Sommarhits 2014

Tid: 16:15:00
Datum: 2014-08-22
Kategori: Musik

Sommaren har snabbt slagit om till höst, men för en gångs skull har jag inte jättemycket emot det. Jag kan inte säga att jag är mätt på värme, för min del får det gärna komma en värmebölja till, men efter en sådan här fantastisk sommar känns det på något sätt ändå okej med höst. Mörka, kalla och regniga höstkvällar är inte okej, men fina färgglada höstdagar, filtar, varmt kaffe, flytt och inte minst hockey är mer än okej.

Eftersom att sommaren nu känns avslutad, trots att knappt halva augusti återstår, tänkte jag här ge er mina tio största sommarhits i sommar.

Först och främst är det Takata takata, som inte är jätteny, men som jag hörde på Sheps student i början av juni och sedan dess har den hängt i. Grymt bra låt som har stor potential att bli "track of the year".

Sedan har vi en låt som aldrig riktigt slog igenom här i Sverige, men som var stor i bl.a. Spanien vet jag. Den påminner mig också om vår resa till just Spanien. adrenalina med Visin feat. Jennifer Lopez Y Ricky Martin. riktiga sommarfeelings över den!

Jennifer Lopez har i övrigt också spelats flitigt här hemma, då främst med hiten för några år sedan, Live it up. Riktigt bra låt måste jag säga. melodiös, tung bas och sommarfeelings även över den.

Vi traskar vidare med låtar som har varit mer officiellt stora här i Sverige i sommar. Först ut är Samir och Viktor med låten Success. Lite rolig, men samtidigt med en melodi och text som sätter sig. Den här har jag gått och nynnat mycket på kan jag lova.

En annan stor hit i Sverige, som egentligen redan kom ut i mars om jag inte minns fel, men som har hängt med sedan dess och trots allt blivit en stor sommarhit i sommar. Mr. Probz med låten Waves (Robin Schulz radio edit). Hela låten andas sommar tycker jag och det tyckte jag redan då i mars. Mr. Probz röst, soundet, ja, det är sommar helt enkelt och dessutom den låt som jag och Julian sjunger med i överlägset mest på gymmet. "My face above the water, my feet can't touch the ground, touch the ground (...) Wave after wave, wave after wave, I'm slowly drifting, drifting away".

En låt som inte har blivit lika stor, men som sätter sig stenhårt på hjärnan och som har en väldigt udda text är ju Thomas Stenströms Slå mig hårt i ansiktet. Mamma tycker den är konstig och jag kan väl hålla med, men ändå är den bra måste jag säga och den sätter sig som sagt på hjärnan...

Betydligt större än Slå mig hårt i ansiktet har ju Din soldat med Albin feat. Kristin Amparo blivit, en låt jag från början inte alls gillade, men som har tagit sig riktigt ordentligt och fortfarande är riktigt bra!

Vi vandrar vidare med Sabaton med låten Metal crüe. Introt på denna är grymt, bara lyssna!

tillbaka till Housen och Sunlight med låten I love you so. Riktigt bra låt. Gillar dragspelsinslagen starkt, precis som i Edward Maya och Vika Jigulinas Stereo love för fyra år sedan, som var vår studentlåt.

Slutligen får jag nog ta med Shakira här, med hennes Dare la la la. Den spelades också mycket när vi var i Spanien och har som bekant även varit en hit här i Sverige. Gillar den!

Som ni märker är det övervägande House här och det speglar också min musikstil numera,. så<, där kan man säga att ni har mig!


Kommentarer
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Helt ärligt så har jag inte lyssnat på några av de där låtarna.. haha

Svar: Jag tror inte att jag hindrar mig från någonting. Jag trivs bäst själv. Det är alldeles för mycket drama när andra är inblandade. Jag började vara för mig själv i högstadiet och insåg snabbt att det är så jag vill ha det. Visst, jag kan känna mig väldigt ensam ibland och önskar att jag hade fler vänner, men med fler vänner blir det också mer svek och drama, och sådant orkar jag inte med. Jag har alltid skyddat mig själv, eller ja, i alla fall de senaste åren. Visst, jag kan bli sårad nu också, men jag kan ta avstånd från det mycket lättare.

Att vara bland mycket folk och känna många är inte min grej. Det blir för rörigt och jobbigt då. Jag klarar mig med de få jag har. För det är inte vem som helst jag släpper in i mitt liv.

Mitt resonemang krockar inte, jag väger bara upp fördelar och nackdelar och jag kommer alltid fram till samma svar. Jag vet inte riktigt, men jag är bara inte en sådan person som vill lära känna andra eller ha många vänner. Det finns självklart stunder då jag önskar att jag hade fler vänner (typ som när man inte vill sitta ensam en fredagskväll eller när man har tråkigt), men genom att vara för mig själv så skyddar jag både mig själv och de andra. Jag är inte världens lättaste person att vara med. Inte sen jag fick min sjukdom. I början var det svårt att vara själv, jag kände mig alltid övergiven och ensam. Och visst känner jag mig så ibland nu med, det gör alla någon gång. Men efter så många år så har jag nu lärt mig att vara för mig själv och faktiskt hitta fördelar i det. Hoppas du förstår hur jag menar.

I början var det svårt, men jag har accepterat det nu och då är det mycket lättare. Som sagt, jag håller mig mest för mig själv. Det blir bäst så i slutändan. Men ja, jag har faktiskt vänner. Så helt ensam är jag inte.

2014-08-22 @ 17:29:28
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Svar: Jag vet att det är svårt för dig att förstå, för det är alltid svårt att förstå något man själv inte tänker eller känner. Förr kände jag så som du beskriver om dig nu, men idag kan jag inte förstå hur andra kan känna så. Så, det är nog lika för oss båda där. Jag har lärt mig leva mest själv, så det gör mig inte så mycket. Jag har inte social fobi eller så, så jag skulle lätt kunna lära känna människor om jag så ville. Men intresset finns inte där helt enkelt. Det är ytterst sällan det är någon som jag riktigt vill lära känna.

Jag har Kronisk Daglig Huvudvärk. Du kan läsa mer om det i kategorin "Att leva med en kronisk sjukdom" om du skulle vilja veta mer. :)

2014-08-22 @ 19:22:00
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: danten89

Shakira är Spaniens största stjärna, även om hon är från Colombia, antar att det var Fotbolls VM versionen som var mest poppis där? ;)
Jag väljer att ta med Katy Perrys - This Is How We Do som är sensommarens hit ;)

Nej, jag kollade upp i bloggen såklart? =)
Jag bloggade om det den dagen och då var det bara att kolla ;) Smart va? Då kunde jag norpa en bild där ifrån med :)

Jag kan ligga på sängen och bara vara utan att göra något i en kvart och älska det så mycket ;;D

Nej men det var första riktiga goalball träningen?=)

Många får sitt jobb via kontakter.. och hur fel är inte det? Då är det samma familj och släkt inom företaget.. men idéer utifrån då? :)

2014-08-22 @ 22:49:18
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: izabelle

Shakira <3, ja eller jag pluggar i norrköping, bor du i Norrköping? :) jag vet faktiskt inte än, ska på möte på måndag så då får jag nog mer information, men troligtvis 45-60 min 1-2 gånger i veckan som ett vanligt dans pass. Går du på något gym och isåfall i Norrköping ? :) du får krya på dej, jag blir också sjukt seg av det här vädret.

2014-08-23 @ 13:44:03
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: caroline ♡

Sv: Haha nej sådär behöver du väl inte säga! Bilder kanske inte är allt, men jag tycker det är väldigt viktigt iallafall. Inte så roligt att bara läsa text hela tiden, utan man vill ju se bilder också haha! Jag måste ha bilder i min blogg, skulle inte kunna blogga utan bilder. Men det kanske är en smaksak. Får man fråga varför du aldrig postar några bilder? :) Ja visst är det kul att läsa!

2014-08-23 @ 15:54:01
URL: http://carolineanette.blogg.se/
Postat av: Tessie

Sv; Jag var i väg på ett stort JAM kan man säga, med en massa andra musiker. Ca 3 mil utanför Hassela som det heter. :)

2014-08-23 @ 18:26:58
URL: http://ragdollie.blogg.se
Postat av: NICOLE

Många bra, du har bra musiksmak måste jag säga :D Haha, jag och Henrik brukar alltid köra Succes i bilen på hög volym , älskar den haha! Värsta fjortisdunket känns det som men så bra ändå ;D


SV: Va neej?? :( Fy vad tråkigt! Så typiskt denna helg också :( Riktigt tråkigt, men krya på dig. Hoppas det är bättre.

Nej det kan jag lova att det är verkligen inte roligt. vi har även lagret utanför så vi måste gå dit på kvällen när det är mörkt. Då är man inte kaxig som en liten 19åring ;) Nä ensam är jag väl inte, tycker dte alltid känns som att någon står o tittar på mig hah. Högst obehagligt!

Matchen gick toppen ;) Eller ja vinst i alla fall, sen missade de några riktiga chanser. Morgondagens match tror jag går bättre :) Och ja, vi ska dit imorgon med :)
Tycker skylten blev sjukt bra där på väggen :D Även när de hade själva invgingen så rös jag lite när de Saab Arena, låter lite power tycker jag ;) Tegera Arena känns mer sådär va ;)

Jadå huvudet är bättre. Vad är du för sjuk? :)

Håller helt med, att lägga sig i sängen efter en lång dag är så sjukt najs!! :) Så ja, de är gött det :)
haha jodåå :)

2014-08-23 @ 20:03:01
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Svar: Ja, en vecka till med massa hårt slit, sen är jag klar - för nu.

Håller med dig där, man kan inte annat än att försöka, men det finns många som inte ens vill försöka. Jag har aldrig begärt att någon ska förstå mig eller känna som mig, utan bara försöka förstå varför jag gör som jag gör och varför jag beter mig som jag gör. Det är olika faktiskt. Men oftast är det bara att jag inte är intresserad av att lära känna personer. Som sagt, det innebär mycket drama och det är för jobbigt. Däremot älskar jag att umgås med barn, de är härliga, haha. Men visst, är det någon som gör ett bra intryck och som jag känner är lite intressant, så visst kan jag lära känna den personen. Men jag går efter första intrycket, och jag kan garantera att det inte är många som klarar sig vidare efter det... Jag är typ som juryn i Idol. De har ett försök på sig att få mig intresserad, kort sagt.

2014-08-24 @ 18:50:07
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Alice

Gud, Tacata har jag minnen till, vinter som sommar. haha, kommer ihåg att jag var på en fest hos den vackraste mörkhyade rastaman jag någonsin skådat!

Blir inget Jamaica, tyvärr, resan är flyttad från amerika till afrika/Asien. Men det blir bra det också, fler länder och längre resa totalt, då vi kommer bo/leva billigare resan vi bestämt nu. Ska se till att boka resan nu innan vi drar till Portugal den tredje sept :)

2014-08-24 @ 22:55:09
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Det är det verkligen, så gött. Men det räcker i typ 10 minuter sen är det inte najs längre haha..
Hm vet inte. Ett par av de låtarna förknippar jag med zumba och träning så de blir bra pga det. :) Bland annat den första.

Att den gör , går runt "oj oj oj ojo jojojoj " hela tiden haha.. Men lite trallvänlig och glad sådär :)

Ah galet dålig tajming, riktigt tråkigt.. Men hoppas du vilat upp dig ordentligt.

Absolut påverkas man av filmer och serier, men tycker även det händer så obehagliga saker hela tiden överallt, så klart jag är nojig. Men så är det.. Som sagt , man är inte så kaxig när man står där. Men tror mina pass är slut nu tack och lov :)

Japp 2-1 igår och 5-0 idag :D Som jag sa gick de bra igår men ännu bättre idag :) Kul att se!

Haha njaaa ;) Nicole Arena vore något!

Nä i det tillståndet ska man inte träna. Bara att hoppa ner i sängen och lyssna på musik och äta godis!! =) Bästa medicinen, ihop med lite vila.

Japp, precis vad jag ska göra nu :D Natti!

2014-08-24 @ 23:06:07
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: LIENE

sv: Kanske fast jag är väldigt nöjd med hårfärgen jag har nu också, och vill inte förlora det naturliga :)
Nja, har bara varit med i talangjakten i Linköping då de spelade in program och lade det ut på youtube men annars kan jag inte minnas om jag varit med i någon inspelning. Absolut inte dokumentär. Men kommer jag på kan jag ju säga. Annars kanske du känner igen mitt namn från bloggen ja.

2014-08-25 @ 07:47:20
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Susanna

Har också börjat uppskatta housemusik, man blir ju glad av det :D

sv: Var ett tag jag fixade med designen nu (har varit dålig på att blogga och svara på kommentarer och sånt senaste tiden) men tror att jag la in den fel i kodmallen, skulle ha lagt in den som en "div id" vilket jag inte tänkte på haha, men fixade det till slut :)

Jaa det var väldigt tråkigt, det var typ att jag kräktes innan och kunde knappt äta något alls så kändes lite riskabelt att åka till Turkiet då, säkrare på hemmaplan där det är lättare att anpassa med mat och allt, annars blir det ju lätt mycket friterat och tyngre mat utomlands vilket är jobbigt haha!

2014-08-25 @ 15:49:08
URL: http://suslife.webblogg.se/
Postat av: Lydia

waves är så bra!

2014-08-25 @ 18:25:50
URL: http://lydiaelstigs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: