Zatox - D.E.C.I.B.E.L

Tid: 17:12:00
Datum: 2012-11-22
Kategori: Musik

Nu var det över ett år sedan jag senast lade in en låttext, så nu kör vi. Årets anthemlåt till det årliga eventet, Decibel outdoor festival, som varje år går av stapeln nere i Holland. Jag, Albin, Oskar och Terje var där nere förra året och det var en upplevelse vill jag lova. Bussresa ner över natten, sedan drygt tolv timmars festival och sedan hem igen. På festivalområdet fanns flera olika stages och kända DJ's såsom Headhunterz, Tatanka, Zany, Coone, Brennan heart och Technoboy showade. Ett gigantiskt gräsområde med hur många scener som helst, hur mycket folk som helst och allra bäst, grymt hög musik, precis så som Hardstyle ska vara.

Numera lyssnar jag inte så mycket på just Hardstyle privat, det gör sig bäst på festivaler o.d. men den här är riktigt bra, precis som förra årets anthemlåt, Sound intence city. Här är Zatox med 2012 års anthemlåt till Decibel, som heter just D.E.C.I.B.E.L!

"Extreme

Dope, crowd, bass, loud

Dope, energy, crowd, illegal
Bass, extreme, loud
Decibel!

D stands for dope like the beats we deliver
E for the energy that flows like a river
C for the crowd that is loud as fuck
I is illegal so shut the fuck up!
B represents the bass you can't fuck with
E means fucking extreme, you can't touch this
L stands for liberty, but call me loud
Now you know what Decibel is all about!

Dope, crowd, bass, loud

Dope, energy, crowd, illegal
Bass, extreme, loud
Decibel
Dope, energy, crowd, illegal
Bass, extreme, loud
Decibel!

D stands for dope like the beats we deliver
E for the energy that flows like a river
C for the crowd that is loud as fuck
I is illegal so shut the fuck up!
B represents the bass you can't fuck with
E means fucking extreme, you can't touch this
L stands for liberty, but call me loud
Now you know what Decibel is all about!

Dope, energy, crowd, illegal
Bass, extreme, loud
Decibel!"

Låttexten hittas på Lololyrics och här nedan har ni låten. Listen and enjoy.

 

 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Har aldrig hört talas om den gruppen ;D Men det beror väl på att det inte är min typ av musik riktigt..! :p

2012-11-22 @ 18:07:57
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: danten89

Cool låt :P

Ja men det är klart att samhället förändras.. men det är människan som bestämmer om det är till det bättre eller till det sämre? :(

Ja man mår bra av att koppla av.. dock var promenaden jag tog idag, rätt seg. Haha.
Ikväll känns det som jag har järn i näsan, kanske näsblod på g.. :I

Hur ser din helg ut då? :)

2012-11-22 @ 19:13:48
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Erica

Svar: Strukturera är jag grym på! Däremot har det den senaste tiden varit så att även om jag planerar, gör en sak i taget och bestämmer att jag ska sluta plugga efter ett visst antal timmar/en viss tid så har jag det ändå i tankarna. Och det har gjort mig otroligt stressad, att inte kunna släppa det! Fast det börjar bli bättre nu. Som tur är.

Bussresa och festival lät kul, döh! :) Ska du iväg på nåt sånt igen snart nån gång? :)

2012-11-22 @ 19:56:48
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: danten89

Niiice ;)

Men exakt.. och vi går mot ett samhälle där man är ego och tänker på sig själv och sin karriär först..? :(

Låter som du kommer att få en bra helg? ;)

Jag ska på kusinkalas, annars blir det en del plugg.. :(
Försöka andas lite.. :)

Jag nojar nog bara :)

2012-11-22 @ 20:11:59
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Jadu.. Jag lyssnar faktiskt på det mesta :D Men jag är lite "tråkig" och enkel och gillar sådan musik som spelas på radio. Jag gillar Swedish house mafia, Lady Gaga.. "Vanlig" musik. Haha!

2012-11-23 @ 16:17:47
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: tess

HAde en elev för något år sedan som hade AS och ADD och skolan sa att hon skulle aldrig kunna jobba med människor och inte heller klara skolan. Hon klarade sin praktik hos mig galant. På utbildningen berättade man återigen om att en elev skulle komma till dom och skolan sa redan innan att detta skulle eleven inte fixa.... hon fixade detta återigen och har gått ut sin utbildning och jobbar som vikarie på sjukhuset och är väldigt omtyckt. Jag känner att jag vann..... hon fixade sin utbildning med bravur och nu fick jag veta att skolan fortsatt att sätta käppar i hjulet men inte vann och jag banade vägen berättade en av de bra lärarna.... det var mycket min förtjänst som trodde på henne. SÅÅ kul att få veta och höra. Man ska aldrig döma en annan människa innan de ens fått försöka och hon ville och kan visst jobba med människor.

Ja man kan ju få ett very good eller good och inte gå vidare.... sedan kan du få om du vinner över den tiken som du kanske möter kkan du bli bäst i motsatt kön eller bäst i rasen BIM och BIR, sedan kan du få ditt certifikat... när du fått tre cert kan du sedan få det som heter CACIB..... massa sånt och jag kan inte detta så bra ännu.... ler.

2012-11-25 @ 08:26:23
URL: http://tess701.blogg.se
Postat av: Ida

Det där är nog inte riktigt min musikstil ;)

Sv: Jag berörs av folk med olika handikapp/de som varit med om jobbiga saker i livet och intresserar mig väldigt mycket för deras upplevelser, känslor osv. Kanske därför jag valt att läsa till socionom;)Av den anledningen är det extra kul att läsa t.ex din blogg då du visar en sån kämparvilja. Allt går om man vill:)

2012-11-25 @ 09:10:18
URL: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se
Postat av: Helen

Det var faktiskt min första gång i Norrköping :)

2012-11-25 @ 13:57:14
URL: http://heleeens.bubbleroom.se
Postat av: sandra

Det där är inte riktigt min musikstil, har aldrig förstått mig på den :)

sv: oj redan? jag har bara hunnit köpa en och den har inte ens kommit hem ännu. Men ska ta och köpa lite julklappar nu när lönen kommer :)

Jo men precis. Det kommer ta sitt lilla tag och komma över allting som har hänt men jag är glad att vi fortfarande pratar och allting är okej mellan oss. Vem vet, i framtiden kanske det blir han och jag igen men jag tänker inte hoppas på det. Det får framtiden avgöra :)

2012-11-25 @ 19:33:20
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: danten89

Men eller hur:)
Vart var hösten?
Men det gäller att behålla lugnet.

Härligt att höra.
Vad gjorde din helg då?

Jo men det är helt okey och helgen har varit upp och ner och fram och tillbaka. :O

:)

2012-11-25 @ 19:42:08
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: sandra

sv: haha ja jag antar nog att det är så.

ja okej. Jag försöker att inte skriva så mycket om det i min blogg. Skulle nog egentligen behöva skriva av mig men jag vågar inte riktigt göra det och vet nog inte vad jag skulle skriva. Pratar inte om det som hänt så mycket i överhuvudtaget, gör mig bara ledsen och tänka på det.

2012-11-25 @ 20:05:10
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Peppbloggen

Sv: Ja gud ja! musik är verkligen en super idé när man känner sig nere! :)

2012-11-26 @ 15:14:35
URL: http://peppningsbloggen.blogg.se
Postat av: sandra

sv: jag förstår vad du menar. Jag har varit på väg att skriva men varje gång jag ska skriva så får jag bara black out. Får inte fram ett ord och vet inte alls hur jag ska formulera mig, antar att det är därför jag väljer att varken prata eller skriva om det så mycket.

2012-11-26 @ 17:43:18
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Jaa, åh så mysigt med jul och allt vad det innebär :D Julmusik är ju för härligt!

Uppdatering! :p

2012-11-26 @ 19:34:19
URL: http://evvvelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: