Träningen gick väl sådär..

Tid: 00:55:46
Datum: 2008-10-26
Kategori: Goalball

Träningsdags idag igen =)

Vi har ändrat programet lite, vi har längre uppvärmning, mer lik den vi hade i Stockholm förra helgen, mer skott-träning, allmänt mer fokus på skotten.

Det var bara jag, Albin, Jennifer och Ther som var där idag och jag kände mig helt off. Vet inte varför, men skott-träningen gick inget vidare till att börja med. Vi ska ju försöka oss på enhandsskott nu vilket inte är det lättaste. Jag får ingen kontroll på bollen och sikta ska vi inte tala om. Jag vet inte om jag håller fel eller vad det är, men det är väl bara att nöta och nöta så sitter det väl till slut, men det gjorde det inte idag även om jag fick till några hyfsade skott, men inte i närheten av mina tvåhandsskott.
Precisionen försökte jag också med enhansskott i och det gick faktiskt ganska bra, men samma sak där, ingen kontroll på bollen.
Mer skott-träning efter det och sedan försvar som inte alls gick bra tyckte jag. 3 i laget försvarade och en sköt. När jag sköt sköt jag tvåhandsskott för att få bättre kontroll på bollen, men trots det satt ändå enhandstekniken i och det här med "vänster, höger, vänster, skjut" om man är högerskytt. Det är steg alltså. Jag tror att när jag har skjutit med tvåhandsfattning har jag tagit "höger, vänster, höger, vänster, skjut" alltså ett steg för mycket.
Så det fick jag inte heller till och när det var jag som försvarade gick det inte heller bra. Jag var helt seg i benen och rörde mig långsamt, upplevde jag i alla fall.

Match avslutade vi med och det blev ju 2 mot 2. Jag och Jennifer mot Albin och Ther först. Det gick ganska bra och sedan, efter en halvlek, bytte vi till jag och Albin mot Jennifer och Ther. De stod ändå upp ganska bra mot oss måste jag säga, men jag tror vi vann ändå.

Till slut så testade jag ett par sådana där glasögon från Targe, det där Kanadensiska företaget som gör ögonbindlar till goalball och kanske även till showdown o.d. Det var inte lika sköna som mina, men jag beställde ändå ett par för det är väl en vanesak. Mina som jag har använt nu är ju förtejpade med svart film, men tydligen så syns det något rödaktigt sken igenom dem, så de är inte helt godkända. Det är ju dock de här från Targe. Det är sådana som landslaget kör med och förhoppningsvis är det en vanesak att de inte är lika sköna som de jag har. ca 350 spänn kostar de i alla fall, men egentligen vet jag inte, för jag pratade med en kompis idag som kör showdown och han har tydligen lagt svart film mellan glasen i sina glasögon och blåst fast den lite med en hårtork. Då blir det inga väck och det är ju snyggare om filmen sitter mellan glasen än utanpå. Har man inget dubbelglas får man blåsa fast filmen på insidan av glasögonen istället. Jag ska testa det och se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Kvällen blev en bra blandning! Hemmakväll + utgång :) du borde testa att gå ut!

2008-10-26 @ 11:29:47
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Jessi

hehe nu åker jag till Linköping, så nu är vi inte så långt ifrån varandra :P



Kram

2008-10-26 @ 12:06:47
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Lång historia om hur jag träffade honom :) jag var liten och han är vän till en vän till familjen... komplicerat!

Utgång är ju skoj!!! Partaj är ännu bättre! Du får testa på Stureplan by night!

2008-10-26 @ 14:03:19
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Skivad banan på gröten - sylt innehåller bra socker!

2008-10-26 @ 14:15:00
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Lisa

Keep it up Dude!

2008-10-26 @ 22:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: