Välbehövlig helg

Tid: 12:34:35
Datum: 2010-12-21
Kategori: Allmänt

Kryssning till Tallinn med Jocke. Jag behövde verkligen komma bort några dagar, slippa tänka så mycket. Ur den synvinkeln blev det dock "failed", för tänkte gjorde jag ändå, väldigt mycket.

Dock gick resan upp i fredags bra. Albin och Louise var snälla och hjälpte mig till bussen, varefter resan förflöt utan några missöden eller förseningar.

Väl hemma hos Jocke blev det tacos, som jag åt väldigt mycket av, och lite Youtubande med främst Hipphipp, som nu kommer med säsong 3! Ska bli kul!

Väl ombord på båten, MS Victoria var det denna gången, blev det lite kortspelande, TV-tittande och prat innan det var dags att sova, trött som jag var efter att ha varit uppe sedan 7. Vet inte när jag var tvungen att gå upp så tidigt här hemma senast, men det är bra länge sedan och känns väldigt skönt att det inte behöver bli oftare än såhär.

Under lördagen i Tallinn blev det en del shopping. Inte för mig, men för Jocke, som hade en del dricka att köpa hem till familj och släkt. Även fika på ett kafé blev det, Rombollar och en kopp kaffe att värma händerna runt, för satan vad kallt det var. Egentligen var det inte så kallt, men det blåste massa och var rått, så det var mindre skönt att vandra omkring där på Tallinns snöiga gator. Dessutom hade de skottat på något märkligt sätt, för på vissa ställen var det bara uppskottat så smalt att man fick sätta fötterna framför varandra för att komma fram. Inte speciellt optimalt när man inte ser.

Mat på Petri-pizza, som är ett måste att besöka i Tallinn, blev det, pizza + 0,5l cider för 60kr, innan vi återvände till båten, där det blev hockey och handbollstittande, mer kortspel, prat och en del dricka. Man ville ju inte få med sig några burkar hem igen. 2st fick trots allt återvända till Sverige. De andra 7 såg sitt öde i en papperskorg i en hytt på MS Victoria. :)

Tillbaks i Stockholm igen väntade ca 1,5h av väntan innan bussen skulle gå. Bussen upp till Stockholm var 35min sen, så de fick sätta in en extrabuss för att hålla tidsschemat. 12:10 bar det av och blev bara 15min sen till Linköping, där det, likt övriga Sverige, hade varit snökaos. Jag säger bara, ge oss vår, sommar, sol och värme!

4 dagar kvar till julafton och jag har fortfarande inga julkänslor. Snö är det gott om, peppisar har jag ätit mängder av, julmusiken har spelats då och då, tomtarna är framplockade, men ingen julkänsla. Inget jullov, inga riktiga julkänslor. Klart det ska bli mysigt på ett sätt, men ändå vill jag bara att det ska bli vår, nu. Orkar inte med det här mer. På onsdag vänder det i alla fall och blir ljusare igen, det är alltid något... :)

Jag förstår inte hur det kan ha blivit såhär. Varför ska det vara såhär? Det sägs att man blir starkare av motgångar och jag hoppas det stämmer. Detta är hemskt och jag vill inget hellre än att allt ska bli bra. Kanske blir det aldrig bra, men hoppet är det sista som överger en och jag vet precis vad jag vill, men det går inte. Inte just nu. Tiden får utvisa vad som händer, men just nu är det så fruktansvärt jobbigt, allt känns bara mörkt och tomt.

Jag tänker på allt fint, allt underbart fint vi har haft tillsammans, även om vi bara har träffats 3 gånger. De 3 gångerna är de 3 lyckligaste dygnen i mitt liv. Det säger jag inte bara för att, jag säger det för att det verkligen är så. 3 dygn av total magi och den finaste av kärlek, du och jag, som gjorda för varandra, så tryggt och säkert, så fint och underbart.

Allt som händer nu känns så fel, men på något sätt känns det ändå som att det behövs. Det behövs just nu. Vi kommer klara det, bara vi vill, hoppas och tror. Jag vet att det är svårt just nu, men det får ta tid, bara det blir bra, förr eller senare. Tyvärr kan ingen lova att det blir bra. Kanske blir mitt hjärta krossat. Det går i så fall att laga, men det kommer ta väldigt lång tid och en stor del av det kommer föralltid saknas, men jag hoppas inte tiden leder oss den vägen. Längst där inne brinner kärlekens och hoppets låga kvar och den släcks inte i första taget. Kärleken är det dyraste och mest värdefulla vi har. Jag vet att jag nu har hittat rätt. För vissa går det snabbare än för andra att inse och förstå det.

Kanske är det inte rätt för dig, även om det är rätt för mig, kanske är det bara jag själv som inbillar mig allt detta, att allt kommer bli bra, men jag hoppas innerligt att det verkligen är så, att mitt hjärta talar sanning, för jag ser verkligen en framtid tillsammans och vet att det verkligen är det jag vill. Ibland måste man dock bryta mot hjärtat och överge sina drömmar, men inte förrän allt är förlorat, inte förrän allt är helt totalt kört. Jag vet att jag gör det värre för mig själv på ett sätt, när jag väntar och hoppas, men vad gör man inte för kärleken? Jag vet ju att det är det jag vill, att det är dig jag älskar. Det spelar ingen roll vad hjärnan säger, jag väljer att gå hjärtats väg och hoppas att det är den rätta. Är det inte det vet jag inte vad som händer, men man måste chansa för att vinna. Jag chansar, även om allt känns totalt kolsvart just nu. Ett ljus brinner ändå, ett ljus för tron, hoppet och kärleken. Jag tror på oss, så mycket det någonsin går att tro, och hoppas allt kommer ordna sig, förr eller senare.

Efter denna djupa text lättar vi upp stämningen lite med det vi pratade om innan, Hipphipp, Melodikrysset! :)


Kommentarer
Postat av: danten89

Hade varit snökaos? :P

Det är sånyt kaos just nu, så det är inte klokt.. haha.



Jaa men dte är härligt att bara få komma bort från omvärlden ibland. Var ju på kryssning i somras, som du kanske såg på nån bild..



Men eller hur.. vet dem som kan skriva en kommentar om att man ska rösta på dem i en tävling, samma text som kopieras och skickas till 1111 andra, och sen mitt i allt kommer ett "sv:" och då kommer svaret på kommentaren jag skrev^^

Dum som man är röstar man på dem också? ;(



Jaaa det är så ledsamt, men jag ska tända ett extra ljus för farmor, och farfar såklart, =)

2010-12-21 @ 13:00:54
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har blivit så sårad av alla jag varit med, så Peters lilla otrohetsgrejer är små i jämförelse med det.

Dessutom, jag är inte singeltypen. Jag måste ha någon. Kanske inte direkt som pojkvän men som ragg iallafall.



Kram

2010-12-21 @ 13:22:38
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Christoffer

Klockrent klipp! :)

Ja, det får vi göra! Hoppas det kan bli i Leksand på slaget om Siljan.

2010-12-21 @ 14:05:14
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Jag har kollat flera gånger men kan inte se att din kommentar skulle vara inklistrad någonstans så jg vet inte vad du menar :)



Jo det har varit ett fullspäckat år men väldigt mycket roliga grejer som hänt! Ja Tysklandsäventyret var himla ballt faktiskt och nu ska vi dit igen i mitten av januari.



Helt sant! Och jag tyckte det var skönt att komma upp till Göteborg om än bara för en kväll.



Absolut. Svenskorna ska vara stolta över det som de gjorde i VM. De lyckades ju slå Norge (dock ett ganska så ordentligt reducerat lag) en gång och bara det är en bragd, att ta sig till en VM-final är otroligt stort. Att sen norskorna är omänskliga handbollsmaskiner är inte mycket att snacka om.



Ja, ingen annan har att göra med vad man vill skriva. Bara man själv tycker det är kul så spelar det ingen roll.

2010-12-21 @ 14:13:08
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Evelina

Verkar som att det varit bra i Tallinn och hela resan :) Hm, hoppas att det känns bättre snart mellan er. Ni verkar ha haft det fint ihop de få gånger ni setts..

2010-12-21 @ 14:58:35
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh jag har faktiskt oxå åkt den och varit i Tallin! :) Det var helt okej.

Haha nej jag undrade faktiskt vad som var skillnaden mellan "vanliga" besökare och unika som det står på statistiken över bloggen :)

2010-12-21 @ 15:18:13
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

mums med tacos - det är en av mina favoritmaträtter :)

ja, hoppas att vänder och blir ljusare snart!



sv:nä, allt är fixat inför jul. bara en eller två julklappar kvar att slå in :)

2010-12-21 @ 15:50:25
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: tess

Vet att du finns där men ja orkar inte skriva. LER. Jag orkar helt enkelt inte bara å de känns bättre nu när saken är utredd.



Ja träna ja, idag kom jag iväg men fy va de va tungt men som sagt jag varit iväg. Maken kämpar på mest med maten och vikten och det är lite tungt nu men ändå börjar de visa resultat på både vågen och måttband. Han hade ursäkt att inte åka idag han kunde åka imorgon... ja sa att du åker idag och du åker imorgon. LER stort så han gav sig iväg. Gäller att hänga i nu och inte tappa greppet i jul.



Å ja träning kost och vila hör givetvis ihop.



Ja vänner är viktiga när de är som tyngst. Vidar får man ju inte gräva ner sig utan försöka se de ljusa och det positiva. Blir de för mycket av de tuna kan de bli svårt att komma ut ur de. Men jag vet att du kämpar på. Givetvis ska vi leva på båda drömmar och hopp men ibland blir de tyvärr inte alls som man trott. Man går till slut vidare även om man aldrig trodde detta. jag vet att de kommer ut något bra utan detta med. Tids nog.



Ja de bara du bokar tåg biljett... ler. De finns station här och det borde inte vara några problem att få dig på ett tåg om de inte fastnar efter vägen pga väder sedan hämtar man upp dig bara. Men jag tror du får slag här. Dels nytt ställe och rörigt som de är. LER...



2010-12-21 @ 17:15:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: NATALIE

Här är det också mycket snö, jag har ätit pepparkakor, skummtomtar, pepparkakor och lussebullar, druckigt glögg och lyssnat på julmusik men någon julkänsla har jag inte heller fått :P



hur brukar ni fira jul? :)



svar: Jag har blivit av med kryckorna tack och lov! visst har jag ont men jag hoppas att det bara beror på att benet är otränat :P

2010-12-21 @ 18:30:06
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har faktisk inte heller riktigt den där ordentliga julkänslan än. Känns lite sorgligt. Men man får jobba på den! Haha :D



Jag har aldrig varit i Tallinn! Är det fint? :)



Svar:

Kransarna blev fina dom! Haha, men mest var det trevligt att göra dem!

Haha, ja jo det blir väl en del pyssel. Men det är ett fint sätt att spendera tiden på!



JA! Jag har slagit in alla paketen nu, hur tråkigt som helst. :( Bästa julmyset ju, att sitta och slå in lite paket med julmusik och grejer!

Du får köpa fina påsar eller nåt att lägga allt i, då blir det fint OCH går snabbt. Optimalt!



Hahaha, mycket möjligt. Men vad är egentligen meningen med ett dolt fönster? Är man intresserad av något om man inte ens vet om det själv? Hm.



Hehehehe jo men jag vilade nog lite. Jag är frisk nu iaf så! :D ÄNTLIGEN. till jul också, fint tajmat.

Är du taggad på julafton då? Ska du göra nåt kul? :D



Ja, alltså nu såhär på julavslutningen idag blev jag helt sjukt sentimental och bara kände att GUUD vad jag kommer sakna skolan. Men det lär ju vara skönt och sorgligt samtidigt haha. Fast jag kommer nog gråta på studentdagen, hehe.

Känns så knasigt bara att man aldrig (okej, nästan!) kommer träffa alla igen.

Men vadå, 2 veckor? hmm...



Ha det fint! :D

2010-12-21 @ 20:05:50
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, lambo..



Jag förstår inte varför han vill vara med andra när han har mig liksom.. Duger inte jag?

Ibland känns det som att han inte bryr sig om mig för fem öre, nästa sekund är han världens finaste. Sjukt jobbigt.



Åh, tack så mycket! Detsamma.



Kram

2010-12-21 @ 23:50:40
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: danten89

Snön kommer nog ligga längre in i nästa år, än den gjorde i vintras..



Jaa ordentliga kommentarer ska det vara! :)

Fast det är inte alla som vill skriva långa kommentarer.

Tycker hela bloggvärlden har havererat, kommentarerna ska handla om det man bloggat om.

(Jag bryter mot det, men man följer ju strömmen.)

Bloggar ska inte innehålla tävlingar osv..

Folk gör allt för att locka "läsare".



Var kryssningen i somras bra då? Stötte du på några snyggingar? :P



"Jaa tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.."

2010-12-22 @ 00:14:19
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Hmm.. låter som det för jag kan som sagt inte se det någonstans.



Tack tack, får se om jag kan åka med i år. Lite meck med det tyvärr.



Absolut inte. Det gjorde dem kanonbra. Ja, det är en riktigt bra prestation.



Ja man styr alltid sitt eget liv :)

2010-12-22 @ 01:25:43
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: tess

De är bara inte snyggt med karameller uppe i granen de har alltid hängt där nere. LER. Ja riktig gran för doften men nej för riktig gran när man tänker på barren som ska städas upp. De rasslar av den HELA tiden då kattflickor passerar. Nej fy man hittar barr ända fram i midsommar.



Ja man törs nog varken lita på flyg eller tåg. undrar just hur de fungerade förr? Ja då reste man såklart inte på samma vis som idag.



Idag är jag trött och måste ta lite julbestyr så idag hoppar ja träningen. Men ska få iväg Daniel sedan för han måste. Å han börjar se resultat. magen har blivit mjukare och ja mindre. Han har ju rejäl mage han. Stor kille. LER. Go.



Ja man får vänta å se vad som sker i framtiden. de viktiga är att respektera varann och inte pressa fram något. Ibland är inte känslor besvarade och man får gå vidare. Konstigt nog gör man de och hittar oftast kärleken på nytt.



Gör du idag? Jag har handlat de sista å ska göra de sista vid pysselbordet så jag kan få fram matsalsbordet igen. LER. Började allt rensa och plocka igår men ja kan erkänna att jag har massa saker att plocka rätt på och inte energi alls. Men vi ska ju sitta där å äta på julafton annars hade de allt fått vara. Men med 15 personer som ska äta måste vi ha de matplatserna.



2010-12-22 @ 09:35:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

skoj med kryssning, men nog finns det alltid tid för att tänka!



sv: haha, ja :)

vad skönt, jag vill bara att det ska bli ljust NU! :)

2010-12-22 @ 10:39:23
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: anna

låter ändå som en rätt bra kryssning :)



svar: det stod "de svåraste stunderna i ens liv är de man lär sig mest av" och det är verkligen något som är värt att tänka på tycker jag :)



okej bra! jag kanske borde åka iväg på en kryssning då, har faktiskt aldrig varit på en, haha xD



Nu har jag äntligen lov! Har dock en del plugg att göra efter, men det tar jag efter jul ;)



Okej, jag räknade ihop mitt timtal på projektet innan idag och jag ligger på ca 20 h, måste öka takten lite ;)



Jag hade inte heller haft något emot en resa just nu! :)

2010-12-22 @ 12:44:42
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Ja, hoppet är det sista som överger oss..



Usch, jobbigt att bussarna är försenade och så.. Imorgon ska jag ta tåget till Laxå för att fira jul. Jag får väl be att det går som det ska då.

2010-12-22 @ 13:08:22
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men va har du bara typ 3 kompisar??? :O och två "riktiga" ??? :S Början av förra året, så var ett tag sedan :)

2010-12-22 @ 15:04:30
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Haha, bara sola, bada och festa! Fan vad nice! :)



Jag vill vänta tills vi ses, detta är inget man tar via sms eller via telefon..



Kram

Postat av: danten89

Media Markt har ju allt?

Inget att klaga på.

Eftersom de har så stora lager, så kan dem pressa priserna med, supersmart?

Haha:P



Ja precis, som man själv vill bli behandlad ska man behandla andra!



Händer imorgon då? Dan före dan? ^^

2010-12-22 @ 15:45:24
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: