Idag bjöd han mig t.o.m. Vi var där redan 9:30, men då hade de inte ens slutat med frukosten så vi väntade tills kl 10 och åt då.
Efter det var vi olagliga =P
Det är nämligen så att min samhällsbok inte fanns som E-bok. De var alltså tvunga att nyproducera den vilket tar minst en månad, men vi måste börja med boken så snart som möjligt. Så Niklas, jag och Spike kom fram till att vi, eller Spike, fick scanna in boken. Den är bara ca 90 sidor så det är ingen jättebok direkt, men det tar ju lite tid. Problemet är bara det att de inte har någon flatscanner eller vad det heter, de har en sådan där som man kör in pappren i och det funkar ju inte med en bok. Så först var vi tvungna att kopiera alla sidor i boken och sedan scanna in dem. Plötsligt när vi står där och kopierar kommer några och säger att man inte får göra det utan författarens tillåtelse. Man får bara kopiera 15% av en bok. Så då hade vi varit olagliga utan att veta om det. Niklas var inte där på hela dagen idag heller så vi struntade i att kopiera det så får vi höra med honom vad vi ska göra =P
Annars har det varit ganska lugnt i skolan, inga fler nya ämnen, men klassen har de inte fått ordning på än. Vi får väl se vad som händer där.

Jag funderade lite på var jag ska placera min sub sedan när jag köper den. Egentligen ska de ju stå i ett hörn för att spela bäst, men står den i hörnet måste jag skjuta byrån och vänsterhögtalaren lite inåt i rummet för att få plats med den i hörnet, men då kommer den att stå precis snett bakom vänsterhögtalaren inne i hörnet och jag vet inte hur optimalt det blir.
Det andra alternativet är att jag placerar den mellan TV-hyllan där förstärkaren står och byrån. Då får vänsterhögtalaren stå kvar där den står, men basen kommer i så fall mer från mitten av lyssningsbilden, men det kanske är bra.. jag vet inte. Det är det senare alternativet jag lutar mest åt, men är det någon kunnig som läser det här så får ni gärna ge råd =)

Jag vet inte hur jag ska orka alla veckor framöver. Jag är så otroligt trött om kvällarna. I förrgår, trots att jag inte började förrän 9:30 så var jag hur trött som helst och gick och lade mig 22:30. Igår började jag kl 10, men gick ändå och la mig 22:10. Idag började jag 8, så vi får väl se när jag går och lägger mig idag. Snart antagligen. Man får börja med energidrycker och kaffe för att orka =P men man vänjer sig nog efter ett tag..

Kommentarer
Postat av: jojje

hej jo man e verkligen trött. men det kanske blir bättre då man kommer in i rytmen eller vad man nu ska säga.

jag är inge kunnig på vart man ska ställa högtalare och sånt men du kan ju lyssna vad som låter bäst eller nåt

2008-08-21 @ 19:56:35
URL: http://jojjez.blogg.se/
Postat av: oskar

du kommer börja vänja dig. jag går upp vid sex nästan varje dag för att hinna och jag har börjat bli van nu.



jag tror det andra alternativet är bäst. då kommer basen från mitten om jag förstår rätt.

2008-08-21 @ 23:47:47
URL: http://seigon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: