Vätternrundan =)

Tid: 01:09:48
Datum: 2008-06-14
Kategori: Värdelöst vetande

Japp, idag var vi hos Engvalls på Vätternrundan som vanligt.
Det var ju inget vidare väder kan man ju inte direkt påstå, det började regna när vi var och gick bland stånden. Sedan slutade det och vi tittade lite på starten i alla fall. Det var trevligt, som det brukar vara =)

Jag sov inte gott inatt. Jag somnade 5:30 och vaknade 11:30. Så det är nog dags att gå och lägga mig snart..

Jag var faktiskt och kollade på studenterna idag, men vi stod en bit ifrån så man såg inte så bra, men några kort lyckades jag ta i alla fall =)
Det kändes nog bättre för dem tidigare i veckan.. nu är det nog mest tomt, tragiskt och tråkigt att man ska skiljas..

Vi fick papper från försäkringskassan igår om handikapsbidraget. Det stod att om man hade skickat in alla papper och så korrekt så kunde det ta upp till 4 månader innan de första pengarna kommer in! Då sprack ju min plan att köpa en sub till stereon nu i sommar.. det kommer fattas över 1000kr efter junis studiebidrag.. men vi får väl se, det kanske inte tar 4 månader. Man kan ju hoppas =)

Jag funderar verkligen på om jag ser ljus i syne. Idag var det inte riktigt mörkt, jag såg lite ljus, ganska länge. Sedan när vi var hos Engvalls tyckte jag att det var mörkt när klockan bara var knappt 8. Senare när vi åkte hem ca 23:50 tyckte jag istället att det var ljust. Samma sak i bilen hem. Då såg jag att det var ljust rakt fram, men inte åt sidorna, men det gör jag inte på dagarna heller. Jag ser att det är ljust ut genom vindrutan, men inte ut åt sidorna. När vi kom hem tyckte jag att det var tänt i badrummet fastän att det var släkt.. så jag vet inte.. det känns ju inte så jättebra direkt..

På tal om "släkt" så hörde jag världens dåligaste skämt för ett tag sedan:
Du ser där i fönstret där det är tänt, där har jag släkt. SÅ dålig haha =P

En annan grej som bara östgötarna som läser det här kommer att fatta.
Vad är det för djur som springer runt i skogen, är rött med en vit svansspets och börjar på O?
En oäv, hahaha =P

Idag skrev Belemare på 2 år till för Leksand + att Erik Johansson, med amerikansk accent, skrev på 2 år igår eller när det var. Det var nog ett bra köp tror jag.

Imorgon åker morsan och farsan till stugan över helgen så jag och Shep ska vara själva hemma. Hon ska ha "tjejfest" imorgon, så jag får se till dem lite, men jag ska se på fotboll =P

Det var länge sedan det var något värdelöst vetande nu, så det är dags igen, wiii =)
I slutet av förra århundradet använde man mumier som tågbränsle i Egypten eftersom att kol och trä var för dyrt
Man förlorar ca 600 000 hudparticklar/h vilket ger lite mer än 1kg/år och en ny människa på 70 år
80% av hjärnan består av vatten
Ett öga kan uppfatta ca 7 000 000 färger
12 nyfödda barn ges i snitt till fel föräldrar varje dag
Det existerar faktiskt en internationell förening vars syfte är att bevisa att alla vetenskapliga fakta inte stämmer
Världens längsta tidsenhet är hinduernas Kalpa som är den tid det tar att nöta ner Himalaya med en cilkestråd. Kalpan är 4,32 miljarder år.
Källvatten på burk/flaska är ca 1000 gånger dyrare än vanligt kranvatten
Den ända månaden i historien som inte har haft en fullmåne är februari 1865
Ikonen i Word för "spara" har sedan början varit bakvänd mot en riktig diskett
Inget krig i världen har utkämpats mellan 2 länder som båda har McDonald's
Om man lade 1 riskorn på första rutan på ett schackbräde och sedan 2 på nästa, 4 på nästa osv. skulle det ligga 18 446 744 073 709 551 615 riskorn på schackbrädet
Alfons Åhberg heter Willi Wiberg på tyska
En hockeymålbur ska vara 122 cm hög
Stockholms tunnelbanesystem står för 20% av Sveriges alla rulltrappor
Det finns exakt 100 stationer i Stockholms tunnelbanesystem varav 48 är helt underjordiska
den nyaste stationen är Skarpnäcks station
Den längsta rulltrappan i systemet finns vid Västra skoggen på blå linje
T-centralen är den ända stationen där alla 3 linjerna möts
Om man har ett lexikon med 15 band och ställer de i alla tänkbara kombinationer och flyttar 1 band i minuten kommer det att ta 2 487 996 år innan man är klar med alla kombinationer
Det ni =) Roligt att veta va? =P

Kommentarer
Postat av: Nicole

Det var skit kul på studenten! Det känns konstigt att allting är slut...kmr sakna allt folk runt omkring en :)



Tack för dina komentarer hehe ^^

2008-06-14 @ 22:17:28
URL: http://xoxonicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: