Goalball-camp, dag 2

Tid: 18:17:37
Datum: 2008-06-17
Kategori: Goalball


man hade ju lite träningsverk imorse =P och det har blivit värre nu.. Kan knappt böja mig ner, så jag undrar hur det ska gå att träna imorgon =P
I alla fall så började vi med samma uppvärming som igår. Sedan vet jag inte exakt vad vi gjorde på de olika passen, men vi har tränat mera skott, skottpresition när man står 2st mot varandra på varje sida om planen. Sedan ska man skjuta så rakt som möjligt på den andres stolpe. Säg att jag står vid min vänstra stolpe. Då står han på andra sidan vid sin högra stolpe. Då ska jag försöka skjuta ettor. Planen är nämligen indelad i 5 zoner, 1, 2, 3, 4 och 5 där 1 är längst till vänster och 5 längst till höger. Det var faktiskt ganska svårt, men det gick hyfsat i alla fall. Sedan har vi straffar, kört några matcher och gått igenom lite regler. Albin och jag körde mot varandra på straffarna. Jag ledde med 1-0 i bäst av 3, men sista straffen släppte jag in så att det blev 1-1. Den bollen nuttade jag t.o.m. med fötterna, men jag lyckades inte rädda. Man märker verkligen att hela laget har utvecklats bara under de här 2 dagarna. I sista matchen stod det 0-0 efter 5 minuters spel och det första målet i matchen gjorde jag på ingen mindre än Stefan. Han körde ju naturligtvis inte sitt bästa, men ändå. Jag har gjort mål på en landslagsspelare =) men det hjälpte ju inte. Vi förlorade med 4-2 i alla fall. Jag missade ett skott rejält. Micke och Stefan kan ju skruva skotten så att det låter som om de kommer på ett ställe för att sedan snurra över åt andra hållet. Jag slängde mig åt höger på ett sådant skott och bollen kom åt vänster, men det var ändå nära att jag räddade den. Den snittade vid händerna. Sedan gjorde jag ett gammalt misstag. Bollen flög över mig. Jag slängde mig inte helt korrekt.
Annars gick det bra idag också och kul är det med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: