Lite av varje

Tid: 22:04:00
Datum: 2014-07-27
Kategori: Allmänt

Här kör vi en rad oberoende händelser som har inträffat på senare tid och vi börjar starkt med att visa vår lägenhet som den ser ut på Svenskfasts hemsida. Det är bara att gå in och titta!

Vi fortsätter med lite reklam för 24.se. Jag köpte mina ganska dyra Beatslurar därifrån i vintras. Jag var jättenöjd med dem, ett grymt ljud, tung bas, som är Dr. Dre´s signum, för att vara så små lurar, fantastisk passform och de stänger ute ljud väldigt effektivt. Knappt tre månader senare gick de dock sönder. Det blev glapp i sladdfästet till fjärrkontrollen. Jag mailade med dem litegrann då i våras, men sedan har det inte blivit av att jag reklamerat dem ändå. Till slut tog jag mig ändå i kragen och gjorde det. Tre dagar senare hade jag ett par nya lurar. Inga frågor, ingen tvekan, ingenting, trots att det handlade om en såpass dyr produkt. snabb och bra service, det ger mycket. därför vill jag mer än gärna slå ett slag för dem. Bra priser har de dessutom. Lurarna är nästan dubbelt så dyra på alla andra ställen än 24.se, så valet var jag skulle beställa dem ifrån var inte svårt, + att jag hade studentrabbatt där också, så det blev ännu lite billigare och jag är kanonnöjd!

Vi går vidare med det faktum att det faktiskt finns hopp för mänskligheten. Någon dag förra veckan när jag skulle ta tåget hem efter träningen var Julian tvungen att gå tidigare för att hinna med en buss. Jag sa att jag ändå skulle klara mig och att det inte var några problem. Att komma på tåget och hitta en plats är inte svårt längre. I början var jag lite osäker kring just det momentet, men inte nu längre. Trots att jag nu hade klarat det själv var en tjej snäll och både visade mig kortläsaren och var jag kunde sitta. Jättesnällt tycker jag! Faktum är att förvånansvärt många är snälla och hjälpsamma sådär. Folk är inte så inne i sig själva som man kanske många gånger tror. Idag var det på nytt en snäll tjej som också skulle av i Mjölby, som frågade om jag behövde någon hjälp. Det behövde jag inte, men när hon ändå skulle av där så kunde vi lika gärna slå följe bort till trappen. Människor kan vara bra fina ibland. För vissa, kanske t.o.m. för många, är det självklart att hjälpa till sådär, men andra är så osäkra på dels sig själva, men också på situationen, som inte är en situation som uppkommer varje dag och därför vet man inte riktigt hur man ska beté sig eller hur man ska göra. Man blir obekväm och väljer därfö den lätta vägen, som är att ignorera situationen och fortsätta i sin egen trygga värld. För att inte avsluta detta negativt måste jag dock säga att jag tycker fler och fler vågar fråga och det är ett stort steg framåt tycker jag.

Kanske är nu också det fina vädret förbi. Detta underbara sommarväder som har hängt över oss i drygt tre veckor nu. Det har varit medelhavstemperaturer och vattnet har blivit nästan lika varmt som i medelhavet. Helt underbart har det varit och jag tror inte att jag i vuxen ålder någonsin har badat såhär mycket som jag har gjort nu i sommar. Det är helt fantastiskt. Idag kom dock regnet. Det fullständigt öste ner och värst drabbat verkar Stockholm ha blivit, där det var vatten upp till billyktorna på bilarna, där råttorna flydde upp ur tunnlarna och där folk fick utrymma affärer för att det var så mycket vatten. Häromkring kom det också mycket regn. i Motala åskade och regnade det rejält såg jag på Facebook.

Jag har dock klarat mig från det värsta. I stugan, där jag som sagt tillbringat helgen, har det inte regnat alls. Det har varit jättefint och varmt väder. Jag har solat nere på bryggan, legat och läst, tagit ett dopp när solen stekt lite väl mycket, suttit på verandan och spelat kort till 22:30-23:00, i shorts och T-shirt och bara tagit det lugnt helt enkelt. på väg hem därifrån stannade jag till och tränade, varefter jag åkte hem. I Linköping regnade det inte heller, men i mjölby gjorde det det. Dock inte så mycket, så jag tycks ändå ha klarat mig undan det värsta.

Imorgon ska vi grilla hos Tobbe och sedan blir det träning i veckan, + en del fixande här hemma, för på lördag är den första officiella visningen. Det är dock inte den första, för den hade vi i fredags. Det blev en extravisning för en kille från Stockholm, som skulle börja plugga i Linköping nu till hösten. så vi fixade och städade en hel del även innan helgen. När visningen var gick vi ut och hade picknick med pastassallad. tissen var också med ute, först i koppel, men han ville hela tiden jaga fåglarna, så till slut fick han gå in i buren som vi också hade med ut. Ikväll när jag kom hem var han överkelig och i sådana stunder vill jag absolut inte sälja honom. Det tar verkligen emot, men för hans eget bästa så...


Kommentarer
Postat av: danten89

Nej vi hade det varmast överlag.
Det känner jag fortfarande.
Det är precis så varmt här i Norrköping iallafall, precis som i tex Rhodos. Man känner i solen/luften att det är precis samma "klibbiga" subtropiska klimat.
Räcker att bara ta ett steg utanför dörren, det är precis som den luften man känner utomlands och solen densamma.. det är liksom något speciellt när man flyger utomlands och mankliver av planet kanske sen kväll och värmen bara slår till rakt igenom en, precis samma här ju i Sverige bade dag som natt :)
Helt galet.
Men så varmt har det varit. Inte alls sån där svensk sommarvärme som vi haft förut om åren, sån här hetta är det första gången jag känner i Sverige tror jag:P
Kanske vi ska ta klimathotet ännu mera på allvar nu?

Har du varit där hela helgen? Kvar där?
Vad gör du nu mera i sommar? Snart augusti? Plugga i höst? =)

Jo så är det väl, man tar ju olika plats osv. Men jag tycker i ett framgångsrikt lag ska ändå alla få komma till tals, alla ska få säga sitt och vara med och påverka osv :)

Imorn ska jag nog till Gamla Linköping, plus IKEA och så Mantorp på kvällen :P

2014-07-28 @ 00:19:42
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: danten89

Nej vi hade det varmast överlag.
Det känner jag fortfarande.
Det är precis så varmt här i Norrköping iallafall, precis som i tex Rhodos. Man känner i solen/luften att det är precis samma "klibbiga" subtropiska klimat.
Räcker att bara ta ett steg utanför dörren, det är precis som den luften man känner utomlands och solen densamma.. det är liksom något speciellt när man flyger utomlands och mankliver av planet kanske sen kväll och värmen bara slår till rakt igenom en, precis samma här ju i Sverige bade dag som natt :)
Helt galet.
Men så varmt har det varit. Inte alls sån där svensk sommarvärme som vi haft förut om åren, sån här hetta är det första gången jag känner i Sverige tror jag:P
Kanske vi ska ta klimathotet ännu mera på allvar nu?

Har du varit där hela helgen? Kvar där?
Vad gör du nu mera i sommar? Snart augusti? Plugga i höst? =)

Jo så är det väl, man tar ju olika plats osv. Men jag tycker i ett framgångsrikt lag ska ändå alla få komma till tals, alla ska få säga sitt och vara med och påverka osv :)

Imorn ska jag nog till Gamla Linköping, plus IKEA och så Mantorp på kvällen :P

2014-07-28 @ 00:19:46
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: NICOLE

hhahaha alltså jag hade skrivit värsta kommentaren men råkade stänga ner fliken... så jag återkommer med den ikväll ;) Ha en bra dag så länge :D

2014-07-28 @ 09:48:18
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: izabelle

Haha ja ångrar att jag inte köpte dom där hörlurarna dom var mycket billigare i Grekland än här :) nej haha jag är inte lång alls, har alltid fått kommentarer kring det men har själv aldrig stört mej på min längd, hur lång är du då? :) ja dom barnen som föddfödds idag kanske får en helt annan bild en vad vi fick när vi växte upp för samhället förändras ju Tack o lov, förhoppningsvis till det bättre. Folk kanske blir mindre trångsynta. Nej jag tycker inte du är ett dugg konstig, det gäller minst lika mycket pizza som glass, jag äter typ jämt kebab och det har alltid vart så. För jag tycker det är slöseri att välja något som man inte vet är gott. Det är min teori.

2014-07-28 @ 10:12:52
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Erica

Jag tror nog inte att jag skulle fråga någon som var blind om han/hon ville ha hjälp om det inte var tydligt att det behövdes. Jag tänker lite att det kan uppfattas som att folk tror att man inte klarar sig själv också och att det i sig kan bli frustrerande. Har du känt så någon gång eller blir du alltid "bara" glad över att folk erbjuder sig att hjälpa till?

Det öste verkligen ner här igår! Hade kunnat ta en dusch ute om jag hade velat, haha. Fast det höll inte i sig så väldigt länge ändå, åtminstone inte här söder om stan. Fast jag hörde av mormor att de stängt karuseller på Grönan för att det regnade så mycket. Alltid lika kul när hon har bättre koll än mig på vad som händer här, hehe. :p

2014-07-28 @ 14:26:46
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: izabelle

Haha jag gnäller mest över värmen :) jag har faktiskt ingen aning, mina kusiner och min bror köpte såna och sa att dom var super ! Nej tycker det är väldigt konstigt att folk måste kommentera min längd , som om jag inte visste att jag var kort. Ja visst är det , jag har massa teorier kring hur jag ska uppfostra mina barn så allt det där med homosexualitet osv faller sej naturligt för dom, viktigt att inte läxa upp dom om vad som är typiskt för dom olika könen. Det är så mycket normer nu för tiden som bara får en att vilja spy :)

2014-07-28 @ 17:44:40
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: NICOLE

Jajemensa, TjatMaja på ingång ;) Nu gör jag ett nytt försök då! :D

Jo... Vad fin lägenheten var :D Såg ut att vara stora rum ändå och fräscht! Det är väl en förutsättning om man ska vilja flytta in men ändå, alla lägenheter är ju inte det :)

Blir så glad av att höra när folk visar medmänsklighet och att de har ett stort hjärta! Det är så fint. Man tycker att det ska vara självklart att hjälpa till, men inte alltför många gör det och Därför blir det så stort och fint när folk faktiskt gör det. Det gör mig glad :)

Och sen skulle jag också bara säga att vad bra att du kunde byta lurarna! Men jag tror att när det är något man inte bara "går och köper " utan något som man verkligen vill ha och har som ett syfte med ell så, då går det bra att byta, såna som är lite dyrare menar jag då. För då förstår de nog att vem som helst inte skulle köpa dem och då vill man ju ha dem hela och bra.

SV: Idag har det gått sjukt bra! Har jobbat med en ny tjej som är i min ålder och det klickade på en gång :D Så härligt!


Jag tycker Iphonen har hållt riktigt bra, kanske dock för jag är så rädd om den =) Hade ingen spricka ell knappt någon repa innan nu innan jag körde den i backen :)
Stolt ;D
hah

Ja, men det är ju vanligt att inte gilla löpning, men tur att det finns andra sorters konditionsträning då :D
Jag älskar t ex zumba , så jäkla kul, man glömmer helt bort att man tränar. :)

Dina intervaller där lät riktigt bra! =) Vad duktig du är :D
Hah jooodå, kämpa på!! =) Det klarar du :)

Hm.. konstigt att såna maskar får gå på donken, där behöver man ännu mer samarbete och grupphållning :)


2014-07-28 @ 21:01:15
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: sandra

Låter som du haft det bra där i Stugan :)

sv: ja man blev jätte trött men nu har jag laddat upp batterierna i en vecka så ikväll bär det av till Grekland för en veckas semester :)

2014-07-29 @ 10:17:20
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hej du, tack för gratulationen:) Nu är jag lite smått tillbaka vid bloggen efter ca två veckor utan att ens röra en dator. Som alltid väldigt välbehövligt att få pausa lite:)

Men vad härligt att läsa att det faktiskt finns snälla hjälpsamma människor. Man tror det inte för ens man stöter på någon själv.

Det var en bra sida det det som skickade dig ett par nya lurar utan diskussion.

Hoppas du har det bra.
kram

2014-07-29 @ 12:24:39
URL: http://sessie.se
Postat av: NICOLE

SV Men åh vad kul att du kollat tillbaka lite :) Det brukar jag med göra som lite tidfördriv. Hoppas inte jag har skrivit något jobbigt eller pinsamt haha!

Vet inte om det är bra att jag skriver liknande som då haha?? :) Nä men det är väl ett tecken på att jag alltid är och har varit mig själv :)

Jag har alltid gillat att skriva så ja, men stort tack :)

Ja det händer absolut att jag lyssnar på The Offspring! De har många bra låtar men den låten jag hade i det inlägget är nog min favorit med dem :) Tycker den är så bra :)

Ja men alltså det är gaaalet, vad vissa folk pratar. Och högt också. Hela min släkt är sån! Jag pratar gärna (folk frågar ibland om jag inte kan vara tyst alls hahah) men låter också folk prata till punkt och avbryter inte. Allt det gör många i min släkt och jag kan bli tokig haha! :)
Skönt att det finns fler högljudda ;D
Håller helt med, släkt och familj är allt. Jag är så tacksam att ha växt upp i en familj med så mycket kärlek, och att jag alltid stått upp för dig (tycker faktiskt man märker det med tanke på mina inlägg när jag var typ 15. ) Coolt faktiskt att se tillbaka på det. I den åldern vill alla vara så tuffa och klaga, inget är bra och familjen är inget att ens nämna på bloggen där vänner kan läsa... Jag är tvärsom. ;)

Haha ojoj det kan bli en het diskussion vill jag lova ;) Han brinner VERKLIGEN för LHC, haha. Datumen har jag ingen koll på... eller jo, vi ska på några matcher typ 22 och 24 tror jag.. så det kan vara då ;) Och på måndag är det första ispasset :)

Vad kul! :D Är du ofta där och ser matcher? :) Och vad är det nu för lag du håller på?? förlåt, sånt glömmer jag.. I min värld finns typ Linköping, Luleå och FBK haha!


Hehe jadu, jag är ju lite hyponkondrisk av mig så jag förstorade det väl en aning, men jag åkte på en jäkla förkyldning som visade sig vara en tuff version av bihålsinflammation. Jag är i stort sett aldrig sjuk men när jag väl blir det är det mycket på en gång... Men den här gången fick jag äta flera pencillinkurer, fick hänga på VC hur mycket som helst och övervägde flera ggr akuten t.o.m. Haha ja, men usch minns än hur dålgit jag mådde. Grät mig till sömns hos mamma typ varje kväll ;D Det vill jag aldrig mer göra om :)

Alltså jag vet inte vad jag ska säga om körkortet!
Det går bra, jag kör teorin och jag kör bil.. Men jag kommer liksom ingen vart :P Är för feg och litar inte riktig fullt ut på mig själv vilket är ett tecken på att jag borde köra mer :)
Men det är mycket som ska klaffa för det :) Men vafan det är dags att ta körkortet nu!!

Åh så gulligt.. tänk om de alltid kunde vara så små.. Svante var 7 veckor när vi fick han och det var ingenting att ta i ... Så sorgligt att tänka att han inte finns mer. :) Men så är det. Vi har faktiskt lite planer på att skaffa ny katt, men vi får se.
Tacktack, det har gått jättebra :) Jobbar med en ny tjej och det går så sjukt bra :)


Kram!

2014-07-30 @ 23:05:51
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: NICOLE

...Ännu mer :D

SV Ja men ja, det var en stor etta! :) Vår är inte alls så stor haha, så vi har inget att komma med :) men den duger än så länge.

Men alltså Du är väl för himla snäll!!!! :) Så fina ord, tack! =)
Jag hoppas folk ser mig som sprallig och glad som gärna hjälper till :) Jag är ingen sån som står och tittar på när något händer utan jag vill gärna fixa så det blir bra :)

Min vän gick förbi ett bråk för ett tag sen , där det var en tjej som grät osv, lärare och andra vuxna människor stod och tittade på , bara min vän gick dit och frågade och hjälpte - först då vågade fler gå fram..
Sjukt att det ska behöva vara så!

Njae, inte riktigt på det viset. Vet bara att något ställe jag köpte min mobil på var riktigt bra på servicen , dock konkursade de.


Rodd är riktigt bra träning :) Tycker också det är kul, om jag har musik i :) Fast så är det väl med all träning när jag tänker efter haha!

Zumba är så galet roligt, hoppas jag kan hitta ett gym i höst som har det som pass :) Det skulle jag kunna köra veckans alla dagar :)

Kaffe brukar göra gott ;) Hoppas den gjorde det , kram!

2014-07-30 @ 23:15:21
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV: Jo men jag tycker också det är jätteroligt att kolla tillbaka :) Det är något jag gör väldigt ofta faktiskt.

Självklart ändras man, man utvecklas och blir äldre, men min grund har alltid varit densamma, det var det jag skulle komma till :) Trots att jag gått igenom perioder, träffat nya människor i och med skola osv, så har jag alltid hållt fast vid min grund. Jag har aldrig låtit någon trycka ner på mig och jag har alltid tagit för mig - och det är jag väldigt glad över när jag ser tillbaka :)

Jag ska definitivt kolla tillbaka mer på din blogg med :) Visst märks det att man blir äldre i skrivandet haha ;) Har också alltid haft skiften till positiv fördel, men efter tre år på samhällslinjen klarar jag nu av att prata mer inför stora massor :)

Vad kul att ha något som man är riktigt duktig på :) Du har inte funderat på att utnyttja det på något vis? mer än bloggen :) Eller det gör/har du gjort kanske.. :)

Njae jag vet inte hur man ska säga ;D Ingen tjatmaja, känner av situationer väldigt bra. Men jag är rätt sprallig och pratsam bara :)

Minns att min mellanstadielärare sa på utvecklingssamtalet "Först trodde jag du var en söt och lugn liten flicka men fort märkte jag att du var en tuffing som tog för dig " haha! :) Jag har aldrig stuckit ut på något negativt vis, aldrig, men ja.. :)

Hahah ÅÅH samma här, Henrik kan fortfarande efter 3 ½ år inte förstå hur vi orkar med ljudnivån och att prata så mycket! ;D Haha så där har vi liknande erfarenheter!

Ja precis :) När jag läser bloggar kan jag tycka att folk mest framhäver det som är negativt så de har något att klaga på, där med familj osv. Där har jag aldrig varit. :)

Haha jo förlåt. Tänkte mig inte för att skrolla upp, sorry. Och jag vet nog att du hejar på dem . :)
Det var lite respektlöst gjort av mig men , ja vi får hoppas de går långt i år då! ;) Är de ens uppe i Elitserien? ;);) haha
Vad roligt! Kanske kan vi pricka in och åka på samma matcher någon gång, det hade ju varit riktigt roligt :)
Haha har så dålig koll men det verkar som att det är på måndag ;) Sen ska vi på lite matcher sen,så det blir roligt. Förhoppningsvis lite shopping också :D

USch vad hemskt det är med sjukdomar!!! :( Obehagligt dessutom. Inte nog med att det är just obehagligt, jag tycker det är så vidrigt också, just för att jag är hypokondriker. :) Jag gör det alltid tusen ggr värre hehe...

Nej fy :( Hoppas det inte sker igen.

Har inte kört överdrivet mycket men nog för att i alla fall förstå det haha! :)

Ja det kanske vore något... dock har vi ett problem och det är att vi har en stooor väg här utanför oss. Så skaffar vi en kisse nu blir det nog en innekatt.

Du verkar också ha sådana bra egenskaper! :) Snäll, rar och ett riktigt driv! :)

I den situationen hade jag lätt frågat om allt var bra, men man märker ju fort ifall man KAN göra det eller inte bör :) Men just att vuxna människor står och ser på utan att göra något fast att man där kunde ingripa, det fattar jag inte. Respektlöst och oacceptabelt!

Ja jag har testat Actic litegrann faktiskt, och där var det jättebra! Ska leta runt efter det bästa Actic:et nu, tänkte jag :)
Dock är de skumma med betalningen tycker jag, eller har hört av många som betalat till dem långt efter att de sagt upp medlemsskapet. Det är jag inte så sugen på att göra :)

Vad är planerna till helgen då? :) Kram

2014-07-31 @ 23:14:09
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: