Valborg

Tid: 20:26:25
Datum: 2009-05-01
Kategori: Allmänt

Det blev en lugn valborg, som vanligt...

Skolan var som vanligt och på kvällen gick mamma och pappa, för en gångs skull, bort =P
Shep var på gårn, så jag, Emma och Alle var själva hemma. Jag repeterar, SJÄLVA, inte ensamna. Det är en viktig skillnad tycker jag. Är man ensam, då är man själv, men har ingen att prata eller vara med. Man har inte valt det själv. Däremot om man är själv, då har man mer valt det själv och störs inte så mycket av det. Så står det säkert inte i ordböckerna, men jag tycker det är så =P

I alla fall så lagade vi lite mat, eller Emma gjorde det mesta. Alle drack öl och jag satt vid datorn =P
Maten var god och vi satt och kollade i någon alkoholguide för föräldrar med slangord och grejor som vi ungdomar tydligen ska använda oss av. Vissa ord hade man ju aldrig hört, men vissa var ju bekanta.

Efter maten gick vi ut ett tag. Jag visste inte om jag skulle följa med igår eftermiddag, för jag var svintrött då, men jag hängde med ut ett tag i alla fall.
Runt 21-tiden gick vi ut och mina Jin och tonic-burkar från Lettland i somras hade sett sin tid i mitt skåp. De tog vi med oss ut och drack upp, men de är ju godare kalla...

På Bjälbotull mötte vi Lollo och några till. Vi stannade och pratade ett tag och fick lite cider innan vi vandrade vidare upp mot elden.
På vägen mötte vi Elin och fick lite mer cider innan vi var framme.
Där var det dock ganska kallt och vi träffade inte en människa som vi kände, så efter raketerna klockan 10 gick vi hemåt och var hemma lite före 11. På vägen hem pratade vi om att göra någon chokladdrink när vi kom hem, för Emma ville testa att göra en drink, men när vi kom hem var vi så trötta så Emma och Alle lade sig direkt och jag satt vid datorn ett tag, men innan 12 hade alla 3 somnat...

00:30 ringde dock Shep på dörren. Då kom hon, mamma och pappa hem. Hon fick inte gå hem själv så sent, så hon fick gå med mamma och de när de skulle gå hem. 00:30 var senare än jag trodde att de skulle vara borta. När det gäller mamma brukar hon ju normalt sett bli trött före 11 =P
I alla fall så trodde Shep att vi fortfarande var ute, men det var vi ju inte. 1:a gången hon ringde på vaknade jag men tänkte att de väl hade nyckel. 2:a gången gick jag ner och öppnade. Mamma och de hade haft nyckel med sig, men Shep hade gått före dem. Jag somnade dock i alla fall ganska snabbt igen och sov till 9:30 idag.

Mamma och pappa hade åkt till stugan och jag låg och läste ett tag innan jag gick upp.
När jag hade gått upp åt vi marängsviss till lunch =)
Egentligen skulle vi ha ätit det igår, men det hann vi inte, så vi tog det till lunch idag istället =P
Jag, Emma och Alle körde Deal or no deal ute på altanen efter "lunchen", för det var hur skönt som helst! Först hade jag tröja, men det blev för varmt, så jag tog av mig den. Då blev det ännu varmare, för T-shirten var svart.
Vi satt i alla fall där och efter spelet tog jag ut datorn och satt där och fixade till psykologin. Jag gjorde om min rapport till ett muntligt framträdande som visserligen är på 2,5 sidor, men ändå. Det är bara att lära in det =P

När jag var klar, ca 2 timmar senare, åt vi ute på altanen och sedan satt jag där ett tag till.
Jag borde nog ha smörjt in mig, men det gjorde jag så klart inte, så jag är nog ganska röd nu =P

Skönt var det i alla fall och lite röd ska man bli! Det är såhär det ska vara! =)

Vilka matcher det har varit i hockey-VM! Först var det Sverige - USA. Där var det USA som tog ledningen med 0-1. Sverige vände till 2-1, men USA tog tillbaka matchen och vände tillbaka till 2-3. Det såg mörkt ut för svensk del när USA drog ifrån till 2-5, men vilken vändning! Näst efter Sverige - Finland i VM 2003 när Sverige vände 1-5 till 6-5 var nog det här bland det bästa man har sett! Jonas "Monstret" Gustavsson storspelade i sin VM-debut i det svenska målet och med 4 minuter kvar fick man utdelning för allt slit och kvitterade till 5-5 och i sudden avgjorde Kristian Huselius till svensk fördel och seger med 6-5!

Sedan var det Ryssland - Sverige som blev en minst lika svängig historia. Här var det Sverige som tog ledningen med 0-1. Ryssland vände till 2-1, men Sverige vände tillbaks till 2-3. Med 4 minuter kvar av matchen drog Sverige på sig en utvisning som blev ödesdiger. Ryssland gjorde 5-4 och det kändes riktigt snöpligt med tanke på den match svenskarna hade gjort. Det var då 2:28 kvar av matchen. Gustavsson, som hade bytt in efter att Honken hade skadat sig, lämnade kassen och Sverige utnytjade tillfället och kvitterade till 5-5! I sudden var det dock tyvärr Ryssland som drog det längsta strået den här gången, men en poäng, det var svenskarna värda!

Dagens låt blir alisha Dixon med hittlåten The boy does nothing

Kommentarer
Postat av: Evelina

ja jag älskar att skriva :D jasså, vad skriver du för nåt? om jag vill ha vad?

kram

2009-05-01 @ 21:15:54
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe aj då inte bra. :D hehe

har du för dig nu då?

kram

2009-05-01 @ 21:23:04
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: ida

Hmhm,. nej kortare bara :P hehe. det var så långt. växer ju som ogräs :/



I egypten.. hmmh, jag fick ngn egyptisk bakterie i mig så jag fick sådana magsmärtor att jag fick ligga på sjukan i 7 dagar. men dom hittade inte felet :/

2009-05-01 @ 22:24:14
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: tess

Tusen tack Johan för alla goa kommentarer som piggat upp å glatt mig.



Orkar inte läsa bloggar å ja lägger tiden på oss här hemma när de e en del att kämpa med...



Men ja har några nyfikna frågor... speelar du hockey själv å vilket lag å var bor du.... gillar å se hockey men e inte skitduktig på detta...



Tess

2009-05-02 @ 11:48:13
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe jag kan tänka mig de :p solkräm nästa gång då hehe :p

jaha vad roligt :) Ja gärna :) jag skriver just nu på en fantasybok :D

kram

2009-05-02 @ 14:31:39
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

TACK Johan!



Hoppas din Valborg har vart underbar! :)



Kram

Sandra

2009-05-02 @ 15:42:26
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Evelina

ja jag hatar dom med! usch, finns överallt! HAHA, jasså du, nej det visste jag inte haah :p



Solade idag jag med, men har inte blivit röd eller så. Men solade bara i 2 timmar :)



Nja, än sålänge så håller hela gruppen ihop, asså huvudpersonerna. Men jag är ju inte direkt någon sexpert eller så heller. det kasnke är riktigt kasst det jag srkviit haha :p



ja gör det :D vad roligt :)

kram

2009-05-02 @ 21:44:30
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: ida

Jo tråkigt när man inte kan vara vänner efteråt :/

Haha okej. hur långt hår har du då? :D

Vad heter du, vart bor du, hur gammal? :)

2009-05-02 @ 22:22:51
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: jojje

du verkar ju haft en trevlig valborgs;D

sv: och vad tänker du göra åt saken?:P

2009-05-02 @ 23:04:06
Postat av: sandi

SV:

jo jag håller med, jag kände att han inte var som alla andra, det bara kändes så, men saken är att jag faktiskt inte bryr mig så mkt, vi hade sån bra kontakt vi höll kontakt 24/7 i ungefär 3 månader, sen så ja vi började att sluta kontakten eeller närmare sagt han skrev aldrig tillbaka och hans vänner kom i stället.

Jag ska faktiskt kolla först vem personen är på riktigt, honom blev jag ihop för att min kompis kände honom och hon sa att han var snäll och så.

men sen så visade sig det att han blev helt galen.

2009-05-02 @ 23:48:04
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Ida

Ojdå.. jag får typ klippa mig en gång i månaden :/ mitt hår är typ så kort som jag har det på min bild på bloggen, den längst till höger :P



vad får dig att tro att jag skulle vara äldre? :)

faktum är att jag faktiskt är yngre. fyller 20 i december :)

Bor i Uppsala. :)



kramkram

2009-05-03 @ 00:35:51
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: Ida

Okej jag erkänner, skulle jag gissat skulle jag trott att du var yngre, :P MEn endå inte.. ^^



Hehe okej, lät som en trevlig helg. :) Jag jobbade fredag-lördag. Söndag igår var jag hemma hos föräldrarna och firade min syster som fyllt år. :) Bor du hemma hos päronen än? eller jo, det tyckte jag att jag läste om, att dom kom hem mitt i natten`? :P

2009-05-04 @ 11:15:02
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: Ida

Om jag har många vänner. Varför den frågan? :P

Njaa.. alltså jag har många ytliga vänner, sen har jag mina riktigt nära få. :) Och det räcker för mig. Själv då? =)

Okej, men då tar du studenten till sommaren elr? Haha, då går du med massa mindreåriga ju :D

2009-05-05 @ 22:16:50
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, jag jobbar på ett gruppboende för handikappade =) Har du nå extra jobb eller så då? :)

2009-05-05 @ 22:17:47
URL: http://idaaahooe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: