Snart spöktimme =P

Tid: 00:13:00
Datum: 2008-12-21
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Yeah, as everybody knows, between 00:00 and 01:00.
Inte för att jag tror på sådana där spöken med kedjor och grejor, men jag tror på övernaturliga ting. Det är väldigt intressant sådant där tycker jag. Folk som säger att de har hört eller sett saker, det är intressant. Vissa säger säkert att det bara är bullshit och att de inbillar sig, men jag tror inte det. Jag tror sådant existerar på ett eller annat sätt.
Det sägs att de bara visar sig för de som inte tror på dem och inte för dem som tror på dem. I så fall borde jag inte få se någonting, men det vore coolt att få göra det någon gång, men samtidigt väldigt läskigt. Vad skulle man göra om man hör någonting t.ex. ett glas som åker i golvet eller en dörr som öppnas utan anledning och så känner man en kall vind och kanske ser konturerna av ett ansikte e.d. Man skulle ju bli livrädd och det värsta är ju att ingen skulle tro på än fastän att man vet vad man har sett. Till slut börjar man säkert tvivla på sig själv, att man verkligen såg och hörde det där.
Jag tycker i alla fall sådant där är kul och intressant, program om övernaturliga krafter och konstiga upplevelser och medium osv.

En annan cool grej som man kan tänka på är det där med folk som verkar ha levt ett tidigare liv. De är på något ställe som de aldrig i hela sitt liv har varit på, men ändå så hittar de och vet vad som låg där förut osv. Det tycker jag är riktigt häftigt faktiskt =)

Nog om det.
Nyss såg jag på Beck, Pojken i glaskulan. Den är ju inte sådär jättebra, men den funkar och så käkade jag Ostbågar till. Det var inte igår =) Gott var det också =) men inte efter ett tag. Då blev det för mycket =P

Högg gran gjorde vi idag. Lite sent, men bättre sent än aldrig.
Vi åkte till det vanliga stället och letade lite, men Emma följde inte med och det var ingen snö i år heller. Hittade någon gran gjorde vi inte heller, så vi var nära på att åka till Stubbetorp heter det tydligen, men i sista sekund hittade vi en gran. Han som har hand om det där sa att det fanns granar på ett visst ställe, så vi gick dit och hittade faktiskt en =) Annars hade traditionen att köpa gran där brutits. 80kr kostade den bara. Det är billigt. De billigaste som finns att köpa kostar ju typ 200kr, så det är lite skillnad, men när jag flyttar blir det nog plastgran...

Hur gick det då på Ögon igår?
Det gick bra, men först var vi på Syncentralen och fixade en ny käpp åt mig. Det var inga problem trots att Elisabet inte var där. Det märks ganska stor skillnad faktiskt. Den här nya är mycket stadigare än den gamla och den här är rak =P Den gamla hade jag ju lyckats böja en aning =P
På Ögon fick vi sitta och vänta i nästan 2 timmar innan vi fick komma in för han jag egentligen skulle till var inte där och han hade gett fel tid till hon som jag fick gå till istället. Han sa att jag skulle vara där 11 istället för 10, men bortsett från det gick det bra. Inflammationen såg inte ut att ha återvänt, så jag ska dra ner kortisonet ytterligare till 3 gånger om dagen istället för 5 som jag har haft de senaste månaderna. Trycket var också lågt, så jag behöver inga trycksänkande droppar och ingen salva på nätterna heller. Vilken skillnad mot när inflammationen var som värst där i början av hösten. Då fick jag ju ta kortison varje timme + kortisontabletter + kortisonsalva + Cosopt 2 gånger om dagen och Xalatan en gång om dagen.
Vi fick ingen ny tid, utan jag ska höra av mig om det blir värre eller så.

Efter det åkte vi ut till Tornby och handlade lite. Jag skulle ju köpa något till farmor, mormor och Mats i julklapp. Mormor ville jag köpa en tavla eller något till, men både mamma och pappa tyckte att hon redan hade så mycket sådant. De tyckte att hon kunde få shampo eller något, men det är ju så tråkigt att ge bort. Det känns som om man ger bort det varje år. Någon topp eller något då tyckte de, men nja. Till slut köpte jag ingenting utan fixade en dansbandsskiva åt henne, men då var jag med om det skummaste jag har varit med om. Det var en dubbelskiva och jag var inne och kollade och lyssnade lite på båda skivorna innan jag flyttade över hela mappen till hårddisken. När jag skulle bränna den, för det gör jag ju på en annan dator, fanns det inga låtar på CD2. Mappen och allt fanns, men den var tom. Så alla låtar var spårlöst försvunna =O Hur skumt som helst...
Åt Mats köpte jag i alla fall snus som jag hade bestämt, men jag behövde inte ens visa leg. Jag köpte en dosa åt honom och en ny till mig för det vägrar ju mamma och de köpa. Jag har sagt flera gånger att de ska köpa det när de har varit på Citygross, men icke. Det får jag göra själv, men det är i alla fall inte riktigt snus, bara mintsnus..
Så nu är alla julklappar klara =) men jag har inte slagit in några alls.. ska försöka hinna det imorgon, eller idag då =P för nu, nu mina damer och herrar, nu är det spöktimmen...