Mössprovning!

Tid: 16:49:14
Datum: 2009-09-11
Kategori: Studenten 2010!

Första steget mot studenten är taget.
Till detta unika tillfälle i mitt liv har jag skapat en egen kategori, Studenten 2010!
Det händer bara en gång i en människas liv och det är ju ganska speciellt, och nu har vi börjat den långa "sista vandringen" =P

Igår hade vi mössprovning.
Före det var det en ganska slapp dag också. På filosofin började vi med våra diskussioner. Dödsstraff diskuterade vi vilket var ganska intressant.
Efter det var det religion och sedan hade vi en stor håltimme tills historian skulle ha börjat. Vi hade ju ingen natur igår, för vi skulle ju bara jobba med läxan, så jag, Spike, Micha och Josef gick till Donken och åt. Det var gott, men efter maten skulle Josef och jag ta kaffe. Jag tänkte ju inte på att det var svinvarmt, så jag drack nästan direkt. Känseln försvann i tungan.

Vi satt där ganska länge och till slut gick det att dricka.
På vägen tillbaka fick jag smaka en Göteborgs rapé av Josef. Jag hade aldrig testat naturellt snus förut och jag trodde att det skulle vara värre än vad det var, men det var faktiskt helt okej. Det luktar värre än vad det smakar.

Någon historia blev det dock inte, för då skulle vi ha mössprovning.
Det fanns många olika mössor att välja på. Dels fanns det Standard, som var den ända med plastband runt, vilket inte alls formar sig efter huvudet. Sedan var det Lyx, Diamant och en ny för i år som vi blir de allra första någonsin att ha, Briljant.
Jag tror att de flesta valde Briljanten och så även jag.
Mitt huvud är ju så litet, så jag fick ta storlek 55. Det var på gränsen mellan 54 och 55, men tjejen och jag kom överens om att 55 nog ändå blev bäst.
Som utsmyckningar ska jag ha följande, om jag minns rätt:
2010 bak på skinnbandet eller vad man säger, under själva mössan, det som kan vara plast på vissa mössor
Johan Pettersson broderat i silver på sidan
En metallbrosch eller vad man ska säga där fram
En krona högst upp
Svea på insidan, alltså vit
SP's pin

Man kunde välja på krona eller Östergötlands landskapsvapen högst upp. Man kunde också välja mellan en metallbrosch och en diamantbrosch. I den var själva stenen lite större, men så var det tyg runt om, själva blomman alltså. På metallen är hela i metall. Som insida kunde man välja på flera olika, bl.a. Svea, som jag valde, som är helt vit, någon svart och 2 olika som ser ut som en svensk flagga.
Jag glömde säkert något. Utöver mössan blir det ett champagneglas, så klart, som det står "Johan, SP3A" på, en tuta och ett par solbrillor. Tydligen passade jag i dem enligt Spike. Det var ju 3 accessoarer betala för 2, så då tog jag dem.
Sedan ska jag ha en tröja, en svart som det bl.a. står "Johan Pettersson" på armen på, en T-shirt där det står "Absolute student" på istället för "Absolute vodka" och ett par kallingar. Det var samma sak där, ta 3 betala för 2, så jag slängde med dem också bara för att.
Så det blir en hel del, men som sagt, det är ju bara student en gång i livet =)

Idag blev det en ännu lugnare dag.
Imorse kom det en från Unga aktiesparare och pratade lite om aktier, fonder, pension osv.
Därefter skulle det ha varit historia, men idag var det Sparris tur att vara borta, så vi hade ungefär 4 timmars håltimme . Det orkade vi inte, så Spike och jag gick och letade upp Camilla och frågade om jag kunde få göra läxförhöret då istället. Det gick bra, så det fixade vi, varpå vi letade upp Sven och frågade om jag kunde få göra det läxförhöret tidigare också. Det gick alldeles utmärkt, så efter att vi hade ätit åkte vi hem =)
Dock kunde jag knappt äta, för det gjorde så ont efter att jag brände mig, men idag har jag i alla fall lite känsel i tungan =)

Ringt till Star-shop har jag också hunnit med. Jag fick ju en orderbekräftelse igår på min beställning, men där stod det att den inte var betald. Så jag ringde bara för att se om det var något fel, men det var det inte. Alla förskottsbetalda beställningar blir registrerade som icke betalda i bekräftelsen, så det var ingen fara. Bara de får in pengarna så skickar de varorna =)

Ikväll är det Club sesion som jag, Albin och Oskar ska gå på i Linköping. Det börjar 22:00 och håller på fram till 3. Sedan sover jag hos Albin och kommer hem imorgon.
Från början såg det ut att inte bli någon träning, för Clara trodde att hon skulle bli själv där imorgon och var tvungen att sätta ihop målen och det helt själv, men Albin hade pratat med henne och nu blev det tydligen träning i alla fall, så vi får väl se om vi kommer eller inte.

Lite töntigt, men i alla fall, student 2010, here we come! =P

Kommentarer
Postat av: Jennii

Sv. Ja, jag äter en hel del...lite men fler ggr per dag. Funkar så bra å gott e d hehe

På söndag ska vi på husvisning i Bålsta..å imorgon ska jag jobba. Har vart hemma idag från jobbet pga feber. Men d blev så mkt bättre på under eftermiddagen. Så jag bakade 2 kransar med kanel, mandelmassa å blåbär, 1 krans me kanel, mandelmassa, smör & vaniljsocker. 7st vetebullar me bovete. En kladdkaka me after-eight & en paj me skinka, lök, tomat & broccoli. Man kan säga att jag blev lite rastlös =0))

Några planer för dig?

2009-09-11 @ 19:38:49
URL: http://mrsjennii.troop.se/
Postat av: LYDIA

sv': nej? haha jag ska bara va kvar här i linköping i helgen sen bli de strömsholm på söndag :) sj?

2009-09-11 @ 22:38:14
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: amandaa

Vi har inte ens haft mössprovning ännu!

Ja, vi har pskylogi i trean. B kurs bara, 50 poäng. Gillar det och det är valbar kurs. Och jag ville läsa idrott och pskylogi. Så då blev det så :)



Ja, det klarade jag! :D Snart uppkörning! :D

Håller du på med ditt körkort? :)

Haft en bra fredagskväll? :)

2009-09-11 @ 23:17:53
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: hahah ja tkr iof alltid det är coolt när de samma tal så där. men ja får vänta länge till de är när ja fyller år... :P hahah



ajdå, hoppas de är bättre ! :)

Jodå än så länge är de en trevlig dag ^^ haha sj då?



Hoppas du får en trevlig helg!

Kram

2009-09-12 @ 10:46:20
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

SV: God morgon! Igår var jag på middag hos en kompis som fyllde år och idag är det en välgörenhetsfest, som jag dock inte har så mycket koll (men viss låter det spännande, haha..)



Jag köpte aldrig några direkta accesoarer på studenten, enbart mössan... men bara det blev dyrt tyckte jag! Men, som du skriver, det är ju bara en dag i livet och jag hade riktigt kul.. fick ju stipendium och allt..hehe



Ha en trevlig, om något tråkig enligt dig själv haha helg! Kram

2009-09-12 @ 11:28:54
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

yoga är inte alls lätt.. men de va en jävligt bra träning.. ska pröva några gånger till hehe



Kolla in intervjun med Kenta han som gjorde låten om modebloggare som fick en hitt, den hittar du lite längre ner i bloggen

2009-09-12 @ 13:12:53
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: amandaa

Äsger inte när jag ska köra upp, det får du läsa när jag har fått det ;)

Oj, förlåt det visste jag inte! Men ändå lite coolt :)



Nej, jag vet faktiskt inte det. Fyra oj, sent. Jag vaknade nyss jag! Inte bra :)

2009-09-12 @ 16:43:00
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Haha så duktigt är ja nog inte så ja kan skapa en från grunden... Men önska ja va & så, är väldigt villigt att lära mig iaf :D



Jodå, trött dock.. hahah sj då?

Aha, låter trevligt iaf :D



kram

2009-09-12 @ 17:58:32
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: tess

Idag har jag mått bra. Jag har orkat och inte känt vare sig stress eller annat... men ändå gjort saker utan att känna tvång. det är positivt. Å sä läser jag en del.



Hoppas du ocå haft en bra lördag vännen. //tess

2009-09-12 @ 19:54:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: jennii

Sv. Det e ett fristående hus m. 6 rum å kök...men d finns en kamin, men den e på översta våningen. Där gör den ingen nytta. Hade vart mkt bättre å smartare att ha den längst ner så att värmen kan stiga upp. Då blir d åtminstone värme på båda planen.

Vi ska kolla på ett annat hus i närheten nästa helg...d ska bli kul om vi får nåt av dem =)



Jag fattar inte heller att jag orkar baka så mkt, men d e för mig ganska avkopplande =)

2009-09-12 @ 20:03:21
URL: http://mrsjennii.troop.se
Postat av: jennii

Sv. Den vi ska kolla på imorrn ligger på utgångspris 1,9 miljoner..den andra ligger på 1,7 milj. Men elkostnaderna per år e högre på den me lägre utgångspris. Ja, vi får se hur d går. Vi e mer intresserade av den vi ska till nästa helg...men man kan som sagt alltid kolla =)

2009-09-12 @ 20:31:40
URL: http://mrsjennii.troop.se
Postat av: sanna

vilken fin blogg :)

2009-09-12 @ 22:18:37
URL: http://ssannakalssons.webblogg.se/
Postat av: anna

Åh jag vill också gå i trean och ha mössprovning nu! :)



Svar: Ja, tre poäng är alltid tre poäng! Det viktigaste.



Okej bra att du inte blivit sjuk då! :)



Jadå sjukhus, skola och plugg och massa sånt tråkgit mestadels bara, men det kommer fler veckor :) själv då?

2009-09-12 @ 23:08:59
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: sanna

haha så äre alltid.

det blir som att man fastnar framför datorn.

2009-09-12 @ 23:11:17
URL: http://ssannakalssons.webblogg.se/
Postat av: Diskret

Gudars! Fin blogg.

2009-09-12 @ 23:43:26
URL: http://diskretskvaller.blogg.se/
Postat av: tess

Kul att du varit ute med kompisar... alltid skoj.



Idag skiner solen och vi grejjar lite ute. Tar bara en paus...



//Tess

2009-09-13 @ 11:32:44
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Sv: Hej hej, utmaningen jag hade i mitt videoinlägg är att du ska tänka på vad du är stolt över som du har gjort hittills i livet! Den nya kategorin är inte riktigt bestämt ännu vad den ska heta, men något i stil med "Jag önskar att jag kunde..." och så skriver jag t.ex en text om att om du önskar att du vore mer framåt så kan du försöka att göra så här! =) Tidningen jag tipsade om hette "Leva" och är en tidning som tankar, personlig utveckling kan man säga.. Jag fick stipendium för grafisk kommunikation, att jag "var typ bäst i min årskurs".. hehe säger jag iallfall =) haha

Min mössa och det gick på typ 500 kronor, så något mindre än ditt! Haha



Vad händer denna söndag? kram

2009-09-13 @ 12:42:04
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: tess

Ja nu har vi fått massa gjort... Har städat upp lite i trädgården. du vet plockat in trädgårdsmöbler osv... klippn ner saker och tvättar gör jag med. Har fått massa gjort och är trött nu så nu ska vi snart laga mat och njuta av lite lax.



KUL att du hade de skoj det brukar bli så när man inte är ute så ofta. Man liksom uppskattar det mera då på nå vis.



Tess

2009-09-13 @ 12:50:30
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

hehe alla kan ju inte gilla o träna samma sak..



Nä jag gilla den där videon o hur han körde hela grejen..

alltid kul o hitta nya roliga människor.. men han har ju hållt på med musik i så många år, efter jag gjorde intervjun så komjag på vem han va från början hahaha



eftersom jag har hört låtar med han när jag va yngre

2009-09-13 @ 13:49:45
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

låten mama africa kan du hitta på youtube

2009-09-13 @ 13:51:01
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: tess

Japp ska se Mari Jungsteds film kl nio på fyran... första boken... ska bli skoj att se va många kända skådisar med. Sedan är det Ensam mamma söker. Ser det eftersom en karlsgkoga tjej är med och hon dejtade min systerson för något år sedan så de e lite skoj. Det blir bara att ta igen sig.... mätt nu.... mmmm



//Tess

2009-09-13 @ 14:48:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de e inget jag sett tidigare eller lägger ner energi på men nu när hon e med är det lite skoj...



Ja de ska bli skoj å se om de har gjort bra ifrån sig för böckerna har jag älskat... //tess

2009-09-13 @ 14:54:44
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

Nä precis då e de svårt o veta vad e vad lixom hehe



idag hmmm.. jag väntar på att en tjejkompis ska höra av sig för hennes bror ska uppträda någonstans o jag skulle med men hon e så seg haha



annars ska jag bara va hemma..

va gör du själv da??

2009-09-13 @ 14:58:44
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv. Åh tack så mycket för tipset ! :D ska ta & kolla det, för det är roligare att skapa någonting från grunden ^^



PLUGGA stod på schemat idag, men ska träna snart med:D me like. du då?

KRAM

2009-09-13 @ 17:08:13
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: