Vann första träningsmatchen =)

Tid: 21:55:47
Datum: 2008-08-09
Kategori: Leksand

Det här blir ett sportinlägg.
Leksand spelade idag sin första träningsmatch inför säsongen mot inga mindre än Moskva som har varit här i några dagar nu och slagit både Södertälje och Mora, men inte Leksand. Där var det stopp. De slog Södertälje med 5-3 och ledde med 4-0 redan efter 4 minuter, näst intill katastrof. Leksand lyckades dock hålla stången och vann med 3-2. Ollas, Bergenström och Prestberg gjorde målen och det här vådar ju gott inför framtiden =)
Nästa match är på tisdag mot något danskt lag i Danmark.
Utöver träningsmatcher och annat så har Leksand vervat en kanadensare till, Kevin Doell. Han har spelat i Chicagos AHL-lag och vann AHL's motsvarughet till Stanley cup i våras tror jag det var. Han ansluter till laget, liksom Vopat och Jackman, i oktober.

Då tar vi lite annan sport.
Simförsök var det idag och tyvärr så missade Sara Sjöström finalen på 100 meter fjäril tror jag det var. Hon är annars ganska grym. Bara 14 år och är med i OS. Det är inte dåligt det.
En annan Sara som har komverterat över till Norge gick i alla fall vidare på någon längd, kommer inte ihåg vad det var.
En annan boxare som jag tror var svensk men som tävlar för Gambia fick storstryk idag, 15-2 eller vad det blev mot någon indier.
Dagens mest glädjande resultat för svensk del var väl att det svenska damfotbollslandslaget slog Argentina med 1-0 och därmed så är de kvar i diskutionerna om avancemang. Vi får väl se, en match återstår, mot Kanada.
Ett linjelopp på cykel för herrar var det idag med, men inga svenska framgångar där, men det jag skulle komma till var att jag inte fattar hur man kan orka det! Det var något litet sammandrag av det på TV förut och då sa de att det var kvar 26 mil vid något tillfälle. De cyklade bl.a. 7 varv upp och ner och runt ett berg och det berget låg dessutom X antal mil utanför en stad som de startade i + att det var ca 35 grader varmt.

Kommentarer
Postat av: Jennie

svar; hahah shit va många kommentarer du skrev :) men det är alltid kul med de så jag ska inte klaga!



Hahaha hade inte orkat skriva de inlägget 08:08 ;) då sov jag!



Ja jag fatta faktiskt inte va IFK Göteborg höll på med där. Hur kan dem förlora mot Örebro som ligger i botten?!!!



Tror ingen av oss vill ha våran skit :/ Du ska vara glad att du inte har ont och ajg ska vara glad att jag har min syn. Men shit happens right? :)

2008-08-09 @ 23:09:34
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; haha! Det är ju bra att du äter frukost med dem :) min familj äter typ lunch när jag ska äta frukost..



Ja, men sen så vet jag att jag hade inte varit som jag är om de itne va för min sjukdom. Även om jag hellre hade viljat leva utan den så har den ändå "format" mig.

2008-08-10 @ 16:15:27
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; hähä men jag är tjej ;) Nä men jag är inte direkt typen som köper tusen par skor.. Men dem här var snygga (lila & svarta - kanske inte säger dig så mycket menmen) & sjukt sköna.



Ja, klart jag hade varit ute mer. Jag har iallafall hållt på med någon sport.

Man blir jättepåverkad men jag försökte bara visa att det kan vara lite positivt med även om det är svårt att tro.

2008-08-10 @ 18:14:03
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Hilal

Har en frågestund på bloggen nu :)

Har du en fråga är det bara att kika in och fråga!(:

2008-08-10 @ 19:01:58
URL: http://favouriiitee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: