Magnus Uggla - Astrologen

Tid: 23:11:00
Datum: 2010-01-04
Kategori: Musik

Den här låten lägger jag upp till minne av dig, världens goaste och mysigaste tjej.

Idag är det exakt 1 år sedan det blev du och jag. Någon gång mellan 23:30-00:00.
Den 4:e januari 2009 kommer föralltid att finnas i mitt minne som en av de bästa dagarna i mitt liv.
Även om allt vi hade är över nu och även om det troligtvis aldrig mer kommer bli du och jag, jag tror varken du eller jag vill det, så kommer du ändå alltid ha en plats i mitt hjärta vad som än händer.

Du var den första, den ända och den bästa. The one and only helt enkelt. Ingen annan före dig och hittills ingen annan efter dig heller.
Du var mitt allt under den tid vi hade.

Den här låten kommer jag alltid förknippa med dig.
Jag hade hört den innan, men bara några enstaka gånger.
Så fick jag den av dig.
Under en tid kunde jag knappt lyssna på den utan att börja grina av längtan och saknad efter dig.
Numera har den fasen övergått i minnen.
Jag kommer alltid förknippa den här låten med dig, du, min första riktigt stora kärlek i livet.

Här har ni texten.

Så du är en tvilling, jag visste det,
det såg jag nästan direkt,
styrd utav Solen och Mars kan jag se,
vi är så gott som redan släkt.
Du är en framåt person,
som har en hög ambition,
en lycklig framtid astrologen spår,
vart du än på vägen går.

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när du har mej när jag tar dej,
din hungrande kropp får frid,
bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Och nu sitter dom och skriver poem,
dricker rödvin var kväll,
löser alla världsliga problem,
och älskar till skalden Sundell.
Måste människor slåss,
får aldrig hända oss,
man måste tänka klart va positiv,
förverkliga sig själv och sitt liv.

Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Jag har gått över till nummerologi,
och räknat ut vår romans,
vi två vi bildar en vådlig kemi,
utan skuggan av en chans.
Det står du är stabil,
att jag är svag labil,
en nattsvart framtid nummerologen spår,
om vi inte skilda vägar gå.

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och fast det svider å jag lider är det bäst att vi bryter vårt band,
och inte trotsar ödets hand.

Fast du är den finaste jag mött.
Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött.
Ja, du är den finaste jag mött.

Givetvis ska ni få källan till texten och den hittar ni här. Här nedan kan ni också lyssna på en av de absolut känslorikaste låtarna som finns.



N,

 du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer aldrig någonsin glömma dig, aldrigh! :)