Malmö open

Tid: 23:32:10
Datum: 2009-02-15
Kategori: Goalball

Ja, då var man hemma igen då efter helgens bravader =P

Vi åkte ju ner till Malmö i fredags vilket innebar att jag fick ledigt från skolan =)
Att åka bil i ca 5 timmar är ingen större hitt, men har man bara musik så funkar det ganska bra =)

Ner till Malmö kom vi i alla fall och checkade in på hotellet. 2 och 2 bodde vi. Jag bodde med Albin.
Första kvällen hände inte mycket. Vi var inne på vårat rum och de flesta andra, alla utom Kevin och Ther, kom in till oss och pratade =)
Tidigt i säng blev det dock i och med att vi spelade första matchen redan klockan 8. Så klockan 6 fick vi gå upp och det var inte igår jag gick upp 6 en lördag...
Frukost blev det och sedan iväg till hallen där vi skulle spela. Vi bytte om och värmde upp. Vårat första motstånd var ett danskt lag med spelare som hade varit med i landslaget. Det kunde bara gå på ett sätt och det gjorde det också. Total knock blev det och vi blev gamade, alltså att spelet tar slut om det blir för stor differens, med 10-0... De var riktigt bra och trots att det var jag, Albin och Jennifer, våra 3 bästa spelare, som spelade, hade vi inte en chans, men det hade vi inte väntat oss heller. Jag ådrog mig bara en straff för high ball och det är ju ett steg framåt i alla fall =)

Efter matchen såg vi på en elitmatch mellan ett annat danskt lag och det tyska herrlandslaget. När danskarna gjorde mål skrek de som galningar och den tyske centern skrek hela tiden "Achtung achtung!" med värsta militärstämman =) Det lät lite kul hehe =)

Vi hann också se FIF Mighty ducks med Gane och grabbarna mot Serbien innan vi spelade våran andra match och FIF körde ju över Serbien och gamade dem med 10-0.
Våran andra match var också mot FIF, men mot FIF Crocodiles, deras B-lag. De var egentligen inte sådär jättebra, tyckte vi då, vi hade faktiskt 1-1 på dem ett tag, men vi gjorde för många misstag, misstag på saker som vi egentligen kan osv. Så även där blev vi gamade med 13-3. Jag och Albin satt på bänken då och man kände ju ibland att om vi hade varit inne på planen hade det kanske gått lite bättre, men vi var där för att lära och alla skulle få spela, så det var väl inte mer än rätt att de andra fick spela också. Vi hade ju dessutom en specialregel bara för oss som Gane hade sett till att vi fick. Vi fick vara 8 spelare. 6 i laget och 2 på läktaren. Från början såg det ju ut som att Ther och Johanna skulle få stanna hemma eftersom att man bara får vara 6 spelare, men så blev det alltså inte. De fick följa med och fick lite speltid i alla fall.

Efter matchen var det lunch och sedan begav vi oss tillbaka till hottellet. Det måste ha sett en aning kul ut, för vi hade inte bytt om, så vi gick mitt i Malmö iförda träningsbyxor, knäskydd, glasögon i pannan och ryggsäck på ryggen med fastbundna skor i =)
På hotellet slappade vi ett tag, men vi duschade inte eftersom att vi ändå skulle spela en till match senare. Så istället gick vi ut på stan iförda samma mundering bortsett från ryggsäcken. Vi tänkte gå och fika och hittade ett kafé där vi först inte kom in. Vi ryckte i fel dörr =P
Till slut kom vi in, men det var fullt, så vi gick ut igen och tänkte då gå ut genom den dörren som vi ryckte i först eftersom att vi trodde att det var utgången, men det var det inte. Man gick ut genom samma dörr som man gick in i.
Tillbaks till hotellet gick vi, kommer inte ihåg varför, innan vi gick ut igen, den här gången tillsammans med Klara. Det var jag, Albin, Jennifer, Johanna och Klara. Nu gick vi och fikade i alla fall. Kaffe och negerboll. Ja! Det heter negerboll! Den där diskutionen är urfånig tycker jag. Negerboll är en kaka! Om utlänningar tar åt sig får de skylla sig själva, för man menar till 99% sannolikhet inget illa.
Något bord fanns det dock inte, bara åt mig och Klara. Resten gick ut och satte sig ute. Det är inte varje dag man sitter ute och fikar den 14:e februari =)
Albin spillde ut hela sitt te och blev lite sur för det.

