Stockholm på tisdag!

Tid: 23:42:41
Datum: 2010-04-18
Kategori: Goalball

Nu är det dags för Stockholmsserien igen. På tisdag åker vi upp, precis som förra gången, men nu åker vi upp hela laget med minibuss.
Jag har bara en lektion den dagen, men jag funderar på att strunta i den. Jag kan nog jobba hemma där.

Sedan senast har det varit väldigt mycket hockey. Det har inte varit så mycket updates i den här kategorin.
Det har varit några träningar, men en hel del inställt också, tyvärr.

Först, efter förra Stockholmsserien i början av mars, hade vi träning på lördagen. Det var vecka 10 det. Den träningen kommer jag inte ihåg, men jag tror nog den var bra. På tisdagen körde vi igen, mycket skott, som vanligt på tisdagarna. Jag försökte med några skruvskott, men de blev väl halvbra.

Onsdagsträningen bjöd på mer fys än på länge. Vi ska gå tillbaks lite till det vi körde innan Stockholm games i höstas, d.v.s. övervägande fys på onsdagar istället för skott där också. Fysen får inte förglömmas. Den är också viktig.
Jag vet inte om jag har nämt det tidigare, men vi har fått en ny tränare i laget i form av Linda. Clara ska mer eller mindre sluta. Hon hjälper än så länge till lite då och då, men tanken är att Linda ska ta över. Syftet med det är att vi ska kunna utvecklas bättre. Pelle vill, eftersom att vi ligger på lite olika nivå, att några kanske gör en övning och några andra tränar på något annat, så att man får träna på det man behöver mest.

På lördagen vecka 11 skulle jag ju ha kommit på träningen, om vi hade åkt till Idre på söndagen, som jag trodde. Nu gjorde vi som bekant inte det och därmed missade jag den lördagsträningen, liksom tisdagsträningen, onsdagsträningen och nästa lördagsträning.

Tisdagen efter att jag kom hem från idre körde vi dock återigen träning. Det gick lite halvbra. Jag fick ju ont i armen uppe i Idre och det hindrade mig den träningen. Det hade varit bra i några dagar, men när jag började anstränga armen kom smärtan tillbaka igen och jag fick stå över halva träningen. Den del jag hann vara med på gick i alla fall hyfsat bra och delen på slutet, när jag hoppade in lite igen, gick riktigt bra. Då fick jag riktigt bra tryck i skotten trots att det gjorde ont i armen.

Onsdagsträningen blev inställd p.g.a. sjukdom och skada och på lördagen var det påskafton, så då var det inte heller någon träning.

Nästa tisdagsträning blev också inställd för att vi inte hade några bollar. De hade Oskar och han mådde inte bra då, så han kunde inte komma. Hade mamma eller pappa kunnat skjutsa mig hade vi kunnat svängt förbi honom och hämtat dem på vägen, men nu åkte jag ju taxi, så då gick det inte.

Onsdagsträning blev det i alla fall och där blev det mycket fys med Linda som tränare. Pelle kunde inte då och Oskar hade fortfarande alla bollar + att vi inte hade några gummiband, så vi fick vara påhittiga och göra så mycket vi kunde med kroppen som vikt. Det blev mycket armhävningar, situps, en ny typ av sneda situps där man touchar hälen på ena foten när man går upp. Likadant med rygglyft, men då touchar man baksidan av låret istället. Den var riktigt bra faktiskt.
Springa på tjockmatta, knäböj och lite annat blev det också. Jag hade faktiskt riktigt bra puls efter 1min på tjockmattan, 132, men efter 2:a minuten var det sämre, 154.

Lördagsträningen var också bra, men som vanligt känndes det inte som om jag fick till mina skott något vidare där i Ryd. Precisionen var dock bra.

Den här veckan har det varit 3 träningar. I tisdags blev det mycket skott igen, men den här gången gick det lite sådär. Jag kände mig lite seg. Jag blev även lite sen till den träningen eftersom att taxin först skulle hämta någon gubbe utanför Mantorp, som chauffören inte visste var stället var, och lämnade sedan av honom före mig också. Dessutom var Terie tvungen att gå lite tidigare, så vi fick sluta lite tidigare där också. Min taxi skulle inte komma förrän 18:35, så jag fick sitta på en bänk och vänta där i ca 20 minuter. Sådan tur var var det inte så kallt då.

Även i onsdags blev jag sen. Nu var det för att taxin först inte hade någon bil 17:10, som jag brukar åka, så jag fick åka 17:30. Dessutom skulle de lämna några andra i Mjölby först, så jag kom ca 25 minuter för sent.
Även i onsdags blev det mycket fys med Linda som tränare, men träningen kändes ganska kort eftersom att jag kom sent. Tur att vi tränar i 2h och inte 1. Då hade det blivit väldigt kort.

Träningen igår var riktigt bra. Trots att vi bara var 4st. Det var väldigt länge sedan vi var så få på lördagsträningen, vi har ju varit över 6st nästan varje träning nu i vår. Nu var dock Jakob, Oskar och Jana på någon US-kickoff och Albin var i Eskilstuna och instruerade i goalball på en idrottshelg där. Därmed försvann ju Louis också, så det var bara jag, Jennifer, Jonas och Andreas.
Skotten gick nästan ovanligt bra och precisionen gick riktigt bra. Problemet med den är bara att när man väl spelar match fokuserar man mer på trycket i skotten och då tappar man lite av precisionen.

Lite härdning körde vi därefter, man är 2 och 2, den ena ligger ner och den andre skjuter på en från ca 3m håll. Det kan kännas lite läskigt ibland faktiskt, men det är bra.

Lite explosivitet körde vi därefter, den gamla klassiska övningen när man sitter med någon meters mellanrum och slänger sig åt höger/vänster på given signal. Det kan gå långsammare eller snabbare. Blir riktigt jobbigt efter ett tag.
En annan riktigt jobbig grej vi körde var när man är 2 och 2. En försvarar och den andre skjuter. Så ska man upp snabbt och skjuta tillbaks och låtsas som han som sköt först inte har hunnit tillbaks till sin position. Riktigt jobbigt efter en stund.

Mitt i träningen tog vi ett litet break med frukt och druvsocker. Vi körde ju 3h igår, och även nästa helg, istället för 2.

Sista delen av träningen körde vi matcher. Vi fick ju vara 2 i varje lag och det påverkade självklart försvaret, men det gick ändå hyfsat bra. 2 rejäla missar gjorde jag när jag bedömde bollen lite fel och den gick vid sidan av mina fötter båda gångerna. Inte alls otagbart. Mina skott var dock riktigt bra där med och nu får vi se hur det går i Stockholm på tisdag. Jocke skulle komma förbi en stund då också och låna min kamerasladd, för hans är borta. Vi har ju likadana kameror.

Det blir dock inget Malmö över valborg. För någon vecka sedan gick FIFH ut med att de skulle ha ett träningsläger då. Det skulle komma landslagsspelare både från Sverige och Danmark + landslagscoacher och lite annat folk. Tyvärr kunde inte Pelle åka med då, så ville vi åka fick vi fixa det själva. Jag och Oskar var de ända som var intresserade och kunde då, men vi skippade det till slut. Själva helgen skulle ha kostat 1000kr, + resa. Tåg hade varit smidigast då, för att undvika byten, men det kostade ju ca 600kr enkel resa, så det hade blivit över 2000 spänn för en helg och det var lite dyrt. Så det blir ännu en ensam Valborg här hemma, den 5:e på rad om jag inte räknar helt fel...

I fredags var jag på universitetet igen och träffade Åsa, som jag skulle ha gjort då förra veckan när hon inte kom. Hon var ju där då, men jag hade tydligen blivit avsläppt på fel ställe. Nu kom jag rätt i alla fall och mötet gick bra. Vi ska hålla kontakt i sommar när antagningsbeskeden kommer så att vi kan fixa literatur åt mig, ev. guidning så att jag lär mig att hitta dit jag ska. Antingen är det guidning, eller så anställer man någon i den kommande klassen som hämtar mig vid taxin och så. Både etiken och draman, som jag har sökt som 1:a och 2:a, är på kvällstid mellan 17-20. Båda de är ju dessutom på halvfart, även om draman är på 30 poäng, men den ligger ju över hela året, så den är ändå halvfart. Filosofin, som jag har som 3:a, är på helfart. Det vet jag inte om jag orkar just nu, så vi får väl se.

Pluggat har jag gjort alldeles för lite i helgen. Håkan Ståle-skiten blev ju klar i torsdags i alla fall + reflektionen i naturen. Nu har vi religionsprov om Afrikansk religion på onsdag. På tisdag är jag ju i Stockholm, så jag har bara imorgon på mig att plugga till det. Inte så bra. Både igår och i fredags tog jag pluggledigt, men nu ikväll har jag faktiskt pluggat lite, men inte tillräckligt. Nu kom jag på att vi skulle ha skrivit en krönika i svenskan tills imorgon också, men det struntar jag i, för nu ska jag sova strax.

Liselotte och Mats var här idag också och fixade ett album till mormor som hon ska få när hon fyller på lördag. Varken mamma eller Liselotte är ju något vidare på datorer, så det tog ju några timmar innan de lyckades lista ut hur de skulle göra. Först, innan det, var det ju problem med att ens hitta och få in bilderna på datorn. Jag tror Emma fick hjälpa dem till slut. Tyvärr försvann allt när de skulle betala det i kassan, för det var ju ett sådant där nätalbum. Så Emma får göra om det åt dem. Lite surt faktiskt.

Vi avslutar med en riktigt bra låt jag hörde på DI.FM's Classic Eurodance-kanal idag, Alphabase - Heaven help my heart. En cover från en 80-talare. Jag vet inte exakt vem som har gjort originalet, men den här är riktigt bra! :)


Kommentarer
Postat av: Jessie James

haha här snöade det igår! hur galet är inte det?! :S

gaaalet :S

2010-04-19 @ 07:45:13
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: tess

Vill man så går de... PUNKT...



BRA att de fungerar bättre...



//tess

2010-04-19 @ 07:49:34
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jenny

Halloj halloj!

Tackar tackar så mycket i efterskott får jag säga :D Ja min födelsedag var jätterolig:)



Hahah jolgubbar? Nej jag säger faktiskt jordgubbar som det låter :) Jo de är skitgoda, de var jättesöta och stora. Trodde inte heller de skulle vara så smarriga men jag hade fel :)



Har du haft en bra helg måste jag ju fråga :)

2010-04-19 @ 15:13:04
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: jag hade en nikon d40 tidigare, men jag kände att jag ville byta upp mig mot en bättre systemkamera för att kunna utvecklas ännu mer :)



haha ja här kan det nog kanske vara ännu viktigare med körkort ;) jag förstår att det känns lite tokigt och synd att du inte kan ta körkort.. är det något annat som du känner extra saknad efter? om du vill säga :)



haha jag sa faktiskt här om en dag att jag också tyckte att det kändes som höst! dock blåste det inte sådär mycket att träden böjde sig. :)

2010-04-19 @ 16:56:31
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Evelina

Mycket träning :p

2010-04-19 @ 20:35:47
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej verkligen inte.. :O Får försöka hyvla bort färgen på bordet och sen lacka om det, och stolen får målas om... Fast ja väntar nog med det där till i sommar! :S Skicklig - as always. Haha



Precis, bra för er! Man vill ju ha sina "fiender" kvar, så länge dom inte är bättre än ens eget lag haha ;)

Djugården och solna, tänkte du i fotboll eller förut i hockeyn? =) Ska bli spännande att få se nu till säsongen när dom gått upp, hur dom matcherna kommer se ut.. Nu när hockeyn så snabbt har blivit så populär i även Stockholm, jag hoppas inte det börjar bli som fotbollen så att det alltför ofta börjar gå över gränsen utanför isen... (Tänker bara på det som hände i kvalserien bland fansen för stockholms AIK, och sen bara nu igår för Djurgårn när matchen nästan fick avbrytas)



Precis! Åh jag hoppas nu inte Adam Larsson, Tim Erixon, David Rundblad går på dom erbjudanden dom får från NHL, för både våran och deras skull. Det är smartast om dom stannar en säsong till så dom riktigt får utvecklas, och skaffar rutin.

2010-04-20 @ 16:24:57
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: anna

Ska ni på träningsläger eller tävligt i sthlm? :)



Svar: Ja det är galet dyrt, typ 50 kr minst om man tar ett billigt café, annars typ 85-90 och det är rätt mycket om man fikar ofta :p



Okej, men du får väl trösta dig med att typ alla har mycket plugg nu, haha!



Jamen så är det nog för alla, men jag har ändå svårt för att bli kär tror jag, haha!



Ja, det har jag läst att du skrivit om, men vet dock inte helt vem han är! Tack och lov slipper jag historia b, men däremot blir det natur b och det är väl nästan lika hemskt :p



Ja, det är ett helt annat sätt att pluga på!

2010-04-20 @ 18:59:54
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: tess

Har man inte feber är det ingen fara å träna... om man inte är däckad såklart... men jag är snorig... å de beror mer på pollen än förkylning... jag har alla möjliga symtom för att slippa... de e mest de... ler... //Tess

2010-04-20 @ 20:07:45
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ler... va go du är... ungefär så va de... kallt där inne... dörren öppen å en sorgsen melodi i mitt huvud... va saker man hade där ute som man knappt tänkte på.... ¨å nu stänger man ett kapitel i den bok som varit ett husvagnsliv... ett liv jag är rätt färdig med just nu har jag kommit fram till men som jag ändå inte vill släppa taget om.



//tess

2010-04-20 @ 20:09:24
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jessie James

det är bra med en balans, så kan vi säga istället för att påstå att ondskan är bra ^^



nja snön ligger inte kvar, men i helgen snöade det. det ligger juh snöhögar lite här å där å allt är inte borta...men när asfalten är torr då äre bra!



resorb är typ vätskeersättning. as bra ifall man inte dricker tillräckligt :)

2010-04-21 @ 02:33:27
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: - Morfar, som håller i katterna, har handskar på sig för att de inte ska kunna riva honom ifall de är på det humöret. :)

- Nope, jag har aldrig träffat Rebecka tidigare. Det var meningen att hon skulle ha kommit hit förra våren, men det blev aldrig så.

- Mm, förr eller senare gör jag nog det. Reggar mig på fejjan alltså. ;p

- Hm, hur tänkte du där egentligen? Poängen med att missionera är ju för att man uppriktigt tror att Jesus är den enda vägen, självklart går man då till folkgrupper där det inte finns kristna och självklart berättar man då om JESUS och inte om andra religioner som man inte ens tror på. Men man tvingar ingen att bli kristen. Det man gör är ju att man berättar om Jesus. Problemet är ju inte att människorna i fråga har valt något annat än Jesus, utan problemet är att de aldrig ens har hört om Jesus överhuvudtaget. Har man inte hört om Honom så kan man ju inte heller tro. För övrigt så går det inte att tvinga någon att tro. Inte egentligen. För den tro som frälser, enligt Bibeln, är den som kommer från hjärtat. Det är alltså fysiskt omöjligt att tvinga någon till den sortens tro. Och Jesus var helt emot att tvinga sig på människor. :)



Åh.. så störande då sånt händer! Man har arbetat med något och sen bara försvinner allt! Blä!

2010-04-21 @ 12:24:01
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: Nej min gammelfarfar som bodde i huset där förr gick bort för några år sedan. Eller ja, det börjar vara ett tag sedan nu.



Ja det där med vänner håller jag med om, bättre med några få nära än flera ytliga :) När var det du började se dåligt? Jag känner en som i somras såg bra, bara linser/glasögon, men nu ser han nästan ingenting...



Oj snöblandat regn? Ja det är ju i och för sig april, så aprilvädret slutar ju aldrig förvåna en :P



än så länge har min vecka varit bra ja! lite småkallt men solen skiner och vi har ett bra schema mmed korta skoldagar! :) hur har din vecka varit än så länge?



2010-04-22 @ 12:40:04
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe nu är jag fast på arlanda.. kom inte längre än sååååå!!! men jag har fått en ny flygtid eftersom flyget blev inställt!! Så jag hoppas att jag tar mig ner snarast!! :D



Jaaa tyvärr tror jag nog att aik kan hålla sig kvar ett år i elitserien tyvärr... men jag hoppas dom kommer sist av alla !!



Gud det lät ju som en super bra hemsida!! Du kanske ska söka till Draknästet som går på svt!? :D



hehe jaa jag spelade faktiskt in talbok på mina anteckningar. Jag använde bara ljudinspelaren på datorn och det blev faktiskt helt okej ;D



Bara en månad kvar och sen är skolan över,,, slutar din skola också i början av juni? :)

2010-04-22 @ 13:05:11
URL: http://saralindfors.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha va det så prick? Ja se där lyckades jag, haha. Ja men ibland får man faktiskt ta en lite lugnare helg? Jag måste fråga för det har jag helt missat, vad är det du pluggar? :)

2010-04-22 @ 13:16:52
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Anonym

AH just ja, det är ju snart valborgs! Kommer att tänka på det först nu när du skriver inlägget, har aldrig tänkt på tidigare! Haha eller ja... sen förra året då såklart ;P Får nog börja planeras här.



sv. Pumba är något som dom andra grabbarna och gubbarna i laget började kalla han när vi var nere i allsvenskan, och sen så spred det sig och gick över till publiken och det har som sen dess alltid vart hans smeknamn ;) Haha ingen vill däremot säga varför, hur det blev just Pumba, verkar vara någon hemlig grej det där.. ;) haha



Alltså huvva, så himla trist... Alltså hockey ska ju vara en grej för människor i alla åldrar, där gamlingar som små barn ska kunna fara dit. Det tror jag knappast det är/kommer vara framöver iaf nere i Stockholm...



Okej, ja det känns ju ofta bättre det än att ha sin gamla spelare som man så gärna velat ha kvar, som motståndare istället =)

2010-04-22 @ 16:52:32
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Skön låt :p

2010-04-22 @ 20:41:17
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: tess

Nej ja e urless på dessa radiostationer... många får vi inte in här som lugna favoriter men antar att jag tröttar även på den eftersom de e samma samma... man undrar varför de e samma hela tiden... e de för att man får betalt från skivbolagen? Men förstår de itne va sönderspelat de blir och så finns ju mer musik man vill höra liksom.... hårdrock får man i stort sett aldrig höra inte dansband heller.



Jo jag vet va du menar men om jag skulle tänka så skulle ja aldrig kunna träna för de e alltid något med mig...



Att JAG skriver bra??? gör jag? vem påstår de va hade jag skrivit nu???



Ja man vet så väl att mans ka strunta i saker å göra de man känner å tänka till men jaaaa... men ja men ja...de är inte så enkelt... jag ältar för mycket... tyvärr...



//Tess

2010-04-22 @ 21:16:12
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: - Då jag var liten bodde jag ju här, fast på nedervåningen. Min gammelmorfar bodde här uppe då. Så i huset bodde alltså jag, mamma, mormor, morfar och gammelmorfar. Sen då gammelmorfar dog, då jag var fyra år, så bodde ingen här. Jag och mamma flyttade till stan då jag fyllde sju, och då jag kom och sov över så sov jag här på övervåningen. Så det har mer varit som en gästvåning eller typ extrarum innan jag flyttade hit. Nu då jag skriver om det här så slår det mig förresten att jag inte kommer ihåg var mamma sov nånstans då vi bodde här då jag var liten. Hm...

- Mm, det är jag med. Och det var egentligen inte meningen att vi skulle vänta så länge. Jag bjöd hit Rebecka redan i mars förra året. Då hade vi nästan nyss börjat prata på msn (istället för bara genom bloggarna) och eftersom hon var intresserad av Jesus, kyrkan o.s.v. så tänkte jag att det kunde vara kul att träffas och kanske hänga i kyrkan tillsammans. Men det kom alltid något emellan. Varje gång. Lite tråkigt. Men hoppas att hon och hennes lilla dotter kan komma nu i sommar. :)

- Men så är det ju väldigt ofta rent allmänt i samhället. Inte att det är missionärer från två olika religioner kanske, men att det är olika personer med olika tro som alla talar för sin sak och vill påverka i samhället. Jag tror inte att det skulle vara så mycket mer annorlunda än det faktiskt. Du pratar ju med mig som är kristen t.ex. och sen känner du kanske någon ateist och någon som har en annan tro. Jag tror inte att du känner dig förvirrad över det, över att höra människor säga olika saker. På missionsbaserna som Mission SOS har i exempelvis Etiopien och Thailand har de startat församlingar och sen är det nog väldigt mycket som i Sverige på ett sätt. Man har en kristen församling (eller flera) och sen försöker man nå ut till människor.

2010-04-23 @ 00:16:22
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: anna

Svar: Oj, verkligen massor, men jag ska på teorilektioner fyra kvällar, körlektioner, sen kommer min moster hit i typ en vecka, jag ska vara hos en kompis ett par dagar med ett par andra vänner, utbyte och förhoppningsvis göteborg eller så, massa kul att se framemot innan sommarlovet med andra ord :)



Ja, det är så tänkvärt! Det förra hade jag hittat bland kommentarerna i en annan blogg, men jag brukar spara sånt på datorn och sen publicera det lite då och då :) Lite mer tänkvärt, för annars är min blogg nog ganska ytlig, haha!



Okej får läsa om det när du lägger upp det då :)



Ja, men om det är typ 1-2 gånger om månaden är det okej, men ändå jäkligt mycket överpris när en kaffe kostar över 30 kr..



Okej, jag är nog likadan! Fattar inte hur vissa kan komma över en kärlek direkt och sen hitta någon ny typ veckan efter :p



Haha okej så bra då! Matte b håller jag på med nu och jag tycker det är flytter på rätt bra, några veckor kvar att repetera inför NP nu så det känns lugnt :)

2010-04-23 @ 13:26:27
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha ja det är ena maraton inlägg du gör ;) haha:) Ja där ser man:) Då får jag säga grattis till studenten i förskott ;) Har du några planer för vad du ska hitta på efter?

2010-04-23 @ 14:51:11
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: