Whitney Houston!

Tid: 18:59:48
Datum: 2010-06-09
Kategori: Allmänt

Igår var jag då på min 2:a konsert i livet. Den 1:a var Suburban kids with biblical names, som vi såg i London när vi var där på klassresa året jag gick i Stockholm. Martins bror spelade, eller spelar, i det bandet, så vi fick gå in gratis och prata med dem osv.

Igår var det dock ingen mindre än Whitney Houston på Globen i Stockholm.

Jag och Shep åkte buss härifrån till Mjölby, och den här gången var det ännu sämre än senast när vi åkte till mormor i april. Då ropade de i alla fall ut station, nu ropade de inte ut något alls...

Resan gick i alla fall bra och så var det Swebus upp till Stockholm. En del messande och musik fördrevs tiden med där innan vi var framme runt 17:20.

Först tog vi ut pengar. Det var Nordeaautomater. De har jag aldrig tagit ut på innan och de var värdelösa. Jag antar att det var för att jag har Swedbankkort, men talet fungerade inte alls, så Terie fick hjälpa mig.
Därefter gick vi en promenad och stannade till slut vid något ställe där vi åt grekisk mat. Jag tror aldrig jag har ätit det innan, det är inte min typ av mat, men nu åt jag i alla fall Bifftequi och det var faktiskt gott. 35kr var det absolut värt.

Efter maten strosade vi vidare och tog tunnelbanan till Globen.

19:30 började förbanden spela.
Först var det någon snubbe som inte var så bra.
Därefter kom Motoboy. Han är faktiskt duktig. Först lät han som en tjej och i nästa låt lät han "som vanligt". Man kunde nästan inte tro att det var samma person.

Efter hans show var det en paus på 30min och sedan kom stjärnan själv.
Man hade ju hört innan hur hon hade floppat i Danmark, skällt ut publiken och publik som hade gått efter 30 minuter. Så lite orolig var jag, men det hade jag inte behövt vara.

Hon började med I look to you, från nya skivan, och lite andra låtar jag knappt kände igen. Det var lite sådär, men trots att jag inte kände igen låtarna satt man ändå där i stolen och fick nästan rysningar av hennes röst. Hon är helt otrolig. Det finns bara 2 artister som når upp till den kapasiteten, Whitney Houston och Celine Dion. De är helt outstanding. Där kan Carola slänga sig i väggen.

Bättre skulle det dock bli. Plötsligt drog hon igång de allra flestas favorit, I will always love you. Publiken skrek och Whitney retades. Hon sjöng versen, men innan hon drog i med temat så drog hon ut på sista tonen i versen, fixade till håret och sträckte ut armarna. Sedan kom det, "Iii will alwayys, love youuu", och folket skrek ännu mer.

Dock tycker jag inte det var den bästa låten.
Efter I will always love you kom I wanna dance with somebody och How will I know. Riktigt bra låtar och Whitney levde verkligen upp till sina förväntningar. Det var magiskt. Man blev helt salig. Även fast hon inte är så ung längre så har hon en fantastisk röst som slår det mesta. Oj oj oj, säger jag bara.

När konserten var slut ville applåderna aldrig ta slut och som brukligt är så kom hon upp på scenen igen, efter att ha gått av den samma, och sjöng den sista låten, som jag tyvärr inte vet vad den heter.

Efter konserten var det "bara" 6h kvar tills tåget skulle gå.
Vi började fördriva tiden genom att gå och äta på Burger King. Det blev en hyfsad promenad dit och vid stängning, 00:30, blev vi utkörda därifrån. Några studenter höll på och driva med tjejen i kassan, som inte kunde så jättebra svenska. Det gör mig riktigt arg och jag var nära att säga åt dem, men de hade ändå inte lyssnat. Tjejen svarade dock studenterna spydigt när de stängde att "Vi stänger faktiskt nu!"

Vi drev runt ett tag, pratade gamla 90-talsklassiker, lagbyggen innom hockey och diskuterade hur vi bäst ska träna i goalballen.
Till slut hittade vi ett ställe som var öppet till 3. Där satte vi oss. Musiken var dock inget vidare och jag halvsov nästan. Jag var jättetrött.

När de stängde fortsatte vi att driva runt. Vi satt en stund vid fontänen utanför Centralen, sedan gick vi och satte oss på en totalt folktom Drottninggata. Klockan 4 på morgonen är det inte ens något folk där. Inte heller inne på Centralen var det något folk när de öppnade 4:30. Även där somnade jag nästan på en bänk och när vi väl kom på tåget somnade jag.

7 var vi framme i Linköping, men jag hade inte beställt någon taxi. Så jag åkte med Albin hem till honom och 8:05 kom taxin. Jag var hemma strax efter 8:30 och somnade då och sov fram till 12:50.

I eftermiddag var mamma och jag på arbetsförmedlingen och skrev in mig. Vi fick göra det idag eftersom att jag inte hade någon som kunde följa med och göra det i måndags. Det gick bra. Nu ska min handläggare, som tydligen också heter Elisabet, ringa och bestämma en tid med mig för mitt personliga möte.
Vi passade även på att hämta min scanner i skolan när vi ändå var i stan. Det var nog sista gången jag var där, sista gången jag gick in genom 2:a ingången, följde skåpsraden fram till mitt skåp, svängde vänster, gick förbi gamla kaffis och bibblan, fortsatte bort till andra skåphallen, svängde höger in i tvärkorridoren, svängde vänster in i 300-korridoren och hämtade scannern inne i 306. Prata lite med Klein, som jag hade i engelska, och Lando hann vi med innan vi gick tillbaka samma väg och ut genom dörrarna.

Nu ikväll ska jag sova tidigt. Förhoppningsvis sover jag länge imorgon med så jag blir ordentligt utvilad.

Nu är det inget speciellt som händer här innan min födelsedag, om 12 dagar :)

Vi avslutar med mina 4 Whitneyfavoriter: I will always love you, One moment in time, How will I know och I wanna dance with somebody!








Kommentarer
Postat av: Anonym

sv nae mitt mål är 25.000 steg allt över det är bonus så att säga :) och jaa det märks att du gillar att skriva, haha. Jo föer läsare fick jag med inte märkbart så att jag jublar om man säger så ...Men ska fortsätta och se om det ger mer :P he he ha en nice kväll ^^

2010-06-09 @ 20:00:14
URL: http://ldts.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hon har en fin röst den kvinnan! ;D Jag har aldrig varit på en konsert. Tragiskt men sant.

2010-06-09 @ 21:45:40
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag förstår knappt hur jag ska kunna överleva utan min klass. De är fantastiska människor med underbara personligheter, under tre år har jag nästan träffat dem mer än vad jag har träffat min familj. Tillsammans med dem har jag funnit mig själv och de har delvis format mig till den jag har blivit. Men det är väl så det ska vara, man måste skiljas från det som har varit riktigt riktigt bra för att kunna möta nya saker som kommer att bli riktigt riktigt bra.

Det är en märkligt känsla som jag bar inom mig dagarna efter studenten.

2010-06-09 @ 22:01:46
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Elina

Jag vet inte, tror vi blev för olika. Hon är typ alkoholist nu.. Eller tar gärna en öl om dagen på den lokala krogen.



Du får skicka mössan med posten :)

2010-06-10 @ 07:56:06
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: tess

Alltid skoj med live konserter men vad jag hörde på radion så va rösten kass... inte som innan... å att jaaa hon inte har den röst hon en gång haft men att det gått bättre som sagt än i Danmark. KUL att du va nöjd och att dina förväntningar blev uppfylda de är liksom de viktigaste. Ni verkar ha haft en lång dag och resa men nöjda...



Imorgon bör de av för min stockholmstur men vi är kvar hela helgen vi... på lördag smäller de å då får man se Kiss.... sköj.



Nu jobbar jag sedan blir de min egen skolavsluning sedan barnens... packa...



Ha de gott. //tess

2010-06-10 @ 09:29:32
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anna

Kul att konsertern vart lyckad!



Svar: Ja, gyllene tider är också typsikt sommar!



Jag vet inte faktiskt, har alltid tyckt att det varit väldigt ofräsht med fötter :p



Ja jag är nöjd iaf, speciellt eftersom tvåan har varit riktigt jobbig pluggmässigt, haha! Bra där med :)



Nej, det var det inte, det kan bara inte spöka här, haha!

2010-06-10 @ 15:21:52
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: NATALIE

så kul med en konsert!



svar: det känns helt underbart med sommarlov! :D



jaha, wow :)

2010-06-10 @ 15:56:22
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad härligt att du var nöjd med konserten! Lät säkert riktigt bra. Hon har fantastisk röst måste jag säga, man måste inte vara något stort fan av henne för å säga det, ingen kan ju protestera mot det ;)



Haha, klassisk fråga som "hur känns det?" efter en match ;) Haha ja men det känns riiktigt härligt med skolavslutning imorn! Ska bli så skönt med riktigt sommarlov efteråt, känner sig så frii =)



Jo vi slutar samma dag, brukar inte 1:or, 2:or och 3:orna gå ut samma dag där du bor? =)

Efter våran skolavslutning kommer vi i alla fall att gå till stan och se på när studenterna sjunger och firar!



Okej, haha jomen samma här. Jag minns att min hockeyidol när jag gick på lågstadiet var Åkerman, haha alltså samma som för nästan alla andra xD



Aha! Då har jag lärt mig något nytt kring det där med ljuset på året i söder och norr ;P

2010-06-10 @ 17:06:31
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Japp, det är precis den låten jag tänkte på när jag skrev så :p Min musiksmak är väldigt bred. Jag lyssnar nog på det mesta :)



I wanna dance with somebody är ju jättebra! :D

2010-06-10 @ 20:26:29
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Hummus är en röra gjord på bland annat mosade kikärtor. Sen är det annat i för att ge lite olika smaker. :)



Ja man tycker ju olika! ;D

2010-06-10 @ 20:52:58
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Nej det vore ju trist, det är kul att diskutera, kul att se olika typer av stilar på människor osv!

2010-06-10 @ 22:02:04
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja, klassen har verkligen gjort avtryck i mig. Vänner för livet. Hur ser du på vänskap?



2010-06-10 @ 22:59:12
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: - Alexandra!

sv: Stämmer bra det! Just nu känner jag inget speciellt, känns bara som att jag ska tillbaka till skolan i höst igen. :P



Det är trist när man inte kan träna men verkligen, verkligen vill så jag förstår dig!

2010-06-11 @ 09:33:51
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Alex

Dem betygen är ju jättebra!



Jag har 12 mvg nu, 1 g och resten typ 6 vg tror jag.



Kram <3

2010-06-11 @ 11:14:21
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: NATALIE

svar: så bra att hon var bra i alla fall! det är ju en speciell känsla att vara på konsert :)

2010-06-11 @ 14:22:01
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej vad trist! Här är det riktig sommarvärme faktiskt, kom för några dagar sen (innan den så var det kyligt) =) Kanske vädret har blivit bättre nu hos er?



Okej, ja jag är ingen som har koll när det gäller media, tidningar och allt sånt där, men faktiskt så har jag hört det på radion någon gång kring Whitney, och då var det något negativt... Men härligt att konserten lät så bra!



Jaha! Här är det i kyrka dom som gör klart det sista innan dom sen som då åker på flak efter traktorer runt om i stan och skriker och hurrar, tills dom då kommer till torget och tar över scenen där skellefteåfolk står i publiken (som idag, precis kommit hem från det =)). Det kan vara sång/show/hälsning/skrik/vad som helst, ingen har som någon aning om vad dom ska göra ;P



Ahaa, ja jag har faktiskt funderat vem/vad schumacher är, alltså varför bloggen heter som den gör. Får jag fråga vad det är för kändis, eller borde jag veta det? :$ Haha



Haha ja precis! Jo det var mig du lärde om kyrkor i England också ;) Haha min hjärna blir bara större och större!

2010-06-11 @ 14:28:02
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Henrik

heej:) o grattis till studenten:):) och kul med bra konsert:):)



allt bra med dig idag??:):)

2010-06-11 @ 14:46:40
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv hur gammal jag är ? Hur gammal ser jag ut att vara ? :P haha, jag är 21 ^^ sj då ? Nae slösa inte din tid på det, det vart inte så bra eller så är det bara jag som inte orka engagera mig tillräckligt :P

2010-06-11 @ 15:17:57
URL: http://ldts.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Hm.. jag vet inte faktiskt. Men har jag haft en riktigt lång filmkväll nån gång så har jag säkert sett åtminstone tre filmer efter varandra typ. Men jag tyckte ändå att fyra filmer på två dagar kändes mycket då, för jag hade ingen filmkväll eller så, utan det råkade liksom bara bli så många filmer på så kort tid. Oftast så brukar det bli en film om dagen i genomsnitt typ. Jag ser ju inte film varje dag, men ibland blir det fler än en per dag så jag gissar på att en om dagen är genomsnitt. Typ. :P



Brukar inte lyssna så mycket på henne, men hon är ganska bra.. :)

2010-06-11 @ 20:38:07
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Evelina

Segt att vänta så länge innan tåget skulle gå ;/ Usch.. Jag hatar verkligen att vänta.

2010-06-11 @ 21:57:00
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: vispen

Vad roligt att du var nöjd med konserten. Jag har hört henne live nu och jag håller med om att hon är duktig, dock tycker jag att det finns andra som faktiskt är bättre än vad hon är nu. När hon var yngre var hon däremot världsklass.

Skönt att du har tagit stundenten nu:)

2010-06-12 @ 00:48:30
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att det var över dina förväntningar vetja! :) och att det inte var så dåligt att publiken stack (mycket av det som skrivs är nog väldigt väldigt överdrivet)



Förresten så får du en grattishälsning i förskott av mig NU (då jag är i baskerlandet sen) så GRATTIS!



svar; jag förstår vad du menar med att livet blir inrutat. även om jag inte har något fysiskt funktionshinder så kanske man skulle kunna kalla en ätstörning för ett psykiskt? det blir ju lätt att man följer de där rutinerna man är van vid, att man fortsätter i samma gamla hamsterhjul. men precis som du skriver så GÅR det ju, det går att göra annorlunda.



Tack för att du tror på mig, verkligen (jag ska ha det i åtanke när jag flyger bort härifrån och ska ta eget ansvar i tre veckor, det kommer att hjälpa)

Kram på dig,

och jag hoppas verkligen att du får en fantastisk sommar nu!

2010-06-12 @ 12:25:58
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Alex

Underbart att du uppskattade kvällen så finaste du. :)



Svar:Jag tror de flesta fastnar pga. att dem inte orkar med sig själva, eller sin livsituation, händelser, minnen eller liknade. Ett sätt att fly och hantera sina känslor. Vi anser att alkohol är mindre allvarligt, egentligen tror jag bara det är mer accepterat.Därav kanske det till om med är farligare? Vad tror du?



Tydligen är det möjligt, haha. Känns inte speciellt bra, ens. Dumma min hjärna. Haha =)



Kramar<3

2010-06-12 @ 12:39:28
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: jennii

Ja, vi tänker på i denna i några år & sedan byta upp oss =) vårt mål är hus. Hyran ligger på 3800:-, 3000:- billigare än den vi hyr nu ungefär. Så där kan man spara in pengar också.

Spike? Det låter som ett hundnamn =)

Jag har också hört att Whitney ska vara dålig, men jag klarar mig ganska bra med att lyssna på några av hennes låtar.

Nu jobbar jag bara 1 vecka till & sen har jag 4 veckors semester. Då blir det Schweiz & eventuellt London, till vilket båda vi har gratis boenden. Det är inte fy skam. Har alltid velat åka till London. Det närmsta jag kommit är till flygplatsen i Heathrow, London.



Puss & kram!

2010-06-12 @ 12:54:09
URL: http://mrsjennii.troop.se/
Postat av: anna

Svar: Det känns galet bra! Det jobbiga med skolan är att man alltid har något att plugga på när man kommer hem så man kan aldrig riktigt slappna av under skolåret, men nu så :D



Okej, men tidningarna har aldrig rätt! De skriver i princip vad som helst för att sälja..



Okej, då har jag ett tufft år framför mig i höst, haha!



Men alltså jag har inga argumentt mer än att jag inte tror på det. Egentligen borde jag väl ha något bättre argument men jag får försöka komma på något ;)

2010-06-13 @ 13:09:04
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: SANDRA -EN BRA BLOGG

sv: Vad äre du säger? :o hip hop och r&b är den bästa musiken, haha ;)

2010-06-14 @ 11:39:47
URL: http://saandraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: