Sista träningen innan jul..

Tid: 17:20:23
Datum: 2008-12-06
Kategori: Goalball

Det var det idag, men innan vi analyserar den så måste jag bara länka till våran goalballsida. Adressen är http://www3.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=219385. Där kan man läsa vad som händer och lite news m.m. Bl.a. finns det en liten artikel, där jag förövrigt nämns ;), som man kan läsa. Själv har jag faktiskt missat det, men Corren hade en artikel i nätupplagan om våra bedrifter nere i Göteborg i början av veckan och den artikeln hittar man http://www.corren.se/archive/2008/11/30/jzxreu87qg0abdd.xml där. Gött att man får lite uppmärksamhet i media också =) så ska det fortsätta!

Till dagens träning då. Jag ska först säga att jag var sjuk igår, förkyld som f*n och kunde knappt prata. Var hemma från skolan och låg och sov till 14:30. Med tanke på det borde jag kanske inte alls varit med och tränat idag, men eftersom att det var sista träningen före jul så ville jag gärna vara med.
Vi var faktiskt hela 7st där idag. Jag, albin och Jennifer, som vanligt, Andreas, Jakob, Kevin och så Sandra som var med för första gången. Jag kan ju säga att det märktes att jag var sjuk igår. Precissionen gick inte alls. Jag sköt hur snett som helst, typ 2-3 meter utanför hela tiden. Bara en ända träff mitt på stolpen fick jag till. Skotten fick jag i alla fall till hyfsat bra, men som sagt, det märktes att man var sjuk igår. Match körde vi också. Jag, Andreas och Jakob mot de andra. Vi låg under med 2-1 i halvlek när Albin gick över till oss och Andreas gick över till dem. Vi vann med 5-3.
Efter det fikade vi som avslutning och pratade lite om sponsorer och Malmö open och så. Vet ni någon som har lust att sponsra oss kan ni kontakta Pelle, numret finns på hemsidan.
En grej som kan bli lite knivig framöver är det här med synskärpan. Man får ju bara se max 10% för att få vara med och tävla när de har syngränser. Det är bara jag, Albin och Ther som ser mindre än 0,1 i vårat lag. Så det är inte så bra, men Pelle hade pratat med några och de sa att de brukar inte kolla det där så noga. Man kan ju hoppas.

Det var höstens träningar det. Nu är det bara att vänta till januari igen =) och läs gärna artiklarna!

itt tyskaprov får vi skjuta upp. Min bok är borta så den måste jag ominstallera. Gör jag det på måndag har jag bara en dag på mig att lära mig alla glosor och genitiv och det och det hinner man inte. Så det blir nog på fredag. På torsdag är det muntlig svenskaredovisning och muntlig engelskaboksredovisning som gäller. Kanske också matteprov, får höra med Jesper och se vad han tycker.

Leksand vann över Mariestad igår, men det var inte så jätteöverlägset ändå. Det var första gången Mariestad var i direktsänd Tv och det var också de som gjorde 1-0, men Leksand vände till 1-2. I sista perioden kviterade Mariestad, men Weinstock satte 2-3 och Karlberg 2-4 i öppen kasse. 3 sköna nya poäng, men det fick inte Malmö som föll borta mot Huddinge. Lite överraskande. Mora slog Borås i sudden och Växjö fick strryk mot Troja med 4-2. AIK vann med 6-1 och ligger nu tvåa. Malmö är bara på playoffplats tror jag..

Kommentarer
Postat av: Jessi

synd att det var sista träningen! Hoppas förkylningen är bättre idag :)



Kram

2008-12-06 @ 22:41:25
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: maln

inte så roligt att vara sjuk. fy.

2008-12-07 @ 13:30:59
URL: http://vidnamnmalin.blogg.se/
Postat av: Lisa Ly

Trevligt med en sista träning!

Då är det bara tt vänta till Januari.

2008-12-07 @ 22:27:40
URL: http://lisalyser.blogg.se/
Postat av: adam

Tack JontexD

2008-12-09 @ 15:07:13
URL: http://adam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: