Musiknostalgi

Tid: 20:52:16
Datum: 2008-06-19
Kategori: Allmänt

Hade inget att göra idag så jag tog en nostalgitripp innom musikens värld och lyssnade på lite gamla skivor från förr och "förr" är inte för kanske 10-20 år sedan, det är skivor från ca 2002-2003 =P
Jag lyssnade på Johans mix 2-6. Vilken musik jag lyssnade på då alltså =P
Det var tiden innan jag snöade in mig på technon. Bl.a. lyssnade jag på Björn Rosenström, Blümchen, Da Buzz och sånt. Sedan var det mycket skämtmusik eller vad man ska säga, typ Rally, Kebabrepubliken o.d. Inget vidare alls om jag ska säga vad jag tycker nu =P
Min musikstil har förändrats ganska rejält och det började någon gång 2005 när jag började lyssna på Alice DJ, Special D och Groove Coverage som väl var de första jag lyssnade på innom technon och sedan var jag fast. Innan dess hade det varit mer "vanlig" musik, typ sånt som spelas på Rix FM och Megapol, radiomusik alltså, usch =P det finns väl fortfarande vissa bra låtar de spelar på radio, hörde faktiskt Baby Alice en gång =) men det mesta är ju skit..
Däremot tycker jag en del 80-talare är bra, eller ganska många 80-talare.. Det är i alla fall bättre än dagens radiomusik och 90-talare.
Nu kom jag ifrån ämnet lite här, men så blir det ibland =P

Har lite ont i näsan idag med eftersom att jag fick ett ganska hårt skott rakt på näsan och läppen igår. Den sprack lite så att det blödde, men ingen större fara. Det är sånt man får ta och sånt man får räkna med. En spräckt läpp har ingen dött av =P

Jag sov ända till 13:10 idag, men ändå så är jag trött... kanske beror på att jag inte har haft något att göra idag och att jag har varit ovanligt sysselsatt de senaste 3 dagarna..

Kommentarer
Postat av: vispen

Hej hej!

Techno har jag aldrig lärt mig att tycka om men jag tycker nästan om all musik förutom det. Men det är ju tur att man tycker olika och jag kanske kommer lära mig att tycka om techno någon gång, jag brukar ofta behöva lyssna rätt mycket på en musikstil innan jag tycker om den.

Radiomusiken nu är okej tycker jag men en del ny musik tål jag verkligen inte som till exempel hip hop ochså.



Vad jobbigt med din näsa, hoppas du inte har lika ont idag!

2008-06-20 @ 15:00:07
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: jojje

tja

en spräckt läpp, hm inte trevligt! techno är rätt okej men radiomusik är typ bättre;D

2008-06-20 @ 15:12:09
URL: http://jojjez.blogg.se/
Postat av: Johan

Måste tyvärr säga emot er båda, techno är bättre =) haha

2008-06-20 @ 15:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: