Leksand 08/09

Tid: 02:48:26
Datum: 2008-07-19
Kategori: Leksand

Ja, jag har kollat lite på laget inför kommande säsong. Hela laget är ju inte spikat än, men 24 spelare är klara än så länge + 8 spelare i skuggfemman som kommer följa laget under säsongen.

Räven i laget, alltså den spelare som är äldst, är Karlberg som är förr den 9:e maj 1971, alltså 37 år. Utöver honom har de 6 sjuttitalister. Det är Manne Fredriksson, Prestberg, Vopat, Per-Anton Lundström, Huokko och så Ric Jackman.

De har 3 spelare i A-laget som är yngre än mig. Det är Oliver Ekman Larsson som faktiskt fyllde 17 i förrgår, den 17:e juli, Markus Persson som fyller 19 den 25:e augusti och Kenny Källström som fyller 19 sista juli. Sedan är 7/8 spelare i skuggfemman yngre än mig. Det är bara Johan Skinnars som är några månader äldre.

Nog om ålder nu. Längst i laget är nyförvärvet från Modo, Markus Jonasén som är 193cm lång, men han är inte tyngst. Det är Vopat som väger exakt 100kg. Jonasén ligger dock bara 2kg efter honom på 98kg. Han är 192cm lång, lika lång som Eddie Läck som dock är hela 21kg lättare än Jonasén, 77kg.

Tar man istället den kortaste spelaren i laget så är det Karlberg som är 177cm, 1cm kortare än Prestberg som är 178cm lång. Räknar man med skuggfemman så är dock Stefan Högberg kortast med sina 173cm och Emil Setterman är lika lång som Karlberg.
Lättast i A-laget är Oliver Ekman Larsson, 75kg, men det kanske inte är så konstigt. Han är ju bara 17 bast. Räknar man med skuggfemman så är Stefan Högberg även lättast med sina 70kg. Det är 3 spelare som väger under 80kg i skuggfemman.
Ser man på hela laget så verkar de ha satsat på lite tyngre forwards, det är hela 5 av de totalt 13 forwardsen som väger över 90kg och 1 som väger över 100.

Jämför man det här med lilla mig så kan man se att bara 2 spelare som är kortare än mig. Det är Karlberg och Prestberg. I skuggfemman så är Högberg och Setterman kortare än mig.
Vikten däremot så är det ingen som är lättare än mig, men det är ju inte så konstigt. Den lättaste i laget, inkl. skuggfemman är ju Stefan Högberg. Ändå väger han 10kg mer än mig. Vopat, som är tyngst, väger hela 40kg mer än mig och är ca 13cm längre.
De som är kortare än mig, Setterman, väger 25kg mer än mig, Högber som jag sa 10kg mer, Prestberg 17kg mer och Karlberg 25kg mer än mig.
Slutsats: jag är ingen hockeyspelare =P

Medellängden i laget är i alla fall 184,95cm och medelvikten är 86kg. De har 7 högerskyttar, Huokko, Nielsen, Persson, Jackman, Jonasén, Ollas, Prestberg och Ullman. De har 9 ddraftade spelare än så länge och 2 som har spelat i NHL, Jackman och Vopat.

Den här infon har jag hämtat från:
www.leksandsif.se

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Oj, killen med kollen!

2008-07-19 @ 09:07:59
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Jennie

dock så är det frölunda som gäller här ;) haha





svar; Det kan ha att göra med att jag har bildlänkar :P och om du har större text o sånt (som jag läste att du va tvungen att ha) så kanske dem försvinner lr nåt. För jag har tagit botr de andra.



Här är länken iaf http://hallon8.blogg.se/2007/october/min-livshistoria.html

2008-07-19 @ 10:41:50
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; ops förlåt då för att jag nästan bara publicerar bilder :P Fotografera är mitt stora intresse så.



Japp ont som fan gör sjukdomen. Men va ska man göra åt saken :/

ja de har du rätt i.. jag får tänka på de.

2008-07-19 @ 14:50:41
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

ajuste - är du inloggad på blogg.se och ska kommentera andras bloggar så slipper du varieferingen :) tänkte bara tipsa om de

2008-07-19 @ 14:51:43
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; jaa de va jättegott!

Näpp. Dem har ju ändrat på allt

2008-07-20 @ 10:30:11
URL: http://hallon8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: