Inflyttningsfest & 40-årsfest =)

Tid: 01:04:57
Datum: 2009-02-22
Kategori: Allmänt

Ja, idag har det varit fullt upp.

Först var vi hos min moster som fyllde 40 i tisdags och firade henne. Det är ju så att det här året fyller min lilla kusin 10, jag 20, moster 40 och mormor 70. Så det är ju lite att fira där. Jag har kommit på att jag vill åka på kryssning i sommar när jag fyller. Antingen till Helsingfors eller till Tallin. Jocke och jag skulle ju göra något i sommar då också i och med att båda fyller 20 då, men jag vet inte vad.

I alla fall så skålade vi med champagne eller moserande vin när vi kom dit innan vi högg in på all mat . Det var lite allt möjligt, men jag åt bara kasler, rostbiff, något annat kött, potatissallad och lite annan sallad. Det fanns bara rödvin, så det blev dricka till maten =) för rödvin är inget gott. Inte det jag har druckit i alla fall.

Efter maten blev jag lite trött, men jag, Emma, Shep och Elin körde ändå plump och jag vann igen! =)
Sedan var det fika, 3 sorters tårtor, kaffe och Balies, eller hur det nu stavas, till =)
Emma hade gjort någon kaffetårta som var riktigt god =)
Igår hade vi också kaffetårta när pappa fylde 55. Det är alltså redan 5 år sedan vi var på Kanarieöarna... Vad tiden går snabbt...
Han blev nog lite besviken då tror jag, han ville ju ha biljetter till Bruce Springsteen i sommar och han fick mycket riktigt några biljetter, men inte till Brucan, utan till Sven-Ingvars i Linköping =P
Han sa att han blev glad och det blev han väl, men han hade nog blivit ännu gladare om det hade varit Bruce Springsteen...
Av Emma, Shep och mig fick han 2 skruvmejslar och en chokladkaka =)

I alla fall så åkte jag tidigare från moster och morbror, för Albin skulle ju ha inflyttningsfest =)
Det var inte en sådan inflyttningsfest med massa folk, musik och alkohål, som man tänker på när man säger inflyttningsfest. Det var bara jag, Albin, Jennifer, Jakob och Oskar som var där.
Vi gick först ner till en pizzeria och åt pizza innan vi gick tillbaka till Albins lägenhet och lyssnade på musik i stort sätt hela kvällen. Sjöng med lite gjorde jag och Jakob också =)
Vi drack också Cola och åt, läs noga nu, frukt! Vindruvor, sharon och banan =)

Så nyss kom jag i princip hem och ska väl sova strax antar jag...

Vinter har det tyvärr blivit igen. Det har snöat en hel del och kallt är det. Jag vill bara ha vår nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Det resultatet innerbär att nu måste vi vinna alla matcher som är kvar.. och 1:an och 2:an i serien måste förlora en match var, minst.. :s

2009-02-24 @ 00:57:41
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: erika

haha jaa det är ju fet-tisdag idag så det är bara å äta på ;)



haha nee beck är så dålig ;P urscha

2009-02-24 @ 11:58:34
URL: http://swerika.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Ja det blir nog kuL!! Den är grym den här låten! Och passar nog min röst perfekt! :)



KRAM

2009-02-24 @ 14:57:36
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: