LHC - Rögle

Tid: 17:23:07
Datum: 2008-11-18
Kategori: Leksand

Det var den matchen jag och farsan var och såg igår =)
Det var första matchen för säsongen för min del och första matchen sedan jag började se såhär också..

Jämför man med första matchen vi såg mot Timrå säsongen 04/05 och igår var det rejäl skillnad. Då satt vi någon stans på mitten av långsidan. Jag såg inte spelarna och kunde inte följa med vad som hände, men efter ett tag såg jag faktiskt att det var lite större mörkare där målburen och målvakten var. Jag såg även lite mörkare sträck eller vad man ska säga ibland.

Senaste matchen vi var på med Engvall förra vintern mot Färjestad var också ganska mycket bättre synmessigt sätt. Då hade jag visserligen börjat se lite sämre, men jag såg ju fortfarande isen och det helt klart.
Det gjorde jag inte igår. Då såg jag ingenting, eller jag såg att det var ljusare där när isen borde ha varit, men egentligen gjorde jag inte det. Det var bara inbillning.
Det var lite svårt att hänga med också för vi satt i ett hörn och jag tror att målet nedanför oss var snett ner till höger. LHC-klacken var snett bort åt vänster, så det stämmer ju i så fall om de stod bakom det andra målet. Grejen var bara den att när det laget som gjorde mål där borta gjorde mål tyckte jag att det var snett bort åt höger. I så fall skulle målet vid oss ha varit snett ner åt vänster.
Hade jag sett som jag gjorde förut hade det inte varit några problem för då hade jag sett var planen var.

Nog om det. Matchen var kanske inte den bästa jag har sett, men inte den sämsta heller. Pappa sa att det såg halvfullt ut, men det var faktiskt 6500. Det lät det inte som.
LHC vann med 3-1. Det var bra gjort av Rögle att bara förlora med 3-1. Både pappa och jag trodde att det skulle bli mer.

På tal om publik så har Leksand listat de 20 mest publikdragande lagen i Sverige så här långt på deras hemsida. Den är som följer och det är snittsiffror den avser.
1 Frölunda 11 101
2 Linköping 7 176
3 HV 71 6 954
4 Färjestad 6 417
5 MODO 6 408
6 Brynäs 6 069
7 Djurgården 5 979
8 Skellefteå 5 436
9 Timrå 5 291
10 Leksand 5 263
11 Rögle 4 838
12 Luleå 4 739
13 Malmö 4 351
14 Södertälje 4 025
15 Karlskrona 3 056
16 AIK 3 000
17 Björklöven 2 926
18 Västerås 2 648
19 Växjö 2 484
20 Mora 2 175

Ser ni? Leksand har det tionde bästa publiksnittet av alla lag i Sverige såhär långt, bara 28 färre än Timrå som är nia, men ca 400 mer än både Luleå och Rögle och hela 1200 fler än SSK. SSK som t.o.m. Malmö ligger före, men Malmö är ändå bara på 13:e plats trots publikfesten förra onsdagen. Frölunda har ju ett ganska överlägset snitt trots att det går som det gör. Där har vi trogen publik. Även HV, Färjestad och Modo har mycket publik trots att det går lite mindre bra för dem. Att Rögle har så dålig publiksiffra är lite förvånande tycker jag med tanke på att det var så många år sedan de var uppe i Elitserien och dessutom nu när det går så otroligt bra för dem. LHC är tvåa där på listan med ca 7100, så det var en bra bit under snittet igår.
Leksand är som sagt det bästa Allsvenska laget före Malmö, men Leksand har hela 912 personers bättre snitt än Malmö. Nästa Allsvenska lag hittar vi på 16:e plats i form av AIK med exakt 3000, men före dem hittar vi ju den stora överraskningen. Karlskrona =O De vet jag knappt ens var de spelar. Div 1 borde det väl vara, men ändå. De har bättre publiksnitt än t.ex. Västerås, Växjö som det går så bra för nu, Björklöven och Mora som faktiskt ligger sist på den här listan. Där ser man vad Elitserien gör, men frågan är hur mycket de hade dragit om de hade varit kvar i Elitserien. Mer så klart, men hur mycket mer?

På tal om Mora så är det Mora - Leksand den 28:e november. Superstars har påbörjat ett projekt där de ska visa matchen på en 144m^2 stor duk i Ejendals arena. Målet är att få fler besökare som följer matchen hemma än borta så att säga, alltså fler besökare i Ejendals arena än i Mora isstadion. Det målet kan de nog nå =) Allt det här har jag hämtat från www.leksandsif.se.

Igår var det studiedag och jag vaknade kl 9 och satte mig och började göra läxor kl 10. Hur ofta gör man det på en ledig dag? Inte ofta..

Idag kunde jag ha haft sovmorgon för vi hade ju ingen psykologi. Man fick ju göra provet idag om man ville, annars får man göra det nästa måndag. Så jag kunde ha haft sovmorgon till 9:40 om jag hade tänkt på det, men det gjorde jag ju inte, men slutade i alla fall kl 1 idag så det var ingen större fara förutom det att några timmar av mitt liv som kunde ha utnytjats till annat slösades bort nere i kaffis =P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ny design! Mäkta impad! :D

2008-11-19 @ 17:41:55
Postat av: Jessi

yes, frölunda på första plats :D





Kram

2008-11-19 @ 20:56:50
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: