Mellandagsrea =)

Tid: 00:12:46
Datum: 2008-12-29
Kategori: Allmänt

Jag, jag är lite sen just nu =P

Vi var på mellandagsrea i fredags, så det är ett tag sedan nu, men jag hittade en hel del som jag fastnade för där =)

Först var det datorer som kollades in på Siba, men jag hittade väl ingen speciell direkt som jag blev sugen på. Det jag behöver är ju i princip en dator med hyfsat stor hårddisk, snabb processor och hyfsat bra ljudkort. En sådan dator kan man ju få för bara några tusen nu.

Efter det var det mobiler på El-giganten och där hittade jag en jag fastnade lite för. En Nokia 6600. Det kändes som om det var en liten magnet som höll ihop den när den var hopvikt och de yttre knappraderna samt yttersidorna på själva mobilen var i aluminium. Det ända som inte var så bra var att stjärna och fyrkant var integrerade i själva mobilen, så man kände inte dem så bra.

Sedan var det videokameror som kollades in och där hittade jag en som jag verkligen fastnade för. En Sony var det. Världens minsta videokamera stod det att det var. Videokameror brukar ju vara lite avlånga, men den här var skitkort och så höll man den som en pistol e.d. istället för, som i vanliga fall, på sidan. Den kändes också mer rejäl än alla andra, men den kostade nästan 8000. Dessutom var det ingen hårddisk i som jag helst vill ha utan det var minneskort och inte vilka minneskort som helst utan Sonys egna special som tydligen kostar 500kr för ett på 2Gb. Det var ju en liten nackdel, men ändå. Jag vill ha den!

TV var nästa sak att kolla på och där hittade jag också en jag kan tänka mig att köpa. En Samsung var det. Min TV är ju ganska gammal kan man ju säga, så det behövs en ny. Frågan i så fall är bara var jag ska göra av mina kepsar som, ligger på den nu =P Snacka om dagens I-landsproblem haha =P

Phonehouse kollade vi också på och först fick vi hjälp av en gubbe som nog inte riktigt visste vad han pratade om för han sa att alla nya Nokia hade någon grej som skulle funka med Talks eller Mobil speach. Vi sa att vi skulle säga till om vi behövde någon hjälp. Sedan kom det en annan gubbe som inte heller först fattade vad Talks var. Han trodde att det var talsyntesen som finns integrerad i vissa Nokiatelefoner, men jag sa att det var ett program som man installerade efteråt i telefonen och då fattade han och tog med mig till kassan där jag fick känna på ett gäng mobiler med Symbian 60, som man måste ha för att Talks ska funka. Den bästa av de mobilerna jag fick känna på var nog E51:an. Den var riktigt bra och har Vlan och allt som jag gärna vill ha, så den är också en tänkbar mobil. Den eller 6600:an.

Lite fika och mat på Ikea blev det innan vi skulle till Stadium och köpa min mössa som jag hade kollat på tidigare under dagen, men naturligtvis så var Stadium stängt då, så Emma och Alle fick köpa den åt mig igår när de var ute i Tornby igen. En svart Peak är det och så står det Peak Performance med vitt =) Riktigt skön var den.

En jacka köpte jag också på Intersport. En svart dunjacka, igen =P
Jag köpte ju en ny jacka i Ullared, men eftersom att jag har haft dunjacka i så många år innan det så tyckte jag att den var lite kall, så det fick bli en ny dunjacka =)

Kvällen har jag faktiskt spenderat med att prata i telefon =) det är inte varje dag jag gör det, pratade säkert i 4 timmar eller något och mina 110 spänn som jag hade innan krympte till 4kr =P men det var det värt ;)

Lite hockey och så har det varit också de senaste dagarna, men det tar vi imorgon, eller idag då =P för nu är det måndag och det är inte vilken måndag som helst, det är måndagen vecka 1 och det är dessutom mammas födelsedag, så grattis mamma på födelsedagen! =)

Kommentarer
Postat av: jojje

hej

så du ska köpa en ny mobil, det skulle jag också behöva så att man kan läsa sms överallt och så. jag ska nog köpa en faktiskt, men först en dator.

2008-12-29 @ 08:09:48
URL: http://minrottweiler.blogg.se/
Postat av: jojje

sv: ja det fanns jättesnygga mobiler jag var på ett ställe idag där dom hade nokia som var svarta och rosa hehe skitcoola.

jag var uppe så tidigt för jag skulle på dataaffären. köpte ingen dator för de fanns bara me programmet vista och ja måste ha windows xp och så men ja ska kolla upp lite mer och gå tillbaks dit sen. en ska hjälpa mig hehe.

2008-12-29 @ 15:51:33
URL: http://minrottweiler.blogg.se/
Postat av: anna

svar: haha bra gissta, det var helt rätt :)

2008-12-29 @ 16:45:39
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: vispen

Va, ofta att det är vecka ett, det nya året har ju inte börjat men ändå.

Jag tittar nästan aldrig på tv, vet inte om det är någon idé för mig att köpa någon men vet du ungefär vad en tv brukar kosta? om man inte vill ha någon som är jättebra. Vem pratade du med i telefon sådär länge? Någon jag känner eller? Stadium, det var där jag såg julkonserter:D

2008-12-30 @ 16:07:20
URL: http://Http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: