Fest imorgon =)

Tid: 20:03:00
Datum: 2008-05-22
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Ja, imorgon är det fest. Det ska bli kul, men mamma är orolig som vanligt. För orolig enligt mig. Visst, hon är min mamma, men jag är över 18 och får t.o.m. köpa folköl i affären helt lagligt. Enligt lagen får jag alltså dricka, men inte för mamma. Absolut inte. Inte så mycket som jag drack på senaste festen i alla fall och det kanske man inte behöver, men lite kan man ju dricka tycker jag. Då blir man ju bara mer social och det är ju bara bra så att man pratar lite mer. Dessutom är jag i princip aldrig ute, senast jag var ute var på våran tackfest i december, så jag tycker mamma ska vara glad att jag inte är ute så mycket. Det finns ju de som är ute varje helg. Dessutom får jag ju t.o.m. dricka på krogen och allt. Jag är vuxen nog att bestämma över mig själv, men så länge jag bor hemma är det de som bestämmer, enligt dem, och hemma lär jag väl bo tills jag är minst 25..

Jag tycker att, eftersom att jag är över 18, får jag bestämma själv vad jag ska och inte ska göra. Mamma och pappa kan säga vad de tycker, men det är ändå jag som bestämmer. Jag tycker de ska vara glada att jag inte är en sådan som festar jämnt istället och när jag väl är ute så får jag dricka lite. Det blir ju roligare då, men sedan behöver man kanske inte dricka sig dyngfull direkt, men några öl och så kan man väl få ta, men icke. Inte för mamma, men det gör jag i alla fall =P

 

Idag var det fotbollsmatch mellan A och B. Ett rejält prestigemöte som vi vann med 7-6, men enligt de i B blev det 5-5 så de ville ha straffar vilket de fick och då vann de. Så beroende på vem man frågar om vem som vann så får man nog olika svar =P

Jag och Dennis var ute och gick istället, för fotboll är ju inget vidare om man inte ser =P

Han kom på ett smart system för när man ska svänga. Säger man bara "höger" eller "vänster" så är det svårt att veta hur mycket man ska svänga. Nu kom han på att man kan använda klockan. Man går åt kl 12. Ska man svänga lite vänster säger man 11, ska man svänga lite höger säger man 1, lite mer höger 2 osv. Det var faktiskt ganska smart tycker jag.

Sedan gick jag in i en lyktstolpe idag också. Det var mitt eget fel. Samma tabbe som jag gjorde i höstas när jag gick in i stolpen mellan dörrarna. Jag hade käppen på vänster sida om lykstolpen och kände med handen till höger och dunkade rakt in i den =P Det kändes ju så klart, men det är sådant man får tåla som synskadad =P

 

Pizza blev det faktiskt ikväll trots att det bara är torsdag =)