Hjärt & lungräddning

Tid: 21:59:15
Datum: 2008-12-10
Kategori: Allmänt

Japp, det var det vi gjorde idag och det var ju inte igår man gjorde det senast kan man ju säga..
Jag tror inte jag har gjort det sedan i mellanstadiet eller något..
Vi fick lägga varandra i framstupa sidoläge som det inte heter längre, nu heter det framstupa säkerhetsläge eller någonting, jag kommer inte riktigt ihåg. I alla fall så gick det bra efter ett tag, men jag kom inte ihåg hur man skulle göra först..
Sedan var det hjärt och lungräddning på dockor som gällde och det tyckte Spike såg kul ut. Det såg ut som om jag hånglade med dockan sa han =P

Problemet med sådana där akuta situationer är att jag inte vet vad jag skulle göra på riktigt. Jag vet ju inte vad som har hänt. Man får fråga någon där "Vad är det som har hänt?" och de är helt virriga och kan inte säga någonting alls. Då kan jag ju inte göra något alls för då vet jag inte vad som har hänt. Är man med någon kompis på något ställe där det händer något skulle antagligen kompisen ingripa medan jag bara stod där som ett fån och inte visste vad jag skulle göra. Det är svårt det där.. Tänk om det ligger någon under lite rasat material. Då kan jag ju inte bara springa dit och dra ut den personen för då kanske det rasar ännu mer, men jag kan ju inte låta den ligga kvar där heller..

Till sist var det lite grejer man ska göra om någon har satt något i luftstrupen. Jag övade på Spike. Han tyckte jag slog för hårt hehe =P Vi skulle inte slå för hårt eftersom att det bara var övning. Slår man för hårt kan man spy och det vore ju mindre trevligt.. =P

Leksand spelade 3-4 efter sudden mot Bofors ikväll och det var bra med tanke på matchbilden. Det var Bofors som tog ledningen både med 1-0, 2-1 och 3-2, men så kvitterade Bergenström med 30 sekunder kvar och Doell avgjorde med 7 sekunder kvar av sudden. Så det var ändå bra och vilken klack de har. Var de än kommer så hörs de nästan mer än alla hemmalag...
Huddinge vann igen när man besegrade Oskarshamn hemma med 4-2. Det var bra gjort och Mariestad var det ända laget som höll nollan när man slog Borås med 2-0. Mora slog Växjö med 5-2, Nybro slog Almtuna i sudden med 4-3 och Sundsvall vände mot Västerås efter att ha legat under med 0-3 och vann med 3-4.

Vi sparkade Micha ur gruppen på samhällen idag. Vi ska ju göra ett fördjupningsarbete om maten på skolan. Niklas sa innan vi började att eftersom att det är en speciell mottagare av arbetet, vi gör det alltså inte bara för våran skull, är det viktigt att vi satsar på det och vi lär få ett högre betyg än G. Micha säger att han är nöjd med ett G och inte vill jobba mer än nödvändigt. Så sitter han och spelar mobilspel när vi ska komma på frågor till enkäten. Han lade inte ner den när vi sa åt honom heller och suckade bara när vi frågade om han hade några förslag på frågor. Då blev Torbjörn asförbannad på honom och sa att han fick byta grupp om det var så jobbigt, så det gjorde han. Nu är det jag, Josef, Kevin och Torbjörn. Får väl se hur det kommer gå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: