Ny dator =)

Tid: 19:53:15
Datum: 2008-11-25
Kategori: Allmänt

Idag fick jag den, den oerhört viktiga och betydelsefulla, guldklimpen =P
Av guld är den dock inte även om det vore coolt, den är gråsvart tror jag.
En HP, precis som den gamla.
Hårddiskarna är större, men D-disken är större på den här också. Den ligger väl på ca 110Gb mot den gamla som låg på typ 60.
Snabbare är den också, men en dålig grej är att 1394-anslutningen, eller nätverksanslutningen, sitter bak på datorn och eluttaget sitter på sidan. Alltså tvärtom jämnt mot den gamla, men annars är den bra.

Jag kunde dock inte testa den ordentligen idag, för Torbjörn hade glömt att installera antivirusskydd =P det ska han fixa på torsdag. Innan dess blir det inget internet på den datorn.
Vi fick inte igång den gamla datorn heller, inte i felsäkert läge heller, så vi kunde inte kopiera över någonting alls, varken dokument eller böcker.
Han skulle försöka fixa med hårddisken och försöka spara ner allt på skiva och skicka till mig, eller om han har gjort det tills på torsdag. Vi får se.

Igår var det sortera ny musik för hela slanten och idag har jag inte gjort så mycket känns det som. Läst lite engelskabok faktiskt =) nu är det bara lite mer än halva kvar =P

Just nu är det så att Oskarshamn leder med 2-0 mot Växjö =O

Dagens låt blir en riktigt bra en, Starstylerz feat. Michy - Keep on moving (Hixxy mix)

Ops, höll ju på att glömma, Jaws 8.0 är det på den nyas datorn också. Lite annorlunda mot 6.20 som jag har haft förut.

Kommentarer
Postat av: oskar

är det vista på datorn eller är det xp som gäller fortfarande?

2008-11-26 @ 22:16:01
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: vispen

Varför fick du en ny dator? Dog den gmla eller? Och hur har du ändrat din blogg så att det inte står Michael schumacher och det överst längre?

2008-11-26 @ 23:21:26
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: vispen

Jag läste det förra inlägget också men vad bra att du fick en ny dator, jag tror inte att det skulle ha gått så snabbt för mig att få en ny ifall min hade gått sönder, min skola är väldigt seg på att fixa vissa saker, det märks verkligen ibland. Haha, du verkar ju inte vara så intresserad av kärlek vad jag har märkt, inte för att jag känner dig så bra men du måste ju anstränga dig lite i så fall.

2008-11-26 @ 23:28:38
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Jessi

ååh, kul med ny dator vännen :)



Kram

2008-11-27 @ 09:09:14
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: