Sista matchen innan jul..

Tid: 18:52:35
Datum: 2008-12-14
Kategori: Leksand

Nu är jag lite sur.
Så otroligt onödig förlust!
Det här skulle ju inte vara några större problem tyckte man. Visst, bortaplan, men Nybro skulle väl inte kunna hota?
Leksand ledde också med 2-0 efter 2:26 efter mål av Doell och Johansson. Nybro reducerade dock till 1-2 efter några minuter och samma spelare som gjorde 1-2 gjorde också 2-2 innan perioden var slut. I andra ökade Leksand dock till 2-4 innan Nybro fick in 3-4 med 25 sekunder kvar av perioden samtidigt som Green fick matchstraff för en ful slashing. Nybro fick alltså spela 5-4 i nästan 5 minuter i början av tredje och gjorde så klart 4-4. I slutet åkte Ullman på ett miscondakt-straff efter en utvisning och Nybro fick spela powerplay i 4 minuter när det var 6 minuter kvar av matchen. Klart att de gör 5-4 då!

Så Nybro vann sista matchen före jul trots att Leksand ledde med 0-2 efter 2 minuter och hade några stolpskott och ett skott i masken på Nybros målvakt. För mycket utvisningar var det. Inte bra alls. Hade man bara skärpt till sig lite hade de vunnit. Man kan ju hoppas att de lär sig av sina misstag i alla fall, men tydligen så var det ett konstigt domslut av domaren att ge Ullman 2+2 för miscondakt där i slutet, men ändå. Det var för mycket utvisningar.
Nu ser vi framåt mot Almtunamatchen på annandag jul. Då ska vi vinna!

Det blev inga pengar idag heller. Jag satsade en tia på att Växjö skulle slå Mariestad vilket de också gjorde, med 0-4. AIK skulle slå Oskarshamn och det gjorde man också mycket övertygande med 7-1. Mora slog också Troja med 5-2. Den matchen tvekade jag på, kändes som om Troja kunde ha en chans där ändå, men jag satsade på Mora. Sedan satsade jag på att Västerås skulle slå Huddinge, men de fick stryk i straffar, Sundsvall skulle slå Borås, men de fick stryk med 3-0 och Leksand förlorade ju tyvärr.
Så bara 3/6 rätt idag. Hade jag vunnit hade jag fått 150 spänn. De här resultaten gav nog betydligt mer skulle jag tro, men det kan jag inte kolla för jag kommer inte in på Svenska spels hemsida. Man måste ha minst Flash player 9 för att komma in där och det har inte jag.

Jag är nästan lite stolt över mig själv =)
Jag har nästan inte suttit vid datorn någonting alls i helgen. "Någonting alls" med mina mått sett är väl kanske några timmar hehe =P så jag har ju suttit här lite ändå, men nästan ingenting.
Igår såg jag på skidor nästan hela dagen, pratade med släkten som var här, kollade på Lucia i kyrkan och såg på film. Gick och lade mig vid 1:30. Tror ni att jag sov ut när jag hade chansen igår? Icke. Vaknade vid 8:20, så jag var ganska trött där vid 1:30.
Idag har jag också kollat på skidor, julpyntat lite, dammat och följt hockeyn.
Det är bra gjort =)

Min vackra plastgran fixade jag igår också =) det var ju visst en fot med. Shep sa ju att det inte var det, men det var det. Den står på basen.. undrar om den kommer stå kvar där =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: