God jul!

Tid: 03:00:35
Datum: 2008-12-26
Kategori: Allmänt

Jag skulle ha skrivit lite igår, men när vi kom hem från mormor var jag så trött så att jag gick och la mig direkt =)

Jaha, och nu får jag tydligen skriva om hela skiten jag hade skrivit.
Vet inte vad som hände, men jag loggades tydligen ut när jag skulle publicera det jag skrev. Det konstiga är ju bara det att den första meningen jag skrev i inlägget är sparad, men inte hela inlägget.
Jaja, det blir ju kul att göra såhär klockan 2 på natten..

I alla fall så var vi som sagt hos mormor igår.
Gick faktiskt och la mig lite efter 12 natten innan och vaknade naturligtvis 7:15, så jag trodde att jag skulle vara trött, men det märktes faktiskt inte, inte till en början =P

Jag gick i alla fall upp lite efter 9. Vi skulle ju åka 10:10 så det var väl bäst att gå upp så att man hann.
Det gjorde jag också. Jag var klar lite innan 10 och fick vänta lite på resten innan de blev klara.

Innan det hade vi, precis som vanligt numera, öppnat ett paket på morgonen där jag fick sådan där ansiktstvätt. Förr har vi ju alltid öppnat alla mammas och pappas paket på morgonen. Ett före frukosten och resten efter. Vi hade t.o.m. speciella platser där vid granen som vi alltid satt vid. Nu, när man bara öppnar ett på morgonen och resten senare på dagen tillsammans med resten av släktens paket känns det som om man får mer saker =)

Först bar det i alla fall av till farmor på ålderdomshemet för lite fika.
Det blev kaffe och glögg samtidigt som vi såg på Hitta Nemo som inte alls var bra.

Sedan åkte vi till kyrkogården och tände ljus hos farfar. Jag tog faktiskt några kort på graven, det var fint där med snö och allt, för det var det! Snö alltså =P
Inte mycket, men lite vitt sådär var det i alla fall och det var inte igår det var en vit jul =)

Mot Linköping bar det sedan av och när vi kom fram till mormor var det pakethav under granen som gälde =)
Jag tog kort på det, men jag har inte lagt in något än och det lär jag nog inte göra på ett bra tag heller, för jag har fortfarande inte lagt in korten från Riga i somras =P
Det var i alla fall våra, mormors och moster och morbrors paket. En hel del med andra ord.

Vi såg lite på Ronja Rövardotter, som hade börjat när vi var hos farmor, ett tag innan vi skulle äta. Den är väl inget vidare den heller, men bättre än Hitta Nemo i alla fall =P
Det där med julbord är och har aldrig riktigt varit min grej, men igår var det faktiskt ganska gott. Visserligen åt jag bara köttbullar, prinskorv, julkorv, revbenspjäll, potatisgratäng och vanlig potatis. Julkorv blev jag jättesugen på precis innan vi skulle börja äta, så det blev det ganska många av. Till maten var det julmust som gällde och så hade mormor köpt något mjöd eller vad det var. Inte öl, men något åt det hållet. Det smakade som honungshalstabletter ungefär och det var riktigt gott tyckte jag, men det var nästan bara jag som tyckte det =P
Några mackor och 2 nubbar blev det också.

Sedan var det, precis som traditionen säger, Kalle klockan 3 och även om det inte är sådär jättebra så måste man se det! Det är tradition och det är en tradition som inte ska brytas! Min personliga favorit är ju helt klart Musse och husvagnen =) den är ju bara för bra, men jag tycker det är dåligt att de har kortat ner den så enormt mycket. Förr fick man ju se när de åkte ner för berget och allt. Nu får man bara se lite när de kommer ner. Det är dåligt.

Efter Kalle var det dags för julklappsutdelningen som tog sin lilla tid i och med att det var en del att dela ut, men när den var avklarad öppnades alla paket.
Jag fick en Ferrariparfym som moster och morbror hade köpt på Kreta. Mats sa att de hade köpt den i Paris, men det var ju lite fel =P
Den luktar inte sådär jättegott tycker jag, men flaskan är snygg =)
En killkroppsparfym, som jag säger, fick jag också. Flaskan ser ut som en killkropp och den luktar riktigt gott, men den är ju lite dyr, men pappa hade köpt den när han var i Budapest i höstas.
Lurar till mp3:n fick jag också för mina är ju halvt sönder. Det hörs bara svagt i ena luren. Jag tycker de lurarna är jättebra trots att det är originallurar och vi har letat och letat, men vi har inte hittat sådana lurar i någon annan affär. Det svåra med hörlurar är ju att man inte kan prova dem, så man vet ju aldrig om de är bra eller inte. I alla fall så hade mamma och pappa skickat efter dem från Sonys hemsida och de var inte billiga, men de är ett strå vassare än mina. Jag har inte hunnit öppna dem än, men hoppas att de är bra =)
Lite godis, en tårtspade som Emma redan hade råkat säga att jag skulle få av Shep dagen innan, en osthyvel, en lite finare tröja, ett mätglas, en rollon och ett hopprep fick jag också. Det är bra träning att hoppa hopprep tycker jag, så därför önskade jag mig ett sådant =)
Nu är ju bara frågan var jag ska hoppa någon stans. Inne är det för trångt, så det får bli utomhus någon stans. Grejen är ju bara den att jag inte kan stå still och hoppa på samma ställe utan jag hoppar antingen framåt eller bakåt, så det måste vara gott om plats. Jag får väl se till att hitta något bra ställe =)
Mikael hade köpt trisslotter åt oss som vanligt, men jag vann inget. Shep var den ända som vann, 50kr.

Efter julklappsutdelningen kom Sofia, Mikaels nya tjej och det var väl trevligt. Hon sa inte så mycket, men det var ju första gången hon träffade hela släkten, så det är väl inte så konstigt. Mikael har i alla fall erkänt att de är ihop. Det gjorde han ju aldrig med Gun =P

Jag blev plötsligt supertrött och låg nästan och sov medan de andra, utom barnen, körde julklappsspelet och innan vi skulle äta kvällsmat. Jag var inte ett dugg hungrig, men lite gröt som var mycket godare än den mamma hade gjort kvällen innan åt jag i alla fall.

Sedan var det kort som gällde =) jag, Emma, Liselotte och mormor körde plump och jag vann =)

Vi åkte hem och jag gick som sagt och la mig direkt när vi kom hem lite före 12, men somnade inte förrän vid 1.

Idag sov jag till 10:30, men låg och läste till 12:30 när jag gick upp och gjorde mig i ordning innan kusinerna från pappas sida kom.

Då blev det julbord igen, men idag var det faktiskt inte lika gott som det var igår. Lite köttbullar, prinskorv, julkorv, revbenspjäll, potatisgratäng och några mackor åt jag i alla fall, men jag blev mätt på det med.
Efter det var det efterrätt och sedan delades farmors paket ut och farmor fick massa saker hon också. Jag fick ytterligare en deostick, brännskivor, underkläder och en T-shirt. Det sistnämnda är ju inte direkt något jag behöver, men jag får väl rensa ut lite gamla T-shirtar. Parfym och deo har jag i alla fall så det räcker ett bra tag framåt nu =)

Lite fika hann vi med innan det var dags för julklappsspelet som inte riktigt blev som tidigare år. För det första tyckte jag att alla skulle ha någon form av bindel på sig så att det skulle bli lite mer jämnt, men så blev det inte och det gick bra ändå. Förr har vi ju också kört så att man lägger alla paket i en hög, slår 2 tärningar och ska få lika tal, tar ett paket och när alla paket är slut öppnar man dem och sedan börjar tiden. Man slår tärningarna och ska få 2 lika tal och då får man ta något man vill ha från någon annan vilket kan sluta med att någon får 6 saker och någon annan får ingenting alls. Så vi körde en lite snällare variant där man slår 2 tärningar för att få lika tal och när alla paket är slut öppnar man dem och sedan ska man få 2 lika tal på tärningarna igen och då ska man byta med någon istället för att ta, så att alla får någonting. När vi öppnade paketen hade jag en kartong Dumle och en skiva med musiken från Mamma Mia. Där gäller det ju att hålla reda på vad alla har, eller i alla fall vad som finns som man är intresserad av att ha. Skulle alla haft bindel hade det ju varit samma sak för alla, men nu kan alla andra se vad som finns, alla utom jag. I slutet var jag i alla fall nära på att få en bok...
Det var nog inte ens en minut kvar när jag fick 2 lika tal och bytte till mig Dumlen och skivan från pappa som fick boken istället, så jag fick Dumlen =) bättre det än en bok för det hade ju varit jättekul... inte =P
Sanning eller bullshit hette den och den är ju baserad på Krister i P3. Den hade nog faktiskt varit ganska bra, om jag hade kunnat läsa den =P
Varje år är det ju alltid så att det är någonting som är mer eftertraktat än det andra och i år var det USB-minnet på 2Gb som ingen mindre än jag hade köpt =) men jag ville inte ha det, för jag ska köpa ett Leksands-USB från Starshop snart, för pappa och jag fixade E-kort åt mig idag vilket innebär att man inte behöver ge ut sitt vanliga kontonummer när man handlar på nätet. Grejen är ju bara den att jag inte riktigt vet hur det där fungerar, så jag skulle testa att fejkköpa något på Starshop bara för att se vad som hände. Då var man ju så klart tvungen att registrera sig, men det ska jag ju ändå göra så det var väl inga problem tänkte jag, men det var det ju så klart. Jag vet inte vad det var, om det var Jaws som krånglade eller vad det var. Man kunde inte hoppa från ett skrivfält till nästa med tab, utan man var tvungen att gå ur formulärläge, som man måste gå in i för att kunna skriva på nätet om man använder Jaws, genom att trycka enter i skrivfältet för er som inte vet. Sedan hittade jag ingen "Registrera-knapp" eller något, men pappa kunde när han försökte, så jag måste ju ha gjort något fel där. Vi får kolla vidare på det imorgon, eller idag blir det ju för nu är klockan snart 3... Det kommer säkert att stå att det här är publicerat 22:15 eller något för det stod det när jag gick in på det, men det stämmer inte. Klockan är nu 2:57.

Det får räcka för nu. Nu har jag skrivit om hela skiten igen och det blev inte lika bra som det förra, men det får duga så länge. Jag kanske kompleterar lite imorgon, eller senare idag rättare sagt =P
Idag är det också Leksand - Almtuna och det ska gå bra får vi hoppas =)

Det var i alla fall julen 2008 det =)

Hoppas nästa jul blir lika bra =)
Det viktiga är inte alla paket, det viktiga är gemenskapen, att sitta där med släkten och bara ta det lugnt =)

Hoppas ni alla har haft en bra jul! =)

G O D J U L!

Kommentarer
Postat av: Jessi

Låter som att du har haft en fin jul :)



Kram

2008-12-27 @ 12:57:36
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: anna

jävlar i mig vilket långt inlägg. låter som du hade det bra i jul iaf :)

2008-12-27 @ 23:57:05
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: jojje

tja din jul verkar ha varit mysig. det har min jul också varit :) haha jag såg också ronja på teve, men det var bara en slump för syrran såg det och jag kom just in. men kalle såg jag inte utan då lyssnade jag på en talbok istället. kalle är tråkit, det räcker med att jag vet att det går på teve;D

2008-12-28 @ 15:08:05
URL: http://minrottweiler.blogg.se/
Postat av: vispen

Nu har jag läst hela inlägget om din kära jul:D

Kalle är lugnt en tradition, julklappspelet vill jag också köra! Hur många julklappar fick alla var, var det olika? och hur mycket köpte alla julklappar för? Bestämde ni en summa innan och hur många julklappar alla skulle köpa? Julmaten är ju bäst:P Jag har sett en sådan där tjejkroppsparfymgrej en gång. God jul!

2008-12-28 @ 16:30:38
URL: http://Http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: