Liseberg! =)

Tid: 16:40:23
Datum: 2008-08-06
Kategori: Allmänt

En riktigt bra dag blev det igår =)
Jag åkte 27 karusäller, inte olika så klart, men totalt 27st.
Det var Colorado som vi åkte hela 7 gånger, Flumride 3 gånger, Kulingen 4 gånger, Tornado 2 gånger, Spinrock 2 gånger, Lisebergsbanan 2 gånger Uppsvinget 2 gånger, Uppskjutet, Höjdskräcken, Virvelvinden, Jukebox och Kaffekopparna =P
Vi blev ökända i Kulingen =P Först åkte vi en gång. Sedan, lite senare åkte vi 3 gånger till för då ville Shep åka den. Då skrek, främst jag och Lollo, men även Emma och ville allt vad vi hade =) det var kul. Shep åkte bara en av de 3 gångerna och hon bara satt och skämdes där =P Lollo sa att hon trodde att han som skötte Kulingen hette Glen, men Emma sa att hon hade fel, han hette Robin stod det på en namnskylt eller något. Det värsta var att vi tror att han hörde när Lollo sa att hon trodde att han hette Glen.
Senare när vi åkte Flumride igen skrek hon högst upp "Robin vid Kulingen, jag älskar dig!" haha =)
Colorado åkte vi som sagt 7 gånger. Det står på en skylt där vid ingången att det är varning för att man kan bli mycket blöt under resan. Av alla de 7 gångerna vi åkte blev jag bara blöt en ända gång. Jag blev säkert 10 gånger blötare på Flumride än på Colorado. I Flumride fick jag in vatten i skon och hela byxorna blev blöta. Jag blev lite rädd för att min mp3 hade pajat första gången vi åkte, byxbenet där fikan som den låg i var blev helt dyngsurt typ, men den funkade faktiskt =) När vi åkte Colorado, och fränst de sista gångerna skrek vi inte. Där satt vi och sjöng istället. Lollo sjöng och jag fyllde i, jag vet inte vad det heter. Hon sjöng t.ex. And I still believe, still believe" och jag tog en annan hur falsk ton som helst och sjöngskrek "Still believe". Det lät hämskt =P Hitt me baby one more time var den mest populära låten följd av Du kamla du fria som vi sjöng varje gång när man är på väg tillbaka till starten när man åker in. Det är så fint eko där, det lät inte mycket bättre det heller =P
I Tornado började jag skrika och Lollo hänge på när vi nästan hade stannat. Även i Spinrock började jag skrika när vi höll på att stanna och var ca 3m över marken =P
Skämsigt kan man kanske tycka, men det var bara kul. Folk glodde säkert, men jag ser de ju inte ens så mig gör det inget =)
I Lisebergsbanan skrek jag t.o.m. innan vi åkte iväg =P och i uppförsbacken sjöng jag Lene-Alexandras låt My boobs are okay =P Pinsamt som fan tyckte Shep och de. Andra gången vi åkte Lisebergsbanan åkte jag med Alle. Han tyckte inte jag skulle skrika, men det gjorde jag ändå.
Jag tycker att om man skriker typ häromjring är det ju lite pinsamt. Då kommer säkert någon att känna igen en, men gör man det i Göteborg, det är ju ingen som känner mig där och jag kommer säkert aldrig att träffa dem igen. Då gör det inget om de glor lite =P
Vi åkte i alla fall och hade det kul hela dagen ända tills de stängde vid 23:00. Då åkte vi hem och var hemma vid 2-tiden.

Min laptop pajade i förrgår också, så nu får jag nöja mig meed min stationära dator. Jag är inget vidare på att skriva på ett vanligt tangentbord längre, jag är så van vid laptopen. Förr var det tvärtom. Då kunde jag inte skriva på en laptop knappt. Vi får se hur det här blir, lite mer fel än vanligt blir det säkert.
Jag vet inte vad som hände med datorn. Jag satt och läste lite bloggar. Så plötsligt slutade Jaws att prata. Jag trodde det hade kraschat, för det gör det ju ibland, men jag fick inte igång det igen. Då trodde jag det var wave-ljudet som hade åkt ner för det gör det också ibland av någon skum anledning. Jag fick dock inte upp det heller så jag startasde om datorn och försökte igen, men icke. Emma fick försöka istället, men hon sa att skärmmen var helt svart. Jag testade att starta om några gånger till, men den står bara och laddar i uppstartningsläget och skärmen är bara svart. Det händer ingenting. Jag testade faktiskt t.o.m. att koppla in punktdisplayen som jag inte har använt sedan jag slutade i Stockholm för att se om det hände något, men ingenting.
Tor-Björn från syncentralen kommer imorgon och ska kolla på det. Troligen får han ta med sig den skulle jag tro, jag tror inte han kan fixa det på plats. Hoppas hårddisken går att rädda i alla fall för där har jag ju 3 års skolarbete och en massa skolböcker + lite andra dokument som jag inte vill bli av med..

Skänninge marken är det nu med =) 2 av 3 dagar varje år som Skänninge lever upp. Den 3:e dagen är Valborg.
För er som läser som inte är härifrån kan jag säga att det är Sveriges storsta rundresande marknad. Det är stånd och grejor i hela stan och tivoli är det också och så var det öltält förr, men det tog de bort lagom till jag fyllde 18 =/
Jag har dock inte varit ute något alls än, måste nog gå ut snart, men jag har faktiskt ingen lust alls med det.. skumt..

Degens låt då, ja, det blir väl Hit me baby one more time meed Britney Spears bara för det =P skitdålig är den, men ändå.
Dagens mer seriösa låt blir Sandra Gees första egna hitt Summertime från 2007. Sandra Gee som är med i Baby Alice och kommer från Norrköping om jag inte misstar mig helt..

Kommentarer
Postat av: Jennie

oh no :) hoppas datorn går att rädda. Dock har jag (eller rättare sagt min bror) varit lite mer klantiga. Laptopen har hoppat ur gångjärnet så det är därför den måste lämnas in.

2008-08-07 @ 00:01:12
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: RonjaR

Är inte kulinge den där karucellen där man sitter i en soffa och åker väldigt långsamt?

2008-08-08 @ 09:49:42
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

hehe Tackar för äran till dagens låt här =)



Ps. Jag kommer från Småland men bor i Göteborg.. Men de andra bandmedlemmarna i BabyAlice kommer från Norrköping ;)





KRAM

Sandra Gee

2009-01-15 @ 16:05:18
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: