Tiden går snabbt...

Tid: 22:51:04
Datum: 2010-08-26
Kategori: Allmänt

26:e augusti. Var tog sommaren vägen? Ändå har jag varit ledig längre än jag någonsin har varit. Imorgon är det 12 veckor sedan studenten. Ändå känns det inte som jag har gjort så mycket i sommar. Jocke och jag var på lyxkryssning, jag har varit i stugan en del, solat och badat, varit i Varamon och i Vadstena och ätit glass, varit på Öland på Sheps konfirmation och framförallt, och det bästa av allt, träffat älskling. <3
Det är redan 2 veckor sedan. För lite drygt 2 veckor sedan, med några timmars marginal, låg vi och mös på en filt vid en motorväg. För exakt 2 veckor sedan kom jag hem nu ungefär och skulle snart äta gröt, medan tårarna rann nerför kinderna, tårar av ren lycka och kärlek.

Om 2 veckor åker jag, Albin och Pelle ner till Malmö för landslagsläger imorgon.
Om en vecka har jag varit på den 1:a skoldagen på universitetet. Många från gamla klassen har börjat där, lärarprogrammet många av dem. Det har man sett på Fejjan. Faktum är att jag inte har träffat en ända av dem sedan studenten den 4:e juni, inte ens Spike.

Apropå skolan så var jag på möte med mina 2 blivande lärare i tisdags, Niklas och Christel. Mötet började 10:30, men det hade jag missat, för vi sa 10:00 från början, så jag var där strax innan 10 och fick vänta en stund. Själva mötet gick bra och kursen låter kul. Eftersom det är en fristående kurs kan lite alla möjliga läsa den. Det kan vara allt från 19-åringar som just har gått ut gymnasiet till 50-åringar. En rejäl mix med andra ord. Lena Lind, som jag har haft tidigare, både i drama i 1:an på gymnasiet, där jag fick MVG, och i antimobbgrupper på låg och mellanstadiet, var dessutom deras student sa dem. Så troligen kommer det vara vissa saker jag redan har gjort, men det ska bli kul. Det känns riktigt skönt att nästan inte ha några tider att passa heller, bara träningarna och skolan på torsdagar. Annars kan jag läsa när jag vill och känner för det. Det gäller bara att man har disciplin så att man verkligen gör det.
På torsdag ska jag i alla fall vara där 30 minuter innan uppropet börjar, så ska Åsa och jag fixa mitt LiU-kort och min registrering, så det är klart. Mycket mer än upprop är det inte nästa torsdag.

Varit på Ögon har jag också hunnit med den här veckan. Erika och jag var inne i måndags och det gick ruskigt snabbt. 10 skulle jag vara där och vi hann t.o.m. med 10:48-tåget hem. Dyrt var det dock. 300kr kostade det. Jag har inte varit där på över 1,5 år, så det var 1:a gången jag fick betala. Det ända de gjorde var att känna lite på ögonen och kolla i mikroskopet, sedan var det klart. Dessutom sa de att jag inte behövde fortsätta med mina Maxidexdroppar, som jag köpte nya förra veckan. Dyra var de dessutom, 195kr. Menmen, det är väl inget att göra något åt.

Om 20 dagar drar hockeyn igång. Leksand möter Mora i 1:a matchen. Jag funderade på att åka upp redan då, men det är nog bättre att vänta lite så man ser lite hur säsongen utvecklar sig. Utomhusmatchen den 26:e februari tänker jag i vilket fall åka på! 20 000 ståplatser, genomskillnig sarg och rörlig reklam. Det kommer bli grymt! Snart måste jag föresten slänga upp en tabelltippning och lite sådant. :)
Noterbart är också att just i detta nu är Cinderella ute på Östersjön med drygt 2000 leksingar ombord. Leksandskryssningen pågår nämligen. Jag hade tankar på att åka med i år, eftersom det inte blev av förra året på jubileumskryssningen, men så blev det inte. Det hade dock varit kul! :)

1:a träningen med laget skulle vi ha haft igår, men det blev inget. Nyckeltaggen funkade nämligen inte. Det var samma sak förra året 1:a träningen efter sommaren.
Istället åkte vi och köpte muffins, åkte hem till Pelle och fikade. Det var jag, Jennifer, Jakob och Pelle. Vi köpte 2 muffinssorter, ifall vi skulle tappa en. ;)

Någon träning blev det som sagt inte, men vi gick ändå igenom säsongen med matcher och turneringar osv. Det blir 4 gånger upp till Stockholmsserien nu i höst, en i september, en i oktober, en i november och en i december. I vår blir det 3 eller 4 gånger till, beroende på om de kör i april eller inte. I höst är det dessutom Stockholm games sista helgen i oktober och i vår blir det Malmö open i februari, som vanligt, SM i april och så kommer vi förhoppningsvis iväg till Finland i slutet av mars för en liten tävling där. Det blir vår 1:a utanför Sverige i så fall, men tyvärr kan den krocka med Idre. Vi får se. Då blir det ett dilemma vad jag ska välja, årets skidvecka eller en turnering utanför Sverige, men det är ett senare problem.

Ett litet utlåtande om Fångarna på fortet kan vi avsluta med. Vanligen brukar det ju bli en rejäl flopp när man försöker göra om ett gammalt klassiskt program eller film eller vad som helst, men jag tycker faktiskt inte det är en så stor flopp ändå. Fader Fora, eller hur han nu stavade, är ju inte kvar och det sänker betyget. Dessutom är det mycket, mycket svårare att hänga med och förstå nu när jag inte ser. När det sändes på 90-talet såg jag ju och kunde då hänga med mycket lättare på vad som hände och vad de gjorde. Nu får mamma och de försöka förklara så gott de kan och det är inte det lättaste heller, speciellt inte när det går så fort.
Jag tycker ändå det är helt okej. Bra mycket bättre än all annan skit som visas på TV numera, t.ex. Mammas pojkar, Lets dance, Stjärnor på is, alla dessa matprogram och Bonde söker fru. Det var annat på gamla hederliga 90-talet *låter gammal* med På rymmen, Fångarna på fortet, Rederiet, Tre kronor, Skillda världar, Nya tider, Vita lögner, Tippen, gamla klassiska Björnes magasin, Tintin, Spindelmannen, batman, Magdalena Forsberg, Pernilla Wiberg, poggs, hockeykort, Disneysakerna i Happymeal och nedervåningen på Donken i stan i Linköping. Det var tider det. :)

Till sist lägger vi upp 2 låtar. En preview av Sandra Gee's nya låt, turn up the volume. Den är riktigt bra och melodin sätter sig på hjärnan direkt.
Dessutom kör vi en helt annan stil, gamla Alice Cooper, med He's the man behind the mask.




Kommentarer
Postat av: Matilda

Tro mig, jag kan bli rastlös på 2 sekunder... hm.

2010-08-27 @ 00:16:10
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Evelina

Svar: Nej, jag och Johan bor inte tillsammans :p Men vi sover ihop varje natt. Majestic var stort och jag tror det hade 600 rum/lägenheter. Vår resa kostade sammanlagt 5800:- var. Och då ingick halvpension. Det var helt underbart! :)



Jag undrar också var sommaren har tagit vägen.. Det har gått så otroligt fort! Bra låtar :)

2010-08-27 @ 11:28:19
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sommaren far snabbt!

Kul förresten med utomhusmatchen för leksand senare :D Är rätt avundsjuk!



Precis, att motivation slår klass syntes också tydligt igår. Våran allra första förlust kom också då, igårkväll! Västerås vann med 2-1 !

Nog är man vääldigt besviken, men också är det bra att dom får någon förlust nu under förässongen, för den psykiska delen. Annars börjar väll förlusterna rasa in under säsongen i stället? Tror dom var alldeles för bekväma med bara vinster hittills, snacka om underskattning!



Aha okej, ja på andra skolan här är det fler praktiska linjer. Där är det tex för musik/dans/teater/hockey/fotboll ;)

2010-08-27 @ 14:34:12
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Vanliga träningsskor ;p Haha, jag vet inte vad annars de kallas :) Det känns som att man svävar på moln när man går i de. Haha.



Dramakommunikation.. Det lät intressant! :)

2010-08-27 @ 21:51:20
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: tess

Hoppar in lite snabbt... läser imorgon.. trött nu å ska snart hoppa ikull... ler. Jooo jag känner redan att de är bättre måste bara komma igång med träningen men nu har jag gått i kväll så jag har börjat.



De är träning och att man verkligen tänker till så ska säkert de inte bli några problem för din del å rygg å nacke... bli medveten om de så löser de mesta sig.



FÖr som sagt vanor stannar gärna kvar....



//tess

2010-08-27 @ 22:27:11
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tiden flyger i väg... jag önskar jag kunde stanna den och få njuta för evigt av det som sker nu.

2010-08-28 @ 01:05:17
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: tess

Kan troa tt problemen lätt kommer när man inte ser med rygg osv... men är du bara medveten och kanske tar hjälp så tror jag att de kommer bli bra.



Att gå ger motion... mer än att inte röra sig alls. Sedan vet jag med att om jag ska bli vältränad så måste jag gå enormt men jag rör mig och det är de jag är ute efter. Alltid bränner jag lite fett på tjocka magen.



Ja du har skolan nu att se fram emot. Men att ha disiplin... bara att bestämma att mellan tio och två ja då läser jag eller vilka timmar man nu vill och så PUNKT så gör man de. Lättare än så är de inte... jag tror de kommer gå bra.



Å du ser att tiden rinner iväg... jag hoppas inte året går lika fort som du vill att de ska men jag vet att snart börjar de mesta rulla rejält och vi har jul och vinter... de går undan.



//Tess

2010-08-28 @ 08:44:26
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

ja tiden går supersnabbt! snart är det 2011



sv: jaa, brukar typ aldrig lyssna på radio för att jag inte gillar den. men på jobbet har dom alltid rix fm på, ibland bandit - men det är inte ofta :p



jag vet inte. kanske att det var gamla rör eller att man inte använt rören på länge. och det var ju konstigt att det bara var den gången jag tog. för när jag gick tillbaka för att testa den andra kranen så var det folk som hela tiden tog från den kranen också

2010-08-28 @ 10:50:22
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Matilda

Älskar nostalgi!

Jaha ;) Haha



Usch, jag brukar nästan bli deprimerad då det är som mörkast på året, där innan snön kommit. Gruvar mig :S



Drömmer mig bort! Haha tänker om vi också hade haft match utomhus ;)



Oj, jo det stämmer! Skrev fel, eller jag glömde egentligen 3-1målet. I slutsekunderna satte dom sista i öppen kasse!

Precis, man får försöka se det positivt såhär under försäsongen:)



Vad kul, fast tråkigt då att det inte gick pga synen... Men jag önskar att jag också hade haft någon framtidsdröm, har aldrig riktigt haft något speciellt yrke som jag drömt om eller så =)

2010-08-28 @ 12:43:14
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: anna

Ja, sommaren har gått så snabbt i år :) Känns dock som att jag har hunnit med en del, så jag är nöjd! Haha



Den andra låten är rätt bra :)



Svar: Nollning? Nej, det har man väl inte när man går i trean eller va? Men det kanske ni har?

Har ju förstått att studentfirandet går till på olika sätt runt om i Sverige iaf..



Okej, så härligt att höra :)



Jadå, hoppas året kommer gå fort, jag längtar så obeskrivligt mycket! :) när studentmössorna ska provas har vi inte fått någon info om än..



Okej! Jag brukar aldrig vara med på sånt heller, inget som jag inte måste så åker bara för att liksom :)



Okej, men liknar filosofi psykologi? för det hade jag rätt så svårt för..

2010-08-28 @ 13:31:32
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Det är nog skor man kan springa med också ;) Haha.



På 90-talet.. Ja, då fanns det bra program att se på.. :D

2010-08-28 @ 13:47:53
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: haha, jag på bilderna är det mina skor och jag har vänt på bilden så det ser ut som att jag hänger i taket ;P (man ser alltså bara benen och skorna.)



Ja, va ska jag berätta :) Man blir Webredaktör helt enkelt. Lär sig om va man får och inte får publicera. En webredaktör är ju den som är ansvarig för hemsidan du är inne på osv. Jag kan se om jag kan hitta länken med informationen som jag läste :)

2010-08-28 @ 22:51:15
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Linnea

härligt att hockeyn drar igång snart :)



sv: luleå damfotboll :)

2010-08-29 @ 20:37:16
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: tess

Ja jag mår så mycket bättre om ajg har saker att se fram emot. De måste inte alls vara stora saker... men att veta att man ska fika med en vän, åta middag hos någon och ja du vet sånt gör min dag i alla fall. Nu har vi lite inplanerat och det gör att jag mår mycket bättre. Dagarna känns lättare eftersom man vet att om en vecka ska man äta kräftor eller ses med Marie tex... de gör mycket.



Då om någon gågn brukar tiden ränna iväg lite mera.



Ja ha ja inte så på när de gäller skolan... nej men året går fortare om du gör något som att gå i skolan än om du inte gör de alls.... men ni ska väl ses något under året hoppas jag? Att flytta ihop tidigare beror de på att hon ska avsluta gymnasiet först? Ja själv flyttade sista terminen på gymnasiet...



Gå är bra... men jag tränade lite igår och skulle ha fortsatt idag... men ja känner att kroppen behöver vila idag. Vaknade å mådde skit. Men imorgon ska ja iväg på de där Zumba så en vildag emellan är inte fel. De känns i kroppen att jag inte tränat... stavar går jag med ibland de är bra för mina axlar... borde ge mig ut nu solen skiner och det är kylig och härlig höstluft men eftersom jag mår som jag gör så vilar jag innan jobbet. Men en arbetskompis ville faktiskt ta en fika så de ska bli kul. Händer ju aldrig annars....



Ha nu en bra måndag Johan... kramar från mig.

2010-08-30 @ 08:55:46
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: NATALIE

sommaren sprang iväg alldeles för fort:S



svar: Yes vi byter klass varje år, och den här gången känns det faktiskt inte bra. Men en bra sak med att byta klass är att man i princip lär känna alla som går bf, så ja jag går med några jag gick med i 2:an och några jag gick med i 1:an också :)



Hoppas att du kommer att gillar kursen du ska läsa! :) Ja det är viktigt att inte gå fortare fram än båda vill :)

2010-08-30 @ 18:17:09
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: jadå :) det finns Canon då som är det andra alternativet oftast. Sen har Sony någon och ah, ajg kan inte alla märken :)

2010-08-30 @ 21:07:21
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Det var faktiskt samma musik som här i Sverige :) Iaf på turistorten Sunny Beach :D

2010-08-31 @ 09:02:31
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Haha, nej.. Jag klarade mig från grönt hår :D



Ja, disciplin är viktigt att ha när man är student! :p

2010-08-31 @ 09:05:54
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: tess

Mina barn har faktiskt inte haft skjorta förrut på korten... men nu hade August de med orange tröja under så vi får väl se. Han va med i alla fall.



Ja nu får vi hoppas att ni kommer kunna ses... ja håller tummar.



Sitter på jobbet så vi får häras sen...



//tess

2010-08-31 @ 13:57:46
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

alltså shit, imorgon är det september!



sv: gud vad skönt att ha det :)

jo vi är i trean nu, men siktar på att vinna den och gå upp i tvåan till nästa säsong :)

2010-08-31 @ 21:19:29
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: yes, två inlämningar har vi fått veta redan så ;) haha

2010-08-31 @ 21:28:55
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Matilda

"Du kommer fylla ditt liv precis med det du vill..." - tack för de orden Johan.

Och jag tror faktiskt på dem, det känns som om jag äntligen har hittat min sista bit i livet. Den jag letat efter men som kom när det var som värst.

2010-08-31 @ 23:49:42
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: matilda

Nämen det är lugnt :D Missan är rätt liten i storlek, är svart/grå/vit-randig, och hennes "lejonman" och tassar är är vita =) Sen är hon svart runt sina stora ögon, man kan tro att hon sminkat sig med en tunn kajal haha!



Okej, ja jag förstår det :/ Ett sällskapsdjur är ju jättebra att ha då! När jag inte är med på semester och har huset alldeles för mig själv så är jag glad att jag har hon hemma ;)



Ja, haha jag läste inlägget som var längst ner på "framsidan" ;)



Okej, åh jag hoppas vi får en bra lärare också. Jättemycket beror ju på läraren!



Okej, ja jag får göra det, hoppas på att jag någon dag vet vad jag riktigt vill.

Jag förstår det :)



Okej haha, ja rån är ju bara så gott. Kanske det nya att äta på fredag och lördagkvällar? ;)

2010-09-01 @ 15:19:51
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: matilda

Inte länge kvar tills hockeyn satt igång!



Kan bara hålla med när det gäller fångarna på fortet, pratade precis om det med en kompis. Det är inte alls så stor flopp som det ständigt brukar vara när det börjas om på gamla program ;)

2010-09-01 @ 15:21:39
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: m.

Tack så jättemycket för dina fina ord.

2010-09-15 @ 14:07:29
URL: http://windowreflection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: