1 månad kvar :D

Tid: 17:27:08
Datum: 2008-05-21
Kategori: Värdelöst vetande

1 månad kvar tills jag fyller =)

Vaknade inatt av att Ford, min lilla jättesööta kisse, höll på att bråka med något utanför fönstret.. Det lät som en blandning av katt och fågelläten ingeär.. blev ju lite orolig för honom så jag gick och lockade på honom, men han ville inte komma in. Inte förrän idag när jag kom hem från skolan kom han in. Inga skador vad jag kan se i alla fall =)

Jag har en grej som är väldigt skum. Ett vanligt worddokument. När man öppnar det går det hur segt som helst. Kopierar man över innehållet till ett annat tomt word så funkatr det som det ska ända tills det att man har sparat det och ska gå in på det igen. Då är det lika segt igen. Fattar inte vad det kan bero på!

Lite värdelöst vetande skadar väl aldrig ändå =)
Man dör snabbare av matbrist än av sömnbrist. Efter 10 dagar utan sömn dör man, men efter 14 dagar utan mat.
Askan efter en krimerad människa väger ca 5kg
Man använder 17 muskler för att le men 43 för att rynka ögonbrynen
Man drömmer i snitt 1460 drömmar om året
Det tar i snitt 7 minuter att somna och man sover 1/3 av sitt liv
Om jordens befolkning fortsätter att öka i den takt som den gör idag kommer den att år 3530 väga lika mycket som själv jordklotet
En genomsnittlig persons vänsterhand gör 56% av jobbet när man skriver på ett tangentbord
Det tar bara 2 sekunder för blodet att gå från låret till foten, men ca 12-15 sekunder för det att gå från den ena handen till den andra
Hela 25% av alla människor på jorden bär den 30cm långa masken

Ascaris lumbriocoides i sina tarmar. Honan kan lägga upp till 200 000 ägg om dagen.
Människan har i snitt 18 skönhetsfläckar på kroppen
Endast 1 person av 2 000 000 har chansen att bli 116 år eller äldre
Man har ca 100 000 hårstrån på huvudet, rödhåriga har ca 90 000, blonda ca 140 000 och brunhåriga någon stans mitt emellan.
På en fotbollsplan får det plats 51 000 människor om de står riktigt tätt
En människa äter i snitt 8 spindlar i sömnen under sitt liv.. måste väl vara medelhavsländerna..?
17% av alla Sveriges män har en handväska
Ett vanligt människohjärta utvecklar 0,003Hk
En större del av hjärnans grå celler används till att styra tummen än att kontrollera andningen eller magen
11% av svenskarna äter i sängen och de flesta av dem är fyrtiotalister
88% av svenskarna använder påslakan
25% av svenskarna sover nakna
1% av männen använder faktiskt nattlinne. Dessutom skrev jag fel igår. 7% av alla företagarkvinnor använder nattlinne, inte 25%. Det är 25% av alla arbetarkvinnor som gör det.
7/8 spindlar i badkaret plockas bort av män
15% av männen diskar
Kvinnors handtemperatur är i genomsnitt 30,67 grader medan mäns är 32,22.
Det ni =)
Det var väl roligt att veta? det tycker i alla fall jag =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: