Fredag

Tid: 22:31:00
Datum: 2008-08-22
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Det blev ganska lyckat idag ändå.
För mig blir det ju dock inte riktigt lika kul eftersom att alla såna här grejor är väldigt visuella. Man ser hur folk gör bort sig och skrattar åt hur de ser ut m.m. men allt det missar jag ju. Visserligen så finns ju Spike där för att syntlka lite, men han skrattar ju mest =P
I alla fall så var jag på skolan redan 7:40, men vi skulle inte samlas förrän 8:30. Då gick vi och placerade ut oss i skogen där vi skulle stå, men det tog ett bra tag innan folket kom till våran station för alla började ju på ettan, så det blev köbildningar och så. På våran station skulle de ju ta ett snöre nerifrån byxbenen och upp genom tröjan och ut i ärmen, nästa person tog snöret genom ärmen och ner genom byxorna så att det blev i sicksack. 4st från varje grupp fick delta och de som vann klarade det på 50 sekunder!
Det där var inte så jättekul för mig, jag bara stod där och hade ju inte så överdrivet roligt direkt.
När alla hade varit på våran station vandrade vi tillbaka, men på vägen stannade vi och tittade på den sista gruppen när de var på stationen efter våran. Där skulle de ha en godisnapp i ett snöre och sedan få upp den i munnen. Efter deras grupp tävlade Niklas och Claes mog varandra och det var ju en syn =)
Spike och jag gick och åt på Donken för tredje dagen på rad. Man känner sig ju lite onyttig och får lite dåligt samvete för det. Jag borde ju inte ha det egentligen, jag behöver lite fett, men det där är ju fel sorts fett och det skulle ju vara lite bättre om man gick upp några kilon av muskler istället för av fett. Det satt Spike och jag och diskuterade just där, inne på McDonald's. Precis rätt ställe att sitta och diskutera vikten och hur man bäst ska träna och så haha ;P
Efter lunchen var det treorna som hade fixat en grej. Det var som en tipspromenad med frågor som "Vem suger bäst?", "Vem är sexigast?", "Vem fingrar bäst?" osv. Så var det 3 namn, som 1 X 2, på varje fråga. Ett namn från trean, ett från tvåan och ett från ettan. Efter tipspromenaden skulle de 3 som fanns som alternativ på en fråga göra upp om vem som egentligen var bäst på den frågan. T.ex. jag. Jag stod med på vem som var uthålligast. Vi skulle käka en sockermunk utan att slicka oss om läpparna. De som var sexigast skulle slå en tärning 10 gånger och se hur många sexor de fick osv. Ganska kul faktiskt =) men det blir ju också ganska visuellt. Det är lite synd.
Till sist fick vi reda på svaren på en tipspromenad som vissa hade gått i skogen. Det var lite kluriga frågor som t.ex. vilket mos som innehåller mest metall, potatismos, äpplemos eller plåttermos. Plåttermos är det ju, det blir ju plåt termos haha =P
En annan var när bin firar jul. Jag kommer inte ihåg alternativen, men svaret var tjugondag knut för då är julen förbi. Fattar ni? FörBi, Haha =)
Några andra som inte var lika kul var i vilken skog man känner sig ensammast i, granskogen, björkskogen eller tallskogen? Björkskogen, för där finns inte en kotte haha =P
3 bagare bakade kubb. En bakade 32st. Den andra bakade 16 och den tredje bakade sammanlagt, hur många kakor bakade de? Inga, de bakade ju kubb!
Det var faktiskt kul =) såna här dagar borde vi ha oftare =) även om det som sagt hade varit roligare om jag hade sett. Man missar ju ganska mycket av sådant här när man inte ser. På våran nollning förra året slapp jag undan nästan allting =P jag behövde inte om jag inte ville och när vi bjöd treorna på fika fick jag en lapp med en massa hjärtan på och så stod det att jag skulle njuta av fikat =) de andra skulle t.ex. sno en treas fika, hålla tal för treorna m.m. Det var kul och nästa år är det våran tur! Då ni kära ettor =P haha

En liten sportnotering bara. Klyft hoppade längdfinal idag, men hon fick bara hoppa 3 hopp. Det var för kort.
Usain Bolt slog sitt tredje världsrekord och tog sitt tredje guld på 3 starter i OS idag när hans Jamaica sprang hem gulet på stafetten.
Jörgen Persson klarade kvartsfinalen också och är i semifinal! Det är starkt gjort, men nu tror jag han möter världsettan i semin och han är dessutom kines. Svårare motstånd får man leta efter, men man ska aldrig säga aldrig. Vi hoppas =)