Tyskland nästa!

Tid: 19:58:53
Datum: 2009-07-08
Kategori: Allmänt

Ja, på fredag åker jag, pappa och Jocke ner till Tyskland för att handla lite ;)
Det är en bussresa med Blåklintsbuss tror jag det är som vi har bokat in oss på. I resan ingår 2 nätter på hotell + resa och det kostar bara 1500kr/person! Riktigt billigt faktiskt =)
Jag har gjort en lista över vad jag ska köpa, men vi får väl se vad det blir ;)

Imorgon kommer som sagt Jocke. Vårt schema hålls därmed alltjämt intakt. Det har varit 6 veckor mellan varje gång vi har träffats hela det här året. Först vecka 4, sedan 10, 16, 22 och nu 28.
Han kommer tidigt imorgon, redan klockan 11.
Vi får nog planera lite inför Tallin om 2 veckor också, för jag har ju inte ens bokat några bussbiljetter än =P
Dessutom hade jag tänkt att träffa Chris, min gamla assistent jag hade på högstadiet som jag inte har sett på ca 2,5 år, imorgon. Han åker ju till Australien i 3 år på måndag för att plugga designkommunikation eller vad han sa. Det lär ju bli en upplevelse att vara där i 3 år. Han och hans X var ju där efter att vi slutade 9:an och tog Cainbridge-certifikat. Efter det har jag bara träffat honom 1 gång och det var i början av 2007 när vi gick på bio, så det är på tiden nu.
Problemet är bara det att jag inte vet om vi kan ses imorgon. Vi pratade om det för ett tag sedan, men efter det har vi inte hört av varandra alls, så jag vet inte. Vi får väl se, jag hoppas att vi kan ses i alla fall, det vore riktigt kul!

Idag fick jag även tillbaka min mobil =) Så jag har tillbringat eftermiddagen med att upptäcka den. Det är ju en Symbiantelefon, precis som den gamla, så det är ju lite samma gränssnitt och så, men lite nya funktioner finns det ju =)
Bättre ljud är det också, men tyvärr tror jag redan att jag har upptäckt någon slags bug. Inte med själva telefonen, men med Talks och mobilen. Jag testade både att ta ett kort och lyssna på ett ljudklipp jag spelade in. Efter båda 2 hängde sig Talks mer eller mindre. Man fick låsa knapparna och låsa upp dem igen. Då funkade det. Så tyvärr verkar det som om det muckar lite när man håller på med någon typ av media.
Annars verkar den bra. Det finns riktigt mycket funktioner och inställningar, men skalet blir lätt fettigt i och med att det är i metall, men det är nog ingen större fara.
Ska testa att lägga in lite musik och dra över hela mitt gamla minneskort på den här lite senare så får vi se hur den reagerar på det =)

Igår fastnade jag tyvärr lite vid datorn och satt här i 5h utan att röra mig innan jag lade mig. Jag chattade bl.a. med en kompis jag inte har chattat med på väldigt länge. Hennes msn är konstigt, men nu var hon hos sin syssling, så nu gick det =)
Vi körde lite nätteater om titeln som Intellect of the year 2009 =P

En annan kompis snackade jag också med och fick höra lite smickrande saker om mig själv haha ;) Alltid trevligt =)

Tiden har gått ruskigt segt idag trots att jag har haft en del att göra. Idag får jag nog lägga mig tidigare om jag ska upp och hämta Jocke vid 11 imorgon. Imorgon blir det dessutom ännu tidigare, för bussen går 4:30 på fredag...

Nu är det hemgjord pizza som gäller, folket sitter redan och äter där ute, så jag får nog skynda mig lite haha =P

Ha en bra helg nu alla!

Dagens låt blir lite överraskande A-Teens med deras gamla låt Perfect match. Skitdålig egentligen, men jag har haft den på hjärnan hela dagen... =)

Kommentarer
Postat av: Jennii

Sv. Goalballen? Aldrig hört..tror jag fundrar

2009-07-08 @ 20:42:37
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hejhej! Du hade koll på vilka bilar du vill hea ser jag.. haha!



Vad synd att mobilen hänger sig när du håller på med media, får hoppas att det bara är nu och inte gör så för alltid.. och hemmalagad pizza lät riktigt gott du! Var ganska längesen jag gjorde någon sådan själv, kanske dags snart? =)

Kram!

2009-07-10 @ 08:37:47
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Viktoriae personligt | Grafisk design & mitt liv

Sv: Hej! I grund och botten tror jag att de flesta skriver för andras skull också.. varför skulle man annars göra det publikt där hela världen kan få ta del av det?



Min mobil, C905, var en mobil jag verkligen ville ha för den hade 8mpx kamera och den var guldfärgad (eller brons tydligen men det ser ut som guld..hehe) men tyvärr har den inte alltid visat sig från sin bästa sida.. den hänger sig, i början hörde jag inte vissa samtal och den lilla saken som skyddar minneskortet har lossnat vilket jag inte är så glad över..



Ha det så trevligt i tyskland!

2009-07-10 @ 09:03:40
URL: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Postat av: tess

Ofta behövs det bara någon som lyssnar. En famn att krypa upp i när man mår sådär att man inte känner att man är ensam.... men det är tufft att stå bredvid..



Hinner inte läsa nu men hoppas allt e bra... full rulle här och Daniel å jag jobbar om varann å nu jobbar jag sedan han.... men sedan är vi lediga två dagar ihopa... //Tess

2009-07-10 @ 09:52:18
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jennii

Sv. Gillar du oxå choklad? =) Jag googlade på goalball, men jag kan inte säga att jag nånsin hört talas om d. Men kan inte skryta me att jag e ett sportfreak.

2009-07-10 @ 10:13:41
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Hahha ja stackars pensionärer.. Men min mormor och hennes snubbe var där också.. och de tyckte faktiskt att det va bra =) Det va ju skönt att höra =)



Du en fråga:

Krånglar min sida fortfarande?



Kram

Sandra

2009-07-10 @ 15:37:23
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: jennii

Jag googlade lite på goalball..så jag vet nu vad d e för nåt =) men kan inte säga att jag hört om d förut. Eller så har jag d, fast jag inte registrerat d i minnet bara =)

2009-07-13 @ 16:39:25
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: jennii

Sv. Jo, d har jag hört talas om =)



Jag vet ett antal personer som inte gillar choklad (dem flesta män)å jag kan inte förstå eftersom jag älskar choklad såå otroligt mkt. Men då jag har lite problem me magen, så kan jag inte äta så mkt. Men d e kanske lika bra d =)

2009-07-13 @ 17:04:31
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: tess

Ja vi har haft en underbar helg... skönt har det varit. Nu jobbar vi igen...



Ja det är nog hemskt att stå bredvid. Min man fick panik... och så fick jag ännu mer panik och blev inlagd. det var hemskt. //tess

2009-07-13 @ 17:48:25
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de är underbart gott... blåbärspaj. Nu gjorde jag ju en vetedeg med blåbär på det är oxå gott.



Ja håret blev svart igen... tänkte bleka det lite men ja de svarta har en tendens att få fäste å stanna... //tess

2009-07-13 @ 17:49:18
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Kantareller JOhan ÄR gott så de så!!!!! //Tess

2009-07-13 @ 17:50:11
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Men de fick Daniel... han fick panik och ville att vi skulle separera... då bröt ju jag ihop... som tur var hade jag Mattias som kom och hjälpte mig och sedan lugnade han ner sig...



Ja egentligen borde man hålla tyst om att svampen kommit och vara glad att du inte gillar så man får ha dom för sig själv ha ha ha...



Ja paj e extra gott jag håller med. //tess

2009-07-13 @ 18:04:26
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: B-b-b-b-bb-b-b

owh! ja vill med till tyskland!

2009-07-13 @ 18:05:50
URL: http://bigcitydreams.blogg.se/
Postat av: tess

Nej han fick ju tok panik och så gick han iväg... å jag hade ju varit hysterisk i två dygn då... det var tufft. Han visste itne hur han skulle göra... Sedan tyckte han det var så bra sedan att han såg att JAG var så pass "frisk" så jag klarade att skaffa hjälp ioch att jag VILLE ha hjälp och tog den. Att jag ville lugna ner mig och få andra tankar. Hade jag itne gjort det hade vi nog skillt oss. Det va som sagt hemskt... JÄTTE... de värsta jag varit med om så därför blev det ju som det blev...nio dagar på psyket... men det var bra jag fick ju hjälp.



Men ANDRA vill ha min svamp i MIN skog jö..... men pajen kan ja bjuda på för blåbär finns de mera av... //Tess

2009-07-13 @ 18:15:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: bigcitydreams

sv; haha bara att skriva på! :D



haha de finns ingen som vill åka dit med mig ^^

2009-07-13 @ 18:17:12
URL: http://bigcitydreams.blogg.se/
Postat av: B I G C I T Y D R E A M S

sv; huhu ja! lekte ja jämt med som liten! ingen barbie här inte ;)

2009-07-13 @ 23:19:13
URL: http://bigcitydreams.blogg.se/
Postat av: B I G C I T Y D R E A M S

sv; hahaha oj! en film när du leker med lego? va de så roligt att du ville ha en hel film på de ? :D haha

2009-07-13 @ 23:32:13
URL: http://bigcitydreams.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Men bara så du vet så får jag typ alltid 2 st likadana kommentarer av dig.. så tydligen så funkar det första gången även om du inte tror det.. :)

2009-07-15 @ 01:11:44
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: