Goalball-kickoff!

Tid: 15:19:00
Datum: 2008-08-30
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Nu är det dags! Idag var det första träningen för hösten, men jag kunde inte vara där för jag har fortfarande ont i ögat.. men vi åkte dit och lyssnade på introduktionen från LHIF i alla fall, så det var ju alltid något.
Var på Ögon igår igen, det hade inte blivit bättre, precis som jag trodde, men de kunde inte hitta något annat fel än inflammationen, så nästa steg var att ta kortison 1 gång varje timme, så det ska jag göra nu tills på måndag då vi ska tillbaks dit igen. Jag har inte speciellt höga förväntningar på att det ska hjälpa, men mot alla odds så känns det faktiskt en aning bättre just nu. På en skala 1-10 kanske det ligger på 3 nu. I torsdags och igår och framför allt alla nätter har det legat runt 8-10 hela tiden och jag har inte kunnat sova något vidare. Köpte nya panodil igår och drog i mig 2st innan jag la mig igår, men det hjälpte ju inte ändå. Vaknade 2 timmar senare av att det gjorde så ont. Totalt vaknade jag väl 6-7 gånger inatt, men det konstiga är att det är mellan när jag går och lägger mig och ca klockan 4 jag vaknar. Efter det sover jag som jag ska. Då går smärtan ner lite, men igår morse var det ändå värre än i torsdags morse, men som sagt, just nu känns det ganska ok även om det inte är bra. Kanske, kanske kan jag få sova bra inatt. Jag antar att det är för att jag inte har sovit bra på 3 nätter nu som man blir helt orkeslös och orkar ingenting, man blir gnällig och sur och bör helst inte pratas med, man orkar inte göra något, man kan inte sova för att det gör så ont osv. men kanske är det över nu? Man kan ju hoppas i alla fall =)

Huokko är tillbaka i Leksand igen =) det var bra det =)

Dagens låt blir faktiskt en 70-talare :O Magnum Bonums gamla hitt Skateboard, ni vet, Ner ner ner nerför backen ner =P