Vi gick i alla fall tillbaka till hotellet och hämtade väskorna innan vi begav oss till hallen igen för att spela nästa match. Vi hade ju kommit trea i våran grupp. Jag kommer inte ihåg om det var 2 eller 3 grupper i öppna klassen, antingen var det 2 eller 3. 3 lag i varje grupp var det i alla fall och vi mötte trean i grupp B som var IFAS. Det var Jakob, Andreas och Kevin som startade den matchen och de gjorde det faktiskt riktigt bra! Vi ledde med 3-1 efter första halvlek då jag, Albin och Jennifer, som ska vara våra bästa spelare, byttes in. Vi gjorde ingen vidare insats och tappade matchen och förlorade med 5-8 ändå. Det var nog den tyngsta förlusten, för där kände vi ju i alla fall att vi hade chansen. Mot danskarna var det inte mycket att säga och mot FIF kanske vi kunde ha hållt ner siffrorna lite om det hade gått lite bättre, men här hade vi ju en bra chans och vi ledde och allt. I den matchen måste jag nog faktiskt säga att vi inte var de 3 bästa spelarna i vårat lag. Jakob, Andreas och Kevin var bättre. Så den förlusten kändes kan jag ju säga.

Det var våran sista match för dagen, så vi gick tillbaka till hotellet och duschade innan vi åt och sedan slappade vi och pratade. Vi skämtade en hel del om "Mer" och "te". Man säger att man ska ha mer, men det går inte för det finns ingen Mer där! Alltså festis-MER =)
Te-grejen är en östgötsk grej, så den kanske ni inte fattar, men man beställer t.ex. 2 kaffe och en te. Då får man 3 kaffe =)

En te = en till på bred östgötska =)
Andreas gick vilse i Malmö när han hade varit hos en kompis och hälsat på. Han hittade inte tillbaka till hotellet och blev skjutsad av en polis till slut =)

Idag spelade vi våran första och ända match 9:35, så vi kunde sova lite längre idag, till 7:30.
Vi gick till hallen i morgonkylan och värmde upp. Vi spelade med samma uppställning som i matchen mot IFAS, bara det att vi började istället och det gick ju inte mycket bättre det. Vi låg under med 9-1 efter första halvlek och blev till slut gamade där med med 12-2 efter att Kevin hade dragit på sig 2 straffar för "third time through", alltså tredje kast. Annars sköt han bra, men det var väl inte mycket att säga där heller. Varken jag eller Albin kände att vi kom upp i våran högstanivå och både han och jag hade dessutom ont i benet. Jag tror jag sträckte mig igår. Det kändes lite då och när vi värmde upp kändes det också lite och när vi spelade gjorde det riktigt ont. Det är någon gammal grej tror jag, för jag får ont där, på samma ställe, ibland och det är inte skönt.

Klart att det inte kändes bra där heller att förlora, men det var väl inte mycket att säga där heller. Gamade i 3 av 4 matcher är väl kanske ingen hitt, men som sagt, vi var där för att lära oss och det gjorde vi verkligen! Vi skulle behöva mer matchträning och fler sådana här skott på oss. I och med att vi inte skjuter så hårt får vi ju inte det vilket skulle vara bra.
Nu vet vi i alla fall vad vi ska träna på. Det visste vi innan också, men mycket skottträning och precision är det som gäller samt försvar och kondision. Hopprep är bra konditionsträning faktiskt, så jag får inte lägga av mig med det nu!

Vi gick tillbaka till hotellet och duschade och packade innan vi gick tillbaka till hallen igen för att kolla på semifinaler och finaler. Min ryggsäck gick naturligtvis sönder när jag skulle packa. Dragkedjan pajade. När vi åkte dit fick jag ner allt, men inte när vi skulle hem. Jag fick packa om 3-4 gånger, men det gick inte ändå. Till slut försökte Klara också, men hon lyckades inte heller. Så jag fick ta påsen med smutstvätt bredvid och nu när jag kom hem märkte jag att jag hade glömt necesären, men det låg inget kvar vid min säng, så chansen finns ju att den ligger i bilen i och med att min väska inte gick att stänga. I vilket fall som helst så var det inget viktigt i den förutom ögondropparna, men det får man väl köpa nya i så fall.

Vi hade nog lite otur med lottningen i våran grupp, för vi kollade på finalen i den öppna klassen och det var just mellan det där danska laget, Lions någonting, och FIF Crocodiles. Lions gamade nästan Crocodiles också, de vann med 10-1, så det var riktigt bra motstånd vi ställdes mot.
Sedan var det elitfinalen som spelades mellan Achtung-tyskarna och ett finskt lag. Finnarna var hur snabba som helst på returerna. Det tog ibland bara 1-2 sekunder från det att de räddade tills det att de fick iväg skotten. Bra skott var det också och de vann också matchen med 14-8 tror jag det var. Mycket mål alltså.

Det var alltså Malmö open 2009.
Vad kan man säga om våran insats då?
Vi visste ju redan innan att vi skulle få stryk, men det hade ju varit kul och vinna någon match i alla fall. Den mot IFAS borde vi kunnat ha tagit, men det gjorde vi inte, men å andra sidan så var vi bara där för att lära och ha kul och kul var det! Verkligen! Vi behöver som sagt den där träningen och det där motståndet. Det ger väldigt mycket och är grymt bra träning!

Så till sist, vi ger oss inte, vänta bara några år, då är vi också med där uppe och fightas om medaljerna!
Redan nästa år går det antagligen bättre =)

Det var helgen det och imorgon åker vi till mormor och sover över där till på tisdag.

Avslutningsvis så fyller Emma 17 idag, så grattis till henne! =)


Kommentarer
Postat av: Nicole

Ska va där till 1 mars =)

2009-02-16 @ 00:15:31
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Nicole

Senast jag träffade honom var i julas

2009-02-16 @ 00:33:28
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Ja jag är på bättringsvägen iaf =) Skönt!



Hur e det med dig då?

Haft en bra helg?



Ja det va gott med lite godis.. blev mätt ganska snabbt dock hehe :P



Kram

2009-02-16 @ 00:58:04
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Ja eller hur! Den är grym den låten! =)

2009-02-16 @ 01:01:48
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: jojje

hej bra kämpat i Malmö! haha hämtad av polisen. det lät typ kul.. stackars han:)

sv: Ja hon äter ingenting då, morötter ibland haha. oftast äter hon typ en tredjedel av sin mat men hon är inte mager för det. hon väger 28 kg nu. vi ska testa byta foder. det har vi redan testat en gång från royal canin till eukanuba. men jag ska testa med axess, om det säger dig något:)

2009-02-16 @ 09:23:32
Postat av: jojje

sv: har vista och jaws 8, nånting, hittar ingen msn som fungerar på min nya dator. jag försöker ladda ner men msn rekomenderar bara förbättrade versoner som inte fungerar.

2009-02-16 @ 15:35:42
Postat av: Sandra Gee

Jasså så du har vart i Malmö och spelat cup? :)

Tråkgit dock att ni förlorade :( Men ju bättre motstånd ni möter, ju mer erfarenhet får ni och bättre blir ni ju! :)



Hihihi lite kul det där med din kompis som gick vilse i Malmö och fick skjuts tillbaka av polisen :)

Tur att Polisen är så snälla:)



KRAM!

2009-02-16 @ 16:06:18
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Lisa

Japp. Om någr år kommer ni.. That's the spirit!!



nte att förklömma alla minnen man får av alla turneringar.

/Lisa

2009-02-17 @ 16:16:41
Postat av: jojje

sv: nej ja fick det inte att funka men ska fråga en kompis. jag vet att han kan vara inne på msn. men jag har glömt bort att fråga hela tiden hehe.

2009-02-17 @ 18:58:40
Postat av: Matilda

riktigt mkt blä på att jag inte kunde åka dit...

2009-02-17 @ 23:25:28
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Tack Johan... jag hoppas jag fick ut ett budskap med "The hope about love and life"

2009-02-17 @ 23:26:08
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Hej!

Låter kul!

Det är klart att det inte kan gå bra Sådär i början, ni har ju inte spelat länge alls!

Träna på och om några år kanske ni tar några av lagen =)



Ja det viktigaste är att alla får spela! Absolut!



Men va! Gick ni på stan utan att ha duschat! Alltså hum… Låter faktiskt lite småäckligt hehe =)



Haha stackars Albin då hehe



Nej men va! Stackars Andreas! Haha måste ha känts jättejobbigt för honom!



Segt med väskan som gick sönder då!

Jo ögondropparna kan ju vara bra att ha hehe.



Puss å kram

2009-02-18 @ 15:26:21
URL: http://www.pernheim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: