Klubbrekord! :)

Tid: 19:20:17
Datum: 2010-01-24
Kategori: Leksand

Sundsvall - Leksand. Ingen lätt uppgift. Senast man var uppe i Sundsvall vann dessa efter ett straffmål i sudden.
Så kul skulle de dock inte få den här gången.
Leksand öppnade stenhårt och gjorde mål direkt. tyvärr blev det bortdömt för offside, annars hade det varit ett snyggt mål av Rodin.
Istället var det Daniel Hermansson som lade pucken i öppen kasse efter dryga 3 minuter när Sundsvallsmålvakten var nere på isen och simmade.

Precis efter sköt OEL i ribban och drygt 3 minuter senare gjorde ingen mindre än Kimmo Lotvonen 0-2. En riktigt bra start från Leksand och Sundsvall tog timeout.
Leksand var trots det nära på att göra 0-3 efter några farliga lägen, men inget mål de gångerna. En sundsvallsutvisning blev det dock och Leksand hade flera farliga chanser i powerplay, men inget mål. 2 Sundsvallsutvisningar till följde efter det, en holding och en high stick. Sundsvall redde dock ut dem, trots att Leksand pressade på bra.

3 avklarade BP stärkte nog Sundsvall, för i slutet av perioden ryckte man upp sig en aning och fick till några hyfsade skott, men Jocke var stabil i målet.

2:a perioden började svängigt. det var bra lägen från båda håll, men ändå inga riktiga kanonlägen. Inte förrän Pelle Prestberg fick chansen och stänkte upp den i nättaket bakom Sundsvalls målvakt.

0-4 var sedan ruskigt nära när Jens Bergenström sköt i masken på målvakten. Synd att han inte fick näta där. det hade i så fall varit hans 1:a mål för säsongen.
Strax därefter fick Leksand dock spela BP för 1:a gången i matchen när Peter Nordström åkte ut för en holding. Försvarsspelet fungerade dock bra och Sundsvall kom inte till några större farligheter och man klarade av boxplayspelet utan några större problem.

Leksand kändes stabila och kontrollerade matchen på ett bra sätt. Man snurrade på bra i Sundsvalls zon några gånger, men fick inte till några jättelägen. Sundsvall stack upp ibland och fick ett riktigt bra läge efter ca 15 minuters spel, men Jocke var bra med och räddade.
En ny Sundsvallsutvisning förkunnades strax därefter och powerplayet som följde var bra. Rodin drog iväg ett tungt skott som målvakten räddade och därefter försökte Kollar sig på en styrning från Carlsson, men Jocke Lundström i Sundsvallskassen höll emot bra.
Precis som i slutet av 1:a perioden ryckte Sundsvall upp sig en aning, men lyckades inte få in pucken bakom Jocke Eriksson.

Den sista perioden började, precis som den 2:a, ganska pendlande med chanser åt båda håll. Sundsvall var nära att redusera efter 5 minuters spel, men Jocke var bra med i kassen. Istället blev det en dubbelutvisning och kort därefter ännu en Sundsvallsutvisning. Leksand fick alltså spela PP och det förvaltade man bra när Thomas Rodin lade in ett välriktat backhandskott bakom Lundström i Sundsvallskassen.

Chanser åt båda håll var det sedan, men Leksand hade de vassaste chanserna. Bergenström, Hermansson och Johansson snurrade bra i Sundsvallszonen, varpå OEL fick till ett bra skott som Lundström räddade.

Direkt efter en tek testade dock Kollar skott och Lundström lämnade retur. En retur som Pelle Prestberg tog vara på och satte 0-5.
Sundsvall stack därefter upp ganska bra och fick några hyfsade lägen, men Jocke Eriksson var bra i målet, som alltid. 2 Leksandsutvisningar blev det dock med kort mellanrum, så Sundsvall fick chansen i dryga minuten att spela 5 mot 3. Leksands box var dock grym och man redde ut det hela. Inte nog med det, precis efter att man blev fulltagliga stormade Jens Bergenström fram och slog in 0-6! Hans 1:a mål för säsongen och saken var klar. Det var den dock sedan länge, men en mycket övertygande seger blev det, även om Sundsvall kanske inte bjöd på seriens tuffaste motstånd.
1833 åskådare i publiken fick i alla fall se våran egen Jocke Eriksson hålla sin 8:e nolla för säsongen! Därmed har han slagit klubbrekord! Han har hållit fler nollor under en och samma säsong än vad självaste Ed Belfour lyckades med i klubben! Grymt! Ett stort grattis till Jocke! :)

Helgen har annars varit bra. Träningen igår var bra, mycket bättre än förra veckan. Tyvärr tror jag att jag sträckte mig eller något liknande, för jag har jätteont i ljumsken. Får hoppas det går över snart...
Hur övriga träningen gick tar vi dock i ett annat inlägg.

Jag skulle ju plugga och lägga mig tidigt igår sa jag också, men så blev det ju så klart inte. Jag pluggade visserligen lite, men inte så mycket som jag borde. Får ta tag i det där lite nu istället.
Fastnade vid datorn gjorde jag i alla fall och lade mig inte förrän 1.

9 skulle jag upp idag, för vi skulle ju till Norrköping och se Luftslottet som sprängdes syntolkad.
Filmen var helt okej. 2:an var bättre tycker jag, precis som jag tyckte gällande böckerna, men den var helt klart godkänd.

Efter filmen åkte vi till mormor, men först svängde vi förbi Elgiganten och bytte mitt minneskort. Det var inga problem, men det konstiga är att hon som vi fick hjälp av, som jag förövrigt tror var samma trrevliga tjej som hjälpte oss förra gången, sa att vanliga SD-kort bara går upp till 2Gb. Sedan blir de automatiskt SD-HC. På nätet står det ju dock att man kan ha minneskort på upp till 32Gb i Milestone, men i så fall borde det ju vara SD-HC-kort, men de funkar ju uppenbarligen inte. Lite skumt, men nu har jag i alla fall ett kort på 2Gb. Nu återstår det bara att se hur många böcker jag får in på det...

Hos mormor fick vi fläskfilé, potatisgratäng och kokta morötter. Till efterrätt bjöds det fruktsallad med riven choklad och glass :)
Det var 3:e gången på en månad vi var hos mormor nu och det händer inte allt för ofta, tyvärr. Jag trivs ju jättebra i mormors lägenhet, så egentligen skulle jag vilja åka dit lite oftare... :)

Jag hoppas ni har haft en bra helg och vi avslutar här med en låt. idag får det bli en riktig klassiker från technons genombrottsår, 1999-2000, Alice DJ - Will I ever! En låt jag tror många av er känner igen, eller...?


Kommentarer
Postat av: Sara

Jaa semlor går alltid hem, dom är sjukt underskattade!!



hehe Jonas är en riktigt grisolle i köket. tyvärr är det ju jag som måste städa upp det för att jag är så snäll ^^,



Jaa jag ska också läsa boken för den sägs vara skit bra :D Men först måste jag lyssna klart alla mina harry potter böcker ;)



Åhh va tyckte du om Luftslottet som sprängdes?! Jag tyckte den var bra frastän jag läst boken :)



Hoppas du haft en fin helg :D

2010-01-24 @ 21:12:44
URL: http://saralindfors.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaa semlor går alltid hem, dom är sjukt underskattade!!



hehe Jonas är en riktigt grisolle i köket. tyvärr är det ju jag som måste städa upp det för att jag är så snäll ^^,



Jaa jag ska också läsa boken för den sägs vara skit bra :D Men först måste jag lyssna klart alla mina harry potter böcker ;)



Åhh va tyckte du om Luftslottet som sprängdes?! Jag tyckte den var bra frastän jag läst boken :)



Hoppas du haft en fin helg :D

2010-01-24 @ 21:12:54
URL: http://saralindfors.blogg.se/
Postat av: ElinArmour

Äh, skulle ändå vilja testat spelet :P



Ja, det var verkligen häftigt att se allt.

Man fick liksom en ny uppfattning, och "det har verkligen hänt på riktigt".



Jag vet inte faktiskt.

Dom fick ju ialf gå på Disney World :P



Okej, hmm. Det var nog 3 eller 4 år sen nu :)

2010-01-24 @ 21:40:25
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Postat av: marie

jaha, så sundsvall åkte på stryk.



jag gillar ju att dansa så det blir annat. ska man sitta och snacka är det bättre med ett lugnare ställe.

vilken god middag du fick.

2010-01-24 @ 21:57:48
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Åh, har aldrig sett den :). Tack :) Finns dig här för dig om du behöver stöd också :). Har du haft en bra dag då? :)



Mysigt att åka till mormor :)



Kram :)

2010-01-24 @ 22:00:47
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: ElinArmour

Ja, du måste ju åka dit! :)



Haha, svårt val verkligen :P Men jag ska ialf åka dit inom den närmsta framtiden.

Ska bara vinna på lotto eller nåt först ;)



Ja, jag är 18, men bara 1 månad kvar till 19 :D

2010-01-24 @ 22:15:07
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Postat av: marie

nej, jag såg det på resultatet.



ja, man tycker olika men det är tur det. tråkigt om alla vore lika.

2010-01-24 @ 22:17:11
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Haha, är vädligt säker på att du är en bra vän du med :). Har du msn eller något sådant? :)



Så underbart att du haft en bra dag! :) framgick rätt bra i texten, men ville vara säker :).

Försök att stå ut de sista veckorna :(. Och prioritera det som du anser är viktigast. Jag mena att det var mysigt med en mormor :). Jag bor i lägenhet :).



Kram :)

2010-01-24 @ 22:27:03
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Sv: Så blir det inte, inte den här gången i alla fall :). Jag har redan börjat gilla dig för mycket för att sluta prata med dig :). Haha :)

Ja, men mormor är väl mysigt, önskar jag hade min kvar :).



[email protected], men jag är inte inne så ofta, bara så du vet :).



Ha det underbart! :)

Och sov så gott :)

Kram :)

2010-01-24 @ 22:42:23
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Jessie James

haha jo jag skulle lägga mig tidigt ikväll oxå. å se vad klockan e nu?! 02.40...jaja!

tur man inte behöver gå upp tidigt.



ja jag gillar den låten faktiskt :)

2010-01-25 @ 02:41:36
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Säger grattis till eran Jocke !

Inte dåligt alltså ;)



Ja jag såg det! Förutom jockes nolla - grattis till vinsten också ;)

Vi brukar köra alldeles för offensivt på bortaplan (hade innan den här matchen 6 bortaförluster!), men nu funkade det riktigt bra för en gångs skull =)

2010-01-25 @ 08:11:30
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: tess

Nej Boda Borg när man är synskadad skulle inte fungera... där behöver man alla sinnen å snabbt ska de gå och man får ju klänga å fara rätt bra där...



Ja nu är jag med när de gäller minneskorten... ler. Trögfia vet du tack för att du har sånt tålamod med mig.



Ja åt bara mat hos min mormor en gång när jag var liten. Hennes potatis smakade konstigt. det gjorde glass där oxå för att den var sockerfri. PÅ DEN tiden var sockerfri glass ingen höjdare och eftersom potiatisen smakade konstigt trodde jag att hon även hade sockerfri potatis. Men mormor är ju alltid toppen... mina ungar har en nära rellation till sin mormor och beställer mat när de ska dit. Mormors mat är något extra tycker dom.



Ha de gott. //Tess

2010-01-25 @ 09:24:21
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: madde

Hej! jooo det gick finfint på invigningen. Trots att dansläraren valde ut den svåraste uppvärmningen och den svåraste dansen xD. Tack för att du frågade:D

Synd att min pojkvän va så dum att han inte var intresserad av att kolla på när jag dansade....



Har du också stött på skumma förpackningar nån gång?



KRam!

2010-01-25 @ 10:10:32
URL: http://ohlssonmadde.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: - Men spelar det någon roll egentligen? Bara för att Gud vet hur jag kommer att välja så är det ju mitt val, precis som att om någon av dina vänner till exempel känner dig så bra så att hon/han vet att du helst vill ha ananas på pizzan så är det ju fortfarande ditt val. Förstår du hur jag menar!?



- Hur är det då en film är syntolkad?

2010-01-25 @ 13:20:27
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Haha, okey ;). Tack för att du hoppades :D.



Vad bra :) Var bara ärlig dock :). 10 år sedan. Man får bära med sig minnena :).Usch, saknar henne fortfarande varje dag, faktiskt. Men hon har det nog bra nu :). Min morfar och farfar har också gått bort, tyvärr. Så har bara min farmor kvar, lite tråkigt.



Haha, jag är rätt oförsiktig med sånt där, borde ha lärt mig vid det här laget. Bra att du är försiktigare med sånt där i alla fall :).



Jobbigt med plugg :(. Vad ska du hålla föredrag om? :)



Hoppas du också har haft en bra dag? :)

Kram

2010-01-25 @ 16:07:47
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: tess

Gammal som jag??? Jo jag tackar ja.... ler. Ledsen blir jag jag e faktiskt ganska duktig och har skött allt hemma innan med alla apparater... panna... proppar el osv. I fredags koppla jag lampor och ändrade sladdar osv... men men... ja ja jag är väl gammal då.



Åttkantig burk??? de e Tofu glassen du menar... den är mjölkfri. LER. Men jaaa de e skillnad på sockerfritt idag och när jag va liten. Innna du som e så ung ens va född vet du BLINK.



Ja de e ju lite speciellt hos mormor och farmor.. även om jag själv fått uppleva sådant. Men jag ser ju på mina barn.



//tess

2010-01-25 @ 16:48:18
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Jo... bloggplus är det som gett mig mest besökare... så jo jag har bra många fler idag. Ungefär det dubbla.



//Tess

2010-01-25 @ 16:52:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Jaha! Ja verkligen passande till småkronorna då ;)



Jag vet inte vad jag skrev riktigt innan (minns inte haha), men nej timrå var ju inte ofarliga precis, ställningen hade ju helt plötsligt ändras till 2-2! Men det var ett väldigt bra bortaspel med tanke på vad AIK har åstadkommit alla bortamatcherna som hade varit innan ;)

2010-01-25 @ 17:17:37
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag vet inte om jag tror på ett liv efter döden, men jag hoppas på ett :).



Haha, jag vet, eller så råkar någon psykopat komma åt ens adress, inte heller så kul..



Varför har den bara varit helt okej? :(



Kram :)

2010-01-25 @ 19:04:11
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Sv: Okej :). Jag hoppas att dem fina människor som haft det svårt här ska få det bra tillslut :).



Haha, nej tack! Inte igen, usch! Vad galna människor det finns.



Haha, okej :)



Kram :)

2010-01-25 @ 19:18:14
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: anna

Svar: Ja, det ska jag, haha!



Ja, det kanske jag har :p men tack :)



Ja, precis det jag menar! Det kanske kommer nästa vecka eller nästa år eller någon annan gång, vem vet :)



De brukar bara åka hit, men de bor i berlin så det är väl typ 4 h till gränsen och vi bor typ utanför lund så det är väl 2 h till eller så beroende på vilken väg man åker, sen kan man ju alltid åka buss och det kostar typ 700 t/r och det är inte så farligt :)

2010-01-25 @ 20:24:52
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Man får själv välja vilken byggnad man vill bygga, eller man kanske ska säga tillverka. Man kan välja en känd, eller vad som helst i stort sett :). Sedan så gör man ritningar på det man vill tillverka, och sedan kavlar man ut bitarna i deg :). Haha, de flesta klasser brukar bara gör vanliga pepparkakshus, men vi gör lite annorlunda :).



Har nog fått för mycket av den varan :). Kanske inte är så smart att ge ut sitt nummer till folk man inte känner och sådant.:) Men man lär sig väl oftast på sina "misstag" :)



Haha, jag vet inte hur snabbt jag springer, har ingen större koll, tyrcker bara på knapparna ;).



Ojdå, vad störande! :(

Vad är det mer som inte funkar då? :( Försök ta det lugnt, det fixar sig nog vännen :).



Kram :)

2010-01-25 @ 20:50:12
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Sv: Jag går ju en lite ovanlig linje är nog därför :). Haha :).

Nej, det är inte bra. Men det var under den perioden som jag valde bort mig själv. Jag brydde mig inte om att det kunde få konsekvenser. Rätt läskigt, faktiskt. Blivit riktigt rädd ett par gånger. Men det är inget jag kan berätta om är :)



Hihi, jag gillar kondition faktiskt :).

Vad gick snett då? :O Bra att det känns bättre i alla fall :)



Kram :)

2010-01-25 @ 21:35:58
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Sv: Ja, man får försöka uppskatta allt :). Vad brukar du vara orolig för?



Tack! :) Du är aldrig heller ensam, fina du :). Hur ensam du än må känns dig så finns det alltid dem som bryr sig om dig, bland annat jag ;).



Det kommer säkert gå bra :). Det är viktigare med en god sömn än tyska läxor ;).



Sov gott underbara vän :)

Kramar på dig med :)

2010-01-25 @ 23:31:21
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Emeliié

JA men matchen gjorde satt min dag sjänk lite :/

2010-01-25 @ 23:50:39
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/
Postat av: tess

Jo jag vet att du skojja... ler.



Jag kan inte komma på någon sockerfri glass men GB har ju i halvliters förpackning och jag tror några pinnglassar.



//tess

2010-01-26 @ 10:14:32
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Alex

Sv: Kanske borde börja skriva dagbok, men samtidigt tror jag att jag behöver ha en blogg så man kan gå tillbaka och läsa allt mer samlat liksom. Där även folk kan kommentera och läsa. Jag är egentligen inte så öppen av mig utanför bloggen. Men jag känner att jag kan vara det här.. För att det är min blogg och folk som bryr sig läser :).



Förstår hur du menar vännen :(. Men försök att fokusera på det viktigaste. Ta en sak i taget. Det är jobbig när man inte vet riktigt vad man vill. Men tvinga inte dig själv, stressa inte dig själv till ett beslut bara för att du känner dig tvingad att ta ett. Ta det lugnt, och ta dig tid till att tänka efter vad du verkligen vill. Du har hela livet på dig :) Sånt där brukar alltid lösa sig. :)



Glöm inte att fylla ditt liv med saker du mår bra utav. Ta en paus från allt idag, en stund och gör något du tycker om :).



Har väldigt mycket att hinna med idag. Men min dag har varit ganska bra. Lite mycket tankar och så bara. Orkade i alla fall träna mer idag än igår, haha. Så det måste ju betyda att jag kanske mår lite bättre :). Nu ska jag ta ut mina drömmar ut ugnen och sedan plugga lite innan jag ska börja med en pralinbeställning.



Hur mår du förutom allt plugg och tankar inför framtiden? :)



Kramar :)

2010-01-26 @ 17:23:46
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: NATALIE

svar: wow, skriver du rent en bok som finns att köpa? :)



precis som du beskriver att du får upp en bild i huvudet då du skriver får jag också! man lever sig in!



haha och så verkar du ju vara väldigt allmänbildad som vet så mycket :)

2010-01-26 @ 17:45:57
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har ju läst pyskologikursen tidigare på gymnasiet, men lärarn var så dålig så jag sket i kursen i stort sätt.. Men nu får jag allt äta upp det. Bara sätta sig framför bänken och börja plugga igen!



Har du gått ut gymnasiet eller??



Jaa jag förstår det, men jag har hört att 7:e boken av harry p ska vara bäst... jag har ju 4 böcker kvar, så upp till bevis ;)

2010-01-26 @ 17:45:58
URL: http://saralindfors.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Nej, det är inte lätt att ta det lugnt när man känner pressen så nära in på. Men försök snälla, fina du, för det är inte värt det :).

Åh :( Inte alls bra att du känner dig nere ju :(.

Försök att minska kraven på dig själv. Ibland klarar man inte av allt. När det är så himla mycket på samma gång.. Du är inte mer än mänsklig, vännen.



Jag beundrar dig för din styrka och din personlighet. Andas och gör något trevligt en stund så du får ny energi :). Finns här ifall du vill prata eller så, du kan ju alltid skicka ett mail ifall du inte vill prata om något här eller så :).



Många upplever mig som öppen. Så egentligen är jag väl det kanske, bara att jag inte väljer att prata om vissa saker dådå :). Men jag delar gärna med mig av mig själv. :)



Hoppas du mår bättre snart! :)

Kram :)

2010-01-26 @ 17:57:43
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Emeliié

hur ser man en film med en synskada ? .. dum fråga igen:(



Ja, såna människor gör på fel sätt och även fast man försöker bevisa att dom är bra utan att göra så och dom ändå fortsätter är det SJUKT jobbigt !!



Hv vann väl inte ? spela väl lika med Djurgården ?

2010-01-26 @ 18:11:05
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/
Postat av: Emeliié

Jaha, tur att man kan liksom gå på bio och så liksom ändå, faan va glad jag blir att det finns saker för alla oftast =)

okeej, men du måste säga till om jag ska sluta fråga, men blir så nyfiken, för tycker livet är så orättvist ibland.



okeej, jag va steget före där med Hv då kanske xD

haha =)

2010-01-26 @ 21:13:03
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: