Tredje medaljen!

Tid: 21:35:29
Datum: 2008-08-14
Kategori: Allmänt

Ja, idag var det dags för den tredje svenska medaljen i OS, men speciellt glädjande kan man väl inte säga att det var.
Ara Abrahamian hade siktat in sig på OS-guld. Kämpat för det här i 4 år, t.o.m. lagt av med brottningen men kommit tillbaka och satsat fullt för att nå ett OS-guld.
Det hade han kanske gjort också om det inte hade varit för domarna. Han blev felaktigt dömd i semifinalen och diskades och fick bara brottas om bronset. Han övervägde att skita helt i bronsmatchen bara för att demonstrera hur orättvist behandlad han hade blivit, men han övertalades och vann bronset.
Glad kan man dock inte påstå att han var. Under priscermonin tog han emot medaljen och slängde den sedan på mattan och gick därifrån utan ett ord.
Nu kan man ju diskutera om det var rätt eller fel att göra så, själv tycker jag att det var fel gjort av honom. Visst att han var besviken och arg över domslutet, men slänga en medalj, det gör man inte. Till hans försvar kan man väl säga att det var en rejäl domartabbe och man kan förstå att han blir förbannad efter att ha kämpat för det här i 4 år, men ändå.
Den olympiska komitén diskuterar huruvida han ska få behålla medaljen eller inte. Det finns vissa regler för hur man ska beté sig under en priscermoni. Han själv sa ju efteråt att den medaljen inte betydde något alls. Det gör den antagligen inte nu, men senare, om några månader kanske han ändå kan se på sitt brons med viss stolthet ändå =)
Det var väl det ända jag har koll på som har hänt idag rörande svenskarna. Stefan Nystrand kom tyvärr sist i finalen imorse kan vi ju meddela också.
Lassi Karonen har jag ju föresten glömt! Han är i final i singelsculler och kan nog mycket väl ta en medalj =)

Jag hittade någon sida förut
www.bloggvarde.se
där man kan kolla hur mycket man kan tjäna på sin blogg. Visserligen så stod det att det inte är pålitligt och jag tror väl inte direkt heller på det, men enligt det så skulle jag tjäna 6766kr i månaden på min blogg och det vore ju inte fel =)

Det där med vikt är ju en känslig grej för många. Jag har tyckt att jag har varit underviktig länge och t.o.m. skolsköterskan tyckte det en gång. I Stockholm pratade vi mycket om idrott och hälsa och vad man ska äta och så. Vi gjorde hälsoguider osv, men det hör inte hit. Då var jag 174cm lång och vägde 54kg. Enligt hälsoguiden fick jag i mig för lite av allting varje dag. Allut utom C-vitaminer som den räknade juice till. Fibrer tror jag det var fick jag bara i mig 20% av det jag skulle få i mig. Vi kom fram till att jag skulle äta 2 frukter varjr dag och cornflakes i yoghurten varje morgon så skulle jag åtminstone komma upp i ca 4000 kalorier dagligen vilket jag behövde. Det har gett visst resultat, visserligen så har jag blivit 5cm längre, men jag har gått upp 5kg. Det gör väl ingen skillnad kan man kanske tycka då, 5 och 5, det kvittar vi, men jag gjorde ett bmi-test nyss och enligt det så är jag bara knappt underviktig. Mellan 18,5 och 24 är normalt. Jag låg på 18,4. bmi är krångligt annars, jag rör alltid ihop det där med hur man räknar, men nu är det så att man tar sin längd delat med vikten gånger vikten, alltså Y/ZxZ. X där är alltså ingen variabel utan ett gångertecken.
Jag ska i vilket fall som helst inte vara rädd för att äta fet mat o.d. det är bara bra om jag går upp några kilon, men hamburgare 4 dagar i veckan är kanske inte så bra för det =P

Leksand spelar mot Ålborg nu och de ledde senast jag kollade efter första perren med 0-2 =)

Kommentarer
Postat av: Vispen

Hej, ser du vad som händer? jag kommenterar idag igen! Haha.

Jag ska läsa det du skrev igår också, det där var bara ett sammanträffande att jag skrev om jobb idag, det kom jag bara att tänka på imorse och var väldigt ledsen över det faktiskt.

Jag tycker verkligen att killen i brottningen gjorde rätt! Jag skulle ha gjort precis samma sak, helt klart!

Jag hatar att bli orättvist behandlad och när jag har blivit det så har jag väldigt svårt för att vara trevlig, jag skulle kanske ha struntat i bronsmatchen!



Jag har gjort ett bmitest och jag låg på 21, det är väl inte så illa? men nu ligger jag nog på 24, du vill inte veta hur mycket jag har gått upp i sommar, jag kommer alltid bara att vara 150 cm vilket stör mig! Men ja, i Vietnam är vissa korta.

Oj, du var väldigt underviktig förut och nu också tycker jag att det låter som!

2008-08-14 @ 21:55:32
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha jag förstår inte hur dem räknar ut bloggvärde :) min ska tydligen vara värd över 100 000 isf :P hade ju inte sagt nej till dem pengarna.

2008-08-14 @ 22:28:05
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; haha ja det är riktigt illa nu ;)

2008-08-15 @ 01:34:38
URL: http://hallon8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: