Kul helg =)

Tid: 22:58:43
Datum: 2009-03-08
Kategori: Goalball

Ja, det har det varit =)

Vi börjar med träningen igår som faktiskt gick ganska bra när man tänker efter lite. Direkt efter var jag inte speciellt nöjd, men totalt sätt så var den bra =)
Det var jag, Albin och Jennifer, som vanligt, Kevin, Andreas och faktiskt Oskar. Det var länge sedan han var med, men det är skitkul att han har börjat igen =)

Vi började prata lite om kläderna vi ska sälja. Vi ska sälja underkläder, T-shirts och strumpor. Allting i paket som kostar 150kr. Då är det naturligtvis olika många strumpor eller T-shirts.
Nu har vi fått kataloger som folket kan glo i efter vad de vill ha. Sedan går det runt en procollektion där man kan känna på kvalitén och så på allting. Den collektionen kommer jag ha vecka 14.
Så nu är det bara att köpa! Hör av er! =)
*lite reklam där*

Efter snacket åkte Pelle hem, för han mådde lite halvdåligt.
Vi andra värmde upp och körde sedan ett nytt träningsprogram som Pelle och Klara har tagit fram. Det är mer explosivitet o.d. 
Vi började med den där övningen när man ligger på magen och på en given signal ska upp och springa över till andra sidan.
Sedan var det en grej när man intar sina positioner och på givna signaler slänger sig åt höger eller vänster osv. Det blir ganska jobbigt efter ett tag och snabbt går det också.
 Passningsövningar kombinerat med orientering var det efter det. Man var 3 på varje sida. Sedan passar man ett varv till varandra och när alla har fått bollen roterar man en position åt något håll. Då lär man sig bättre att hitta på planen.
Det gjorde vi i övningen efter det också. Då sköt ena laget varpå det andra laget räddade som vanligt, den som räddade sprang över till andra backsidan och tillbaka igen innan man sköt. Det var tur att vi inte körde med regler där, för vissa hade det ganska svårt me det, men jag tycker inte det var så svårt. Jag räknar steg och det är ca 8-9 steg över planen.

Det var efter det som det dåliga kom. Vi tränade straffar.
Jag brukar ju vara bra på att ta emot straffar. På Canon räddade jag nästan alla utom 2, men nu släppte jag in alla. Skitdåligt gick det! Kevin var det som sköt på mig och han sköt mycket på min högersida och där är det svårare att tecka tycker jag. Då vet man i alla fall vad man behöver träna på =)
Nåja, allt kan väl inte gå bra och efter det var jag inget vidare nöjd, men totalt sätt så var det en bra träning =)

Efter träningen kom mamma och Shep och hämtade mig. Vi skulle åka och hämta Jocke =)
Tåget skulle komma 14:08 och vi kom dit 13:45. Naturligtvis var det försenat. Först några minuter och till slut kom det ca 14:50...
Då var man lagom glad efter att ha stått ute ett bra tag och väntat inne ett tag.

Vi åkte i alla fall hem och åt hamburgare varpå vi såg på hockeyn, Frölunda - Luleå. Frölunda vann och kvitterade till 1-1 i matcher. Det gjorde också HV och LHC, men inte Brynäs. Färjestad leder med 2-0 i matcher där.

På kvällen gick mamma och pappa bort, för ovanlighetens skull. De skulle bort och äta ärtsoppa och dricka punch hos några vi känner, för det brukar de göra ibland.
Det tyckte jag att vi också skulle göra här hemma, så det gjorde vi, fast inte förrän 21:30. Då åt vi kvällsmat och drack Cola och Balies till det. Det blir nog en ny hitt, ärtsoppa och Cola =)
Före maten hade vi kört Fia och poker, som vi brukar. Jag vann på korten och han vann Fian.
Efter maten blev det ännu mer kort och fia innan vi gick upp och såg på film runt 1-tiden. Punchen hade vi druckit när vi körde kort istället =)

Lite efter 2 gick vi och lade oss och vaknade runt 11 idag. Dagens gjorda ting såg ungefär likadana ut som gårdagens. Kort och Fia.
Lite nostalgi fick vi in i bilden också när vi såg på våran gamla hopklipta film från Londonresan med Preparanden i Stockholm för snart 2 år sedan. Vad tiden går. Snart är det 2 år sedan vi slutade där och 3 år sedan vi började där...
En sådan resa skulle man göra igen =)
Jocke och jag funderade också lite över vad vi ska göra i sommar när vi fyller 20 båda två. Tallin ligger ganska bra till, men vi får se =)

Mamma och pappa var på revy ikväll, så Emma och Alle fick skjutsa in oss till Linköping där tåget så klart var 30 minuter sent igen. Så vi fick stå och vänta i 40 minuter innan det kom.
När Jocke hade åkt var Emma och Alle hungriga, så vi åkte till Donken och åt lite innan vi åkte hem. Vi pratade i alla fall om att ses redan om 6 veckor, så det är inte så långt dit =) men vad skönt det skulle vara om de man vill träffa skulle bo lite närmre!

Jag var ganska trött förut, så det kanske är bäst att gå och sova nu då...

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Hej Johan! Ja den kvällen va jätteskoj faktist! =)



Du har haft fullt upp ser jag.. Massa träning och allt! Ja se nu till att träna på straffar som läggs till höger om dig ;) hehe..

Själv sköt jag ett stenhårt slagskott i stolpen.. (nästan krysset) :S.. TYPISKT :(

Och ett backhandskott i hjälmen :( haha.. några flert skott på mål hade jag inte på matchen.. men e ju förkyld.. så jag va HELT DÖD redan efter 2:a bytet hehe..





HEJJA HV säger jag bara!! ;) haha



Kram

Sandra

2009-03-08 @ 23:28:43
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: oskar

jag tyckte träningen gick hyfsat. jag har ju inte tränat goalball sen i början av september. men det kan nog bli riktigt bra om jag fortsätter träna.

2009-03-08 @ 23:34:22
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: jojje

hej okej Toskana, berätta om det:) men jag hade mer tänkt mig Rom, hur långt därifrån ligger det då?:)

2009-03-09 @ 09:15:21
Postat av: oskar

ja det är som med allt annat. ju mer man tränar desto bättre går det.

2009-03-09 @ 11:55:34
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Jo det är sant, men jag vill att skotten ska sitta i mål.. inte på mål :/



Hehe men jag är från jönköping.. Bott i gbg i 6 år och bott i jönköping i 21 år.. Klart jag håller på HV då!! :P

2009-03-09 @ 12:42:56
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Jasså :) Håller du också på HV?? =)



Åh hoppas det går bra i kvalserien då =)





KRAM

Sandra

2009-03-09 @ 17:52:49
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Nähä ok... HV är bäst iaf ;) hahaha

2009-03-09 @ 18:14:02
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: jojje

sv: okej thanks. ja det låter ju härligt ska kolla upp det.

2009-03-09 @ 19:04:51
URL: http://minrottweiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: