Icona pop - I love it

Tid: 09:35:00
Datum: 2013-01-30
Kategori: Musik

Det här är en sådan låt som jag inte alls tyckte var bra från början, men sedan tog elden fyr och den blev riktigt bra. Tycker fortfarande den är bra, en låt man kan gå och nynna på och som sätter sig på hjärnan.

"I got this feeling on the summer day when you were gone.
I crashed my car into the bridge. I watched, I let it burn.
I threw your shit into a bag and pushed it down the stairs.
I crashed my car into the bridge.

I don't care, I love it. I don't care.

I got this feeling on the summer day when you were gone.
I crashed my car into the bridge. I watched, I let it burn.
I threw your shit into a bag and pushed it down the stairs.
I crashed my car into the bridge.

I don't care, I love it. I don't care.

You're on a different road, I'm in the milky way
You want me down on earth, but I am up in space
You're so damn hard to please, we gotta kill this switch
You're from the 70's, but I'm a 90's bitch

I love it!
I love it!

I got this feeling on the summer day when you were gone.
I crashed my car into the bridge. I watched, I let it burn.
I threw your shit into a bag and pushed it down the stairs.
I crashed my car into the bridge.

I don't care, I love it.
I don't care, I love it, I love it.
I don't care, I love it. I don't care.

You're on a different road, I'm in the milky way
You want me down on earth, but I am up in space
You're so damn hard to please, we gotta kill this switch
You're from the 70's, but I'm a 90's bitch

I don't care, I love it.
I don't care, I love it, I love it.
I don't care, I love it.
I don't care, I love it, I love it.
I don't care.
I love it."

Texten är hittad på lyricsmode.com och nedan kan ni, as usual, lyssna på låten.

 

 

Kommentarer
Postat av: danten89

Den låten är så liksom ihopsnickrad på ett så simpelt sätt. :P

Jag förstår inte hur man kan säga såna saker.. jag säger aldrig att jag INTE gillar någon.. det klingar fel i mina öron.. det är så lätt att skriva dumma saker om folk.. men skulle du möta Petra tror inte jag du skulle säga till henne att Hej jag gillar inte dig? ;)
Jag gillar Petra för att hon vågar vara sig själv, hon sticker ut och är rolig =)

Jaså? Arbetsintervju? Var? :D Grattis!

Skola idag, imorn plugg hemma smått, fredag stan, lördag = MELODIFSTIVAL =D Söndag lite av varje :)

2013-01-30 @ 16:32:27
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Sara

Låten asså, stort ♥

Haha ja men vi tjejer kan ju de där med att hålla koll ;) haha

sv, åker till lofsdalen om några veckor och sen sälen om yttligare några veckor så de är väl där jag brukar åka, men föredrar lite halvbranta så man kan bara åka lugnt men ändå brant, haha åh vet inte riktigt vad jag menar själv ;D

2013-01-30 @ 19:08:26
URL: http://sausan.blogg.se
Postat av: Julia

Den låten är så himla bra! :D

sv: Precis! Det blir en vanesak, efter ett tag kommer det antagligen kännas som en självklarhet att sätta på sig dom haha :)

Vi har inte provat på det i skolan, men det skulle vara kul. Får ta upp det som ett förslag till min idrottslärare kanske :D

Kram

2013-01-30 @ 19:36:33
URL: http://jullish.blogg.se
Postat av: Helena

Den låten måste jag lyssna mer på. Tror inte jag har hört den.

Hur går det med din träning?

2013-01-30 @ 20:03:49
URL: http://helenassota.se
Postat av: Peppbloggen

Sv: Ja, all musik är ju inte för alla. Jag älskar dock Lady Gaga, tycker verkligen att hon är grym och har så otroligt bra låtar med bra budskap! :)
Ja, det ska får du göra:)
Ja, vilken bra idé! Det ska vi absolut ha i åtanke! Vad roligt det skulle vara om du kunde göra det! :)

Ja, den låten är verkligen bra! I love it! ;D

2013-01-30 @ 22:53:29
URL: http://peppningsbloggen.blogg.se
Postat av: danten89

Nej det gjorde jag nog inte, men förstår hur du menar =)
Vad är det du inte gillar hos henne då? Vad är det du sett på i onödan då om du inte gillar det hon gör?:P
Jag menar ser jag på tvn och det är något jag inte gillar, så kollar jag inte, orkar inte lägga energin jag har på tex att reta upp mig eller så.
Vill ha kärlek och godhet och värme omkring mig :)

Om jag retar upp mig är det för att något i samhället är fel eller att det krigas i världen eller våldtäkter osv..

Oh såå kul :D
Lycka till.
Hoppas det går vägen :D

2013-01-30 @ 23:16:04
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Sara

Jag träna så för att de va kul, tränar på gym :D

Sv. Härligt! Har aldrig vart i Idre men de verkar ju som ett riktigt höjdar ställe! :) Ah men de är lite samma här, men gillar variation på backarna :D

2013-01-31 @ 08:18:11
URL: http://sausan.blogg.se
Postat av: Julia

sv: Ja det brukar blir så men det vore kul att testa den någongång! :D fick du jobbet förresten? :)

2013-01-31 @ 10:03:32
URL: http://jullish.blogg.se
Postat av: sandra

Den där låten är så himla bra, en av låtarna jag har på min spelninglista när jag tränar :D

sv: ja men precis, jag lyckades jobba i 3 dagar sen kom febern så blev hemma idag och troligtvis i morgon också /: men men inget och göra åt. Är man sjuk så är man :)

nej då, jag ska inte ge upp med tränngen. Trist bara att börja om på ruta ett igen när man väl kom igång.

2013-01-31 @ 13:38:55
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: sandrafagerberg - Dont worry, be happy

Den låten är bra :)
Nej vet inte vad goalboll är, vad är det? :)

2013-01-31 @ 14:25:38
URL: http://ssandraaf.blogg.se
Postat av: Helena

Joo så klart att jag har hört den låten!!! Jag tänkte på ågon helt annan men det är kanske inte min favorit låt. Passar bra till träning för att få upp tempot.

Det går ganska bra med simningen :) Jag simmar nu två gånger i veckan och känner att jag har blivit mycket snabbare. Nu är det nog egentligen dags att börja lite mer styrka men jag vet inte hur mycket kroppen orkar med i nuläget.

Lycka till med tävlingen nästa helg:D

2013-01-31 @ 17:48:55
URL: http://helenassota.se
Postat av: Evelina

Svar: Jag gillar nästan alla av Gyllene Tiders låtar :) De är så härliga och somriga! Jag gillar Roxette också :p Per Gessle är bra! :) Va? Var jag med i en dröm? Beeerätta mer! :D

Jag har inte börjat gilla den låten än. Inte när jag är nykter iaf ;D Haha, är jag full så gillar jag den och sjunger med!

2013-01-31 @ 18:32:26
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: vispen

Jag tycker att den här låten är lite rolig, ingenting jag har i min spellista direkt men den går ju på radio och jag tycker att den är bra att lyssna på när jag tränar :)

2013-01-31 @ 20:39:26
URL: http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: