Landslagsläger och Stockholmsserien

Tid: 19:31:50
Datum: 2011-03-13
Kategori: Goalball

Återigen har det gått några dagar sedan jag bloggade senast. Eller, egentligen inte, jag har nästan bloggat varje dag, men då på min hockeyblogg, Dalarnas stolthet. Det har varit så mycket hockey nu den senaste veckan, Playoff för Leksands del och SM-slutspel. På hockeybloggen kan ni läsa om SM-slutspelet och slutdramatiken i Elitserien, tankar inför Kvalserien och Leksands alla matcher i Playoff,där man gick in med 4 poäng i kraft av sin 4:e plats tidigare i serien. Det blev dock storförlust i 1:a matchen mot Mora och vips så var det försprånget borta. En riktigt dålig match där man inte kunde ta med sig så mycket bra. 5-1 slutade det.

Mycket bättre började det inte heller mot Almtuna, då Uppsalalaget tog ledningen efter 14 sekunder. Därefter spikade dock Erik Hanses igen och Leksand kunde vända och vinna med 3-1. Samtidigt tog Mora ännu en seger när man slog Västerås med 2-3.

I 3:e omgången mötte Leksand just Västerås, som hade pressen på sig att vinna för att haka på Mora och Leksand i toppen. Man tog också ledningen, både med 1-0 och 2-1. Leksand kom dock tillbaka och kviterade, Alen Bibics första mål i A-laget. Sedan tog man med sig 2 poäng efter seger på straffar efter att man satt alla 3 straffar. Bl.a. satte man in unge Filip Forsberg, 1994, som gjorde det starkt och satte sin straff bakom Daniel Sperrle i Västeråskassen.
Mora fortsatte att ånga på och tog ytterligare 3 poäng när man gjorde 2-3 borta mot Almtuna med mindre än 2 minuter kvar att spela.

I 4:e matchen, när serien vände, var det returmöten i de båda matcherna.
Västerås tog ännu en gång ledningen mot Leksand, som dock kviterade även här, men Västerås lyckades få in 1-2, vilket också blev slutresultatet. Mora fortsatte dock att ånga på, 5-2 mot Almtuna, som nu var helt avsågat.

Med 2 matcher kvar var det alltså klar fördel Mora. Man låg 4 poäng före både Leksand och Västerås. Leksand var tvunget att slå Almtuna i deras sista hemmamatch i Gränbyhallen, den 5:e omgången av Playoff och Västerås var tvunget att slå Mora i FM-Mattsson arena.

Leksand gjorde sitt jobb och vann med 2-1.
Mora - Västerås stod 0-0. Tiden rann iväg och det såg ut att gå mot sudden. I sådant fall hade allt avgjorts i sista omgången, Leksand hade varit max 3 poäng bakom Mora.
Då plockade Robertsson ut Sperrle för att försöka gå för 3 poäng, istället för att ta matchen till sudden och kanske få med sig 2 poäng. I sådant fall hade man varit 3 poäng bakom, men med klart sämre målskillnad. Så man var i princip tvugna att göra det, men som oftast sker när man gör så gjorde Mora istället 1-0 och tog med sig alla 3 poäng. Därmed var man inte bara 4 poäng före Leksand inför sista matchen, Kvalserieplatsen var även säkrad. Hade Västerås tagit den matchen till sudden hade allt som sagt avgjorts i sista omgången. Nu blev det inte så. 39 sekunder från slutet avgjorde Mattias Beck, AIK-lånet. Det innebar också att sista matchen var helt utan betydelse och sämsta publiksiffran i Ejendals/Tegera arenas historia under en seriematch var ett faktum. 2047 åskådare. Riktigt, riktigt dåligt, tyvärr.

Det blir alltså en kvalserie, som drar igång imorgon, utan Leksand. Det är första gången sedan 2002/03 man inte är med där. Då var det SM-slutspel efter att man slog SSK i sista omgången av Elitserien.

Det blir nu alltså en kvalserie med SSK och Modo från Elitserien, Växjö, Rögle, Örebro och Mora från Allsvenskan.
Jag har slängt upp spelschema och en tippning på hockeybloggen om ni vill läsa.
Jag kommer så klart följa det hela i alla fall, men den där riktiga spänningen finns inte där. Säsongen är nämligen över för laget i mitt hjärta, Leksands IF. Man får gräva ner sig ett tag, för det känns tungt, jobbigt och bittert, men ett äkta fan står med sitt lag vad som än händer, i med och i motgång, hur det än ser ut på isen. Som citatet säger, "En gång leksing - alltid leksing".

Så nu knyter vi näven och kommer igen nästa säsong. För, trots allt, så var inte Leksand ett topptippat lag den här säsongen. Man har själva sagt att man satsar mer långsiktigt, så egentligen är detta inte ett så stort misslyckande som tidigare säsonger, då man har haft som uttalat mål att ta sig upp, men missat. Dock känns det inte mindre bittert för det...

Nåväl, lite mycket hockey där. Vi fortsätter dock med sport, men då med min egna goalball.

För 2 veckor sedan var det återigen dags för landslagsläger. Även denna gången var det i Stockholm och Gubbängshallen.
Vi åkte upp med tåg under fredagskvällen, som vanligt, och gick upp lika tidigt som vanligt under lördagen. 08:30 var det nämligen samling i hallen, varefter vi tittade lite på film, analyserade såväl bra som mindre bra insatser från Sheffield, där landslaget var på träningsturnering helgen innan, helgen efter Malmö. En turnering där Sverige slutade 3:a efter Turkiet och Slovenien.

Efter filmanalysen blev det hederlig uppvärmning, 7 minuters joggning, div. töjningar och uppmjukande av muskler och leder, innan det var dags för spel. Detta skiljde sig lite från tidigare läger. Nu skulle vi träna snabbhet och explosivitet. Därför kortade vi ner planen med några meter. 3 spelare, "bindellaget", var på ena sidan och spelade som vanligt. Vi andra 6 var på andra sidan. 3 av oss spelade som ett realistiskt försvar och de andra 3 stod bak vid stolparna. Vi hade inga bindlar, för att enklare kunna skjuta där vi såg att bindellaget hade brister.

Det blev inte mycket spel, varken före eller efter middagen för min, Albins och Dzenans del. Man märkte verkligen att de började toppa inför Turkiet och som väntat fick ingen av oss 3 följa med dit. Vi hade ett snack med Florim och Jörgen under kvällen ang. detta. De sa att Mickes näsa ser ut att hålla och att det därmed blir just den truppen som var i Sheffield som också får åka till Turkiet. Inget förvånande över det. Jag hade varit mer förvånad om jag hade fått följa med. Därför blev det inte så mycket spel för oss där under lördagen, de ville ju fokusera på de som ska med till Turkiet, eftersom att det trots allt är såpass viktiga matcher där. De behöver spelet, de behöver få så mycket skott på sig som möjligt, de behöver öva upp sin snabbhet ytterligare, helt förståeligt.

Under söndagen började vi faktiskt med att ta lagfoto. Det finns att beskåda på herrlandslagets blogg, om jag inte misstar mig helt. Så, här finns en exklusiv chans för er som vill se hur jag ser ut! Nr 6 har jag på tröjan.

Vi fick även spela lite mer under söndagen jämt mot lördagen. Vi var fortsatt med i laget utan bindel och fick inte skjuta så mycket, men vi fick vara med och utgöra en del av det realistiska försvaret, vilket gick riktigt bra. Florim berömde mig återigen för mitt fina försvar. Självklart är det en lång bit kvar till exempelvis Fatmirs nivå, men vad annat kan man vänta? Det är en självklarhet att det är så.

Manja var även och hälsade på under förmiddagen. Konstigt det där. Innan hennes, Jockes och min kryssning var det ca 3 år sedan vi träffades och nu träffades vi 2 gånger på mindre än 2 veckor. :)
Hon tyckte det såg våldsamt ut där ute på planen, men det var inte så farligt. Jag fick bara ett skott rakt i ansiktet, ett skott som slog av mig bindeln, men det var ingen fara.

I stort sätt var det ett lyckat läger. Dock sa både Jörgen och Florim, även det helt förståeligt, att man vill satsa på de 6 spelarna som ska med till Turkiet de kommande 2 lägren innan, vilket innebär att det inte blir något läger för oss andra 3 på Bosön nästa helg och i Malmö om 2 veckor. Istället åker jag till Idre!

Jag mailade Mats för ett tag sedan och frågade om jag kunde få dispanns på en plats till Idre, ifall jag inte skulle komma med till Turkiet. Sista anmälan till Idre var egentligen 5 februari. Jag trodde ärligt talat inte det skulle gå att fixa, men det gjorde det. Så, så fort jag fick reda på att jag inte fick åka med till Turkiet meddelade jag detta till Mats, som hade hållit en plats åt mig, som han hade lovat. Så om 13 dagar åker jag och Jennifer upp till Idre med SRF och då ska det bli åka av! Skidor är så grymt kul! :)

Träningen före och efter landslagslägret har flutit på hyfsat bra.
Efter Malmö, men före landslagslägret, hade jag ett konditionspass vecka 7 som gick lika bra som det veckan innan. Jag kände inget i fotlederna och det kändes inte så jobbigt.

Sedan var Jocke, Manja och jag på kryssning och därefter kändes det lite jobbigare igen.
Under måndagen vecka 8 körde Albin och jag ännu ett konditionspass, 3x3min + 3x2min. Det kändes mycket jobbigare än det 4x3min + 6x1min jag körde veckan innan. Även onsdagens 6x2min kändes jobbigt och segt. Styrkan under tisdagen kändes dock bra. Det var Styrka 5 och jag exprimenterade lite med höjningar osv. för att hitta en bra nivå.

Efter landslagslägret fortsatte styrkan att kännas bra. Vi körde Styrka 1 och 2 vecka 9, vilket bl.a. resulterade i höjningar från 10kg till 17,5kg på enarms bänkpress, från 45kg till 64kg på det där när man drar ner en vikt mot bröstet, från 35 till 45kg på enbens benböj och från 10 till 15kg på sidleds bellybacks.
Riktigt bra med andra ord! Även intervallpasset satt betydligt bättre än veckorna innan. Nu körde vi 4x5min, men det var faktiskt inte så jobbigt. Jobbigare var det däremot tidigare i veckan som var, då jag återigen körde 6x2min, men det räckte mer än väl. Jag var ganska trött efter tisdagens Stockholmsserie, som inte var en av våra bättre insatser.

Vi åkte som vanligt upp under tisdagseftermiddagen, spelade första matchen mot Brukarhuset. Det blev förlust med 12-6. Kommunikationen fungerade bra, men annars var det inte mycket som fungerade bra. Inte ens försvaret kändes helt okej.

Andra matchen var mot Hammarby, men inte heller här kom vi upp i vår högstanivå. 9-6 förlorade vi slutligen med, men andra halvlek var i alla fall ganska okej. Lite bättre försvar och aningen bättre offensiv.

Sista matchen var mot IFAS. De hade med Haydar den här gången och han gjorde nog majoriteten av deras mål. 8-1 vann de med. Inte bra. Jonas blev dessutom skadad, vred till ett knä eller liknande, samma knä som han har haft problem med tidigare. Han kunde knappt gå, linkade fram och var väldigt nere efter det.

Annars sov jag hos Albin och Louise både nu i tisdags och onsdags, förra onsdagen och onsdagen innan det. Jag börjar äta dem ur huset, borde nästan ge dem lite pengar snart för att jag är där så ofta. Det är dock smidigare än att åka hem varje dag och åka tillbaka nästa dag, nu när varje träningspass tar ca 5,5h inkl. resor.

I tisdags sov jag ju där eftersom att vi kom hem så sent från Stockholm och på onsdagarna får jag vänta så länge vid gymmet innan jag kan åka hem annars. Dessutom fikade vi hela laget nu i onsdags efter träningen. Då var det smidigare att följa med dem hem efteråt, så följer de mig till universitetet på torsdagen. Då blev jag förövrigt nästan påkörd. En idiot på cykel, tror jag det var, som skulle fram där ute på kanten till varje pris, körde nästan på mig och Louise skrek åt honom...

Annars har det inte hänt så mycket. Det har som sagt varit mycket hockey nu på senaste och mycket träning, som vanligt. Dessutom fick jag åka in till Linköping enbart för att lämna min videokamera till Jennifer i fredags. Hon skulle låna den över helgen för att spela in en kollektivtrafiksfilm med några andra och ge till kommuner etc. med fokus på synskadade. Egentligen skulle jag haft med den i onsdags till träningen, men det glömde vi bort, så jag fick åka in i fredags. Vi åt även på Subway, pratade och tankade på mitt färdtjänstkort, så onödigt var det inte trots allt. :)

Vi avslutar med en låt som fortfarande är riktigt bra. Hörde den som sagt första gången i december och jag har inte tröttnat ett dugg. Lesley Roy - Thinking out loud.


Kommentarer
Postat av: anna

Kul ändå att vara med landslaget, för erfaranhetens skull :)



Svar: Jag är också rätt feg när det kommer till sånt, men jag känner att det är något jag verkligen vill för annars kommer jag ångra det sen, men ett tag kvar tills jag åker! :)



Ja, det beror ju på det också, som med allt annat :p



Ja precis! Det är svårt det med inställning och motivation i och med att alla vill olika och det är samma med skolan tycker jag..



Det är ett par sånna som lägger till mig, men jag vet inte, det känns fel att neka ändå, så ääsh de får väl vara kvar, haha! :)



Ja, det är jobbigt när folk är för påträngande för ibland vill man bara bli ensam..



Jo, jag märkte att du försvann! Har varit inne på din blogg ett par gånger och när jag såg det förra inlägget så funderade jag t.o.m. att posta min kommentar igen för att jag trodde att du hade missat den, haha!

Men jadå, allt är bra med mig. Känner mig faktiskt mestadels glad och postiv just nu och det är alltid bra :) Hur är det själv ?

2011-03-14 @ 22:21:07
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: anna

Kul ändå att vara med landslaget, för erfaranhetens skull :)



Svar: Jag är också rätt feg när det kommer till sånt, men jag känner att det är något jag verkligen vill för annars kommer jag ångra det sen, men ett tag kvar tills jag åker! :)



Ja, det beror ju på det också, som med allt annat :p



Ja precis! Det är svårt det med inställning och motivation i och med att alla vill olika och det är samma med skolan tycker jag..



Det är ett par sånna som lägger till mig, men jag vet inte, det känns fel att neka ändå, så ääsh de får väl vara kvar, haha! :)



Ja, det är jobbigt när folk är för påträngande för ibland vill man bara bli ensam..



Jo, jag märkte att du försvann! Har varit inne på din blogg ett par gånger och när jag såg det förra inlägget så funderade jag t.o.m. att posta min kommentar igen för att jag trodde att du hade missat den, haha!

Men jadå, allt är bra med mig. Känner mig faktiskt mestadels glad och postiv just nu och det är alltid bra :) Hur är det själv ?

2011-03-14 @ 22:21:49
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej Johan!



Nu är jag tillbaka och jag hoppas vi ses i båda bloggarna som jag reflekterar i. Hoppas allt är bra, hoppas livet leker och du jag skulle jättegärna vilja intervjua dig via mail om jag får angående min blogg, gatumod. jag tänkte ju engagera läsarna på så vis där:), tror vi pratat om det tidigare och det skulle vara jättekul om du ville dela med dig av dina erfarenheter kring mobbning.



Kram så länge.

Karolin

2011-03-15 @ 22:31:14
URL: http://bubblaren.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej Johan!



Nu är jag tillbaka och jag hoppas vi ses i båda bloggarna som jag reflekterar i. Hoppas allt är bra, hoppas livet leker och du jag skulle jättegärna vilja intervjua dig via mail om jag får angående min blogg, gatumod. jag tänkte ju engagera läsarna på så vis där:), tror vi pratat om det tidigare och det skulle vara jättekul om du ville dela med dig av dina erfarenheter kring mobbning.



Kram så länge.

Karolin

2011-03-15 @ 22:31:41
URL: http://bubblaren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Var ledsen och känn tomhet hur länge du vill och behöver, men lova mig sedan att gå vidare. Livet har så sjukt mycket att erbjuda och det vore tråkigt om du missade det.

Mitt liv har haft några rejäla motgångar men nu njuter jag av allt det vackra livet visar. Och man måste våga njuta!



Ah, klart du orkar! Om du verkligen vill. Men nej, i sommar är schemat utbytt till ett nu. Så det är nu eller aldrig ;) haha



Hm, tar nog runt 40kg i bänkpress. Bänkpress är ju inte direkt min specialitet. Men vi kan gärna tävla i benböj eller benpress ;)



2011-03-16 @ 15:11:41
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Sandra

Det där är min absoluta favoritlåt. Känns nästan som jag själv skrivit den, varje ord är så himla passande. Fantastisk låt!



SVAR: Haha bra att du också tycker det. Men han fick behålla sitt smeknamn, Semlan. Han ser inte ut som en Big Mac helt enkelt haa.



Jo, böcker i all ära men jag är helt fascinerad över den rolltolkningen som Franco gör i den filmen, den är helt otrolig. Plus regin! Det gör hela filmen. Kan tänka mig att det är en av de svårare rollerna att ta sig an då man inte har någon motspelare att reagera emot och dessutom inte kan använda sig av kroppsspråket då han sitter fast under en sten liksom.



Jo men så är det ibland, man kan inte hinna med allting liksom. Och bloggen kommer ju som en hobby efter det "riktiga" livet haha.



Ja det gör det och jag är sååå rastlös i köket att potatis inte är min grej. Väldiga I-landsprblem.



Jo jag behövde den söndagen. Jag hade ju glömt hur man gör när man sitter still och bara är och inte far runt hela tiden. Nej eller hur? Jag vet ju hur man ska ta hand om sig men jag hinner liksom inte lyssna på mina egna råd ibland. Det är en stressig tid just nu.



Nej och då blir det tyvärr lite så också, om inte alla drar mot samma mål så blir det svårt. Det är klart det ska vara roligt med men är det verkligen kul om man förlorar? Eller är jag bara född med ett huvud som inte kan ta in att man kan spela utan att det handlar om att vinna och förlora? Haha.



Absolut vänner och familj är det viktigaste man har! Det finns ju alltid sätt att finnas där även om det inte alltid är i fysisk form. Jo det är häftigt hur man kan klicka sådär över nätet. Jag fann ju min bästa vän via bloggen.

Nej tyvärr är det ju så det är. Man kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Nej ibland är livet tungt men det brukar vända förr eller senare, man får bara kämpa på och stå ut.

2011-03-16 @ 16:50:22
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

Sv; heh tycker du? ;o Jodå, nån gång i månaden eller så ;)



Hah okej :)

Okej, aha okej :)



Långt inlägg, hur orkar du skriva så mycket? :o

2011-03-16 @ 22:34:16
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: danten89

Japp livet förändras.

Men vad var det du tänkte på när du läste texten min då?

Nåt särskilt?



Vad är det jag har ett övertag i?



Ja livet rullar på i sedvanlig ordning :D

Men lika bra är väl det?

2011-03-16 @ 22:51:57
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Ja, det står väl lite olika hur många mellanmål som gäller ;D Jag gillar grönsaker, det är bara det att vi sällan köper hem det :p Haha.



Kul att Leksand vann då :D Bra låt förresten.. Tror inte jag har hört den tidigare faktiskt.

2011-03-17 @ 09:30:23
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Angela

Tror du på 2012? Snälla svara!

2011-03-17 @ 10:29:51
URL: http://angelamarias.blogg.se/
Postat av: eroooticaaa

Hahah ja! Det kan inte har varit trevligt :)Dessutom återanvändes kondomerna:P

2011-03-17 @ 11:02:18
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: eroooticaaa

Tack så mycket! Skönt att någon står på min istället för alla hysteriska mammor... blir så matt på dom. Det är klart man ska vara försiktig men jag tvingar ingen att läsa alla mina kategorier. En 13 åring fattar mer än vad man tror, men deras nyfikenhet kan vi inte stoppa :)

2011-03-17 @ 11:03:45
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: danten89

Jag har halebop :)

Mycket bra.

Gratis sms i 30 dagar till hela världen och ringer för 29 öre i minuten till alla nät.

Vad har dudå?=)



Vadå hela inlägget var skrivet i vadå?



Ja i Melodifestival slår jag dig på fingrarna ;)

2011-03-17 @ 12:08:36
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Nej hockey är inte kul ju. Det bara stinker testosteron och stryker alla teorier i världen om att manlighet endast är en social konstruktion. I min mening haha.

Jo det är surt för Brynäs. Inte för att jag förstår mycket men jag vet att min pappa och Johanna är glada när de vinner haha. Nej jag vet. Min pappa är tvärtom. Leksand är inget bra. Fast Luleå & Timrå är väst haha.



Nej jag tycker att det borde vara på samma villkor men det är ännu ett tecken på machomacho-hockeyn för tjejerna är bara inte manliga nog för att tacklas :P Eftersom tjejerna inte får så blir det ju så, då tillhör det ju inte hockeyn som sport utan bara HERRARNAS hockey.



Det var hos mig? :) Där ser man! Den är riktigt bra i alla fall. I love it.



Jo men det är det, när man skådespelar är det lätt att reagera mot andra. Att sitta helt själv är inte lätt alls. SÅ jag är extremt imponerad. Jo jag tycker han gör den rollen helt otroligt och jag kan inte säga annat än att jag förstår varför han fick en Oscarsnominering för sin tolkning.



Det brukar ju gå, det är ju vad man gör det till. Har man bloggen som en hobby så blir det ju lätt så :) Man tar sig tiden liksom. Jag bloggar också när jag borde göra annat haha.



Ja men det gör jag men nu börjar jag väl inse att mitt tempo kanske varit lite för snabbt-. Det har inte varit många lediga dagar 2011 ännu.

Jag vet att jag måste ta bättre han om mig själv och jag vet att jag får höra det mycket och när det är så påtagligt att det syns så får man kanske börja lugna ner sig lite. Men sedan innan VM så har det varit extremt mycket att göra och i jag kan säga att jag hoppas vi slipper kval i år för jag vet att jag skulle behöva vila upp mig lite! haha. Nej absolut inte och min kropp har börjat säga ifrån ordentligt nu så jag får jobba på det!



Nej det är ju inte det, jag hatar att förlora! Nej eller hur? Det är som IFK och deras ursäkt "vi har många nya spelare och vi har inte spelat ihop laget". Då känner jag att men sluta skylla på allt, ni är elitspelare det ska inte ta en hel säsong att spela ihop sig då. Men jag förstår vad du menar, där när ni var nya allihop så är det ändå en anledning ju, det är klart det är svårt i början men nu är ni ett lag och ni har spelat ihop ett bra tag. Då vill man ju se resultaten. Jo och det kan jag förstå också, även om min hjärna har svårt att ta in att folk inte vill bli bäst men alla är ju inte såna. Alla är ju inte vinnarskallar helt enkelt. Jo absolut, visst kommer det bli en störrae och större klyfta mellan er. Man kan satsa och göra misstag, grejen är att om man satsar så FÅR man göra misstag emligt mig. Då har man ju gett det en chans i alla fall. Försöker man får man misslyckas. Jo jag förstår vad du menar. Och det är klart det görs mer misstag om man inte går in för det till 100% för i all sport handlar det om fullt fokus. Annars blir det ju mål bakåt!



Nej men det är väl det som det handlar om, att man ska hitta en kontakt. Jag förstår du saknar den tiden, jag tror alla människor i förhållande ser tillbaka på första tiden och saknar den när det är tungt.

Jo är man kär gör det ont att se den andra parten i smärta och tunga tider. Nej det förstår jag, finns inget värre än att bli undanskuffad och inte kunna hjälpa. Jo det enda du kan göra är att visa att du har tålamod och finns där när hon är redo för det.

2011-03-17 @ 12:27:31
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: linnea

spännande att följa sm-slutspelen :)

2011-03-17 @ 13:43:25
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: eroooticaaa

jadå :) det är ju klart

2011-03-17 @ 15:23:00
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Förstår att det kan kännas himla tungt med leksand, beklagar att det skulle sluta sådär...



Låten du lagt ut - vad fin den är, gillar dessutom texten !



Ja det är grymt jämn serie alltså.

Och Gnaget, ja vad ska man säga... Jag kan bara hålla med dig :O Jag har aldrig gillat klubben, men herregud! Lite skadeglädje för HV71's förlust också måste jag erkänna... Haha ;)

2011-03-17 @ 17:24:43
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: tess

Ja ha ja... ja de ligger kanske så nu ja å ja har inget med detta att göra då en tjej hjälpt mig. Ja kan inget om design på bloggen.



Det ja skrivit handlar inte om kärlek till en kille utan vad en kille fick mig att göra mot min allra bästa vän.



Japp träklossar ja... har väl funnits i alla tider tänker ja å väldigt bra å ha när man ska lära sig saker pedagogiskt.



August va på sin första hockeymatch igår han... ler.



Ja du får väl komma hit i höst då å besikta bygget.. ler.



Hoppas dagen varit bra. Ja har jobbat men min mage har varit lite bråkig några dagar så ja jag mår sådär.



//tess

2011-03-17 @ 18:33:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Angela

Haha ^^



Skönt att höra! Blir liksom orolig när det är så många som tror på det, då känns det mer troligt. Men nu när jag vet att jag inte är ensam med att hoppas så känns det bättre!

2011-03-17 @ 19:56:01
URL: http://angelamarias.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv:

Tror du på den mentala styrkan?



Yes, i sommar är det fullt fokus på cyklingen. Längtar som en galning efter att det ska gå att köra med racern ute! <3



I benböj med fri stång har jag tagit 150kg som mest tror jag.. och orkade göra 4reps. I benpressen, alltså i maskinen, har jag tagit 220kg som mest.

2011-03-17 @ 20:34:17
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: anna

Svar: Precis! Man måste belöna sig ibland och dessutom gör det att man pluggar lite mer effektivt, haha!



Jag tycker också han liknar någon annan artist, men jag vet inte, hans låtar har tydligen spelats i par olika filmer/serier så kanske därifrån. Grym är han iaf!



Ja, det är ju alltid bra inför framtiden för då kommer du säkert få en plats där på heltid! :)



Ja, det ska bli kul och jag längtar! Men dock ett tag kvar tills dess...:)



Ja, precis! Svårt att hitta personer som ligger på ens egna studienivå och som vill ungefär samma sak..menmen :)



Ja, jag är inne på FB relativt ofta, nästan varje dag för att ha koll på vad som händer runtom :)



Ja, jag förstår och det kan nog stämma att jag är så! För jag läser verkligen och kommentarer för att jag vill ha något sagt typ, inte för att jag alltid har något vettigt att säga.

Eller rättare sagt, jag kommenterar inte för att min bloggadress ska synas..

Men det finns ju ett antal bloggar jag följer som jag läser dagligen och har relativt bra koll på och när de inte uppdaterar på ett tag så är det klart att jag märker det och undrar vad som hänt, haha! :)



Jaaa, vår :D dock snöar det här nu..

2011-03-17 @ 21:12:54
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: