Konstiga lagar, del 1

Tid: 20:00:00
Datum: 2015-05-16
Kategori: Värdelöst vetande

Det händer sällan, men nu är det dags igen. Vi livar upp den här kategorin på nytt. Jag älskar sådant här, konstig och till synes helt onödig fakta, tycker det är superkul.

För några dagar sedan såg jag någon på Facebook som hade länkat till en sammanställning av 99 konstiga lagar runtom i världen. 99 lagar är ganska mycket, så jag delar upp det. Här kör vi de första 25:

  • >I San Fransisco är det olagligt att stapla en hög med hö som är högre än ca 2 meter (6 feet) om man befinner sig i ett gatuhörn.
  • I San Fransisco är det även förbjudet att torka av sin bil med använda underkläder i en biltvätt.
  • I hela Kalifornien är det förbjudet för en bil utan förare att köra snabbare än 30km/h .
  • I New York får du dödsstraff om du hoppar från en byggnad.
  • I New York City är det också olagligt att kalla en sandwich för "corned beef sandwich", om den är gjord med vitt bröd och majonaise.
  • I Danville, Pennsylvania, måste samtliga brandposter kontrolleras en timma innan varje brand utbryter.
  • I Pennsylvania är det också olagligt att binda fast ett snöre i en dollarsedel, lägga den på marken och dra undan den om någon försöker plocka upp den.
  • I Florida kan män som bär klänning utan axelband bli stämda.
  • I Florida är det även olagligt att fisa på allmän plats efter kl. 18:00 på torsdagar.
  • I Oklahoma kan du arresteras om du gör fula grimaser åt en hund.
  • I Salt Lake Count, Utah, är det olagligt att promenera samtidigt som du bär en fiol i en papperskasse.
  • I Devon, Texas, är det olagligt att tillverka möbler medan du är naken.
  • I Bozeman, Montana, finns det en lag som förbjuder människor att idka någon sorts sexuell aktivitet på deras framsida av trädgården efter solnedgång.
  • I South Carolina är det olagligt att slå din fru samtidigt som du står på trappan till domstolsbyggnaden på en söndag.
  • I Tennessee bryter du mot lagen om du sover samtidigt som du kör bil.
  • Om ett par ligger med varandra i Connersville, Wisconsin, är det förbjudet för en man att avfyra sin pistol samtidigt som kvinnan får orgasm.
  • I Loisiana anses det vara ett litet övergrepp om man biter någon med sina riktiga tänder, men om man biter någon med sina löständer anses det vara ett grovt övergrepp.
  • I staten Washington är det förbjudet att ha sex med en oskuld under alla förhållanden, även på bröllopsnatten.
  • I Massachusetts är det olagligt att gå till sängs utan att ta ett bad först, men en annan av deras lagar förbjuder samtidigt bad på söndagar.
  • I Samoa är det brottsligt att glömma bort din hustrus födelsedag.
  • I Alabama är fängelsevakter förbjudna att referera till sina fruar som "fotbojan".
  • I Schweiz är det olagligt för en man att sätta eller lägga sig ner om han står upp efter kl. 22:00.
  • I Jidda, Saudiarabien, var kvinnor förvägrade att använda inomhuspooler på hotell 1979.
  • I London, England, är det olagligt för en taxi att köra rabiesmittade hundar och lik.
  • I Frankrike är det olagligt att sälja en docka föreställande E.T, då De har en lag som förbjuder försäljning av dockor utan mänskligt ansikte.

Hoppas att ni uppskattade det, för det kommer mer, det lovar jag!


Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Så roligt att läsa, vissa lagar var lite konstiga ;)

Sv: så mysigt det lät :) oftast är det ju så att man inte uppskattar vissa saker när man är yngre som man gör när man bli vuxen.

Ja precis, hade varit kul att höra det :)

Ja jag känner så jag mer.
Vad har du mer gjort idag än grillat i stugan? :)

2015-05-16 @ 20:51:46
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Tina

Sv: ja alltid härligt att komma hem med något nytt faktiskt! :) silltårta lät inte gott men det var ju bra att du fick en positiv inställning till det!:) men jag har blivit lite bättre också på äta saker och ting! Är det något jag verkligen inte kan äta är de Köttfärsås! ( köpt färdiglagad kan jag faktiskt äta) men hemmagjorda jag klyks! Men annars fungerar de mesta!:)

Ja jag har börjar äta bra till min träning! Jag äter inte mycket kolhydrater, äter inte potatis, äter inte mackor,äter inte godis och chips och dricker inte läsk! Sedan någon gång då och då så äter vi hemmagjorda kroppkakor och fläskpannkaka som jag älskar så då skiter jag i det men de är ju som sagt väldigt sällan! Så äter mycket kött,kyckling och sallad, knäckebröd och sånt! :) ja jag ska försöka ut och gå varje dag sedan idag köpte jag hantlar och yogamatta för ska göra övningar hemma med några gånger i veckan!:)

Ja jag förstår vad du menar med Sofias änglar, de är ju lite till en överdrift att säga att man absolut inte ser något när man ser 16 %!

Vad heter du på Facebook då?:)

Ha en fortsatt fin kväll!:)

2015-05-16 @ 21:23:38
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: som du säger var de flesta konstiga men t.ex. I New York får du dödsstraff om du hoppar från en byggnad, I Florida kan män som bär klänning utan axelband bli stämda.
I Florida är det även olagligt att fisa på allmän plats efter kl. 18:00 på torsdagar.

Ja men oftast är det ju så :) Man är beroende av så mycket annat vid den åldern.

Haha nä men då behöver du inte säga det, hade varit kul bara :)

Så duktigt, skulle vara kul att få se lite bilder därifrån :) Kan tänka mig det.

2015-05-16 @ 22:06:56
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: danten89

Intressanta lagar :P
Haha.
Suspekta är väl en del..
Haha.

Hur kändes uppsatsen då? :)

Ryssland matchen? Den såg jag inte.. vad hände? :D

2015-05-16 @ 22:14:55
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Stina

Haha, underhållande inlägg ;)

2015-05-17 @ 12:48:27
URL: http://ztinas.spotlife.se
Postat av: Life of Johanna

Haha vilka lagar..... :)

precis, finalen i handboll gå på neutral mark. Brukar vara Malmö och Göteborg som turas om, men är ofta i skåne, då vi har många lag i elitersien :) Nästan så man önskar bäst rankande lag fick spela hemma, för då hade vi vunnit, för det är istort sätt ingen som slår oss hemma :)

2015-05-17 @ 18:06:18
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Erika

Haha nej vad kul att ta del av :)

2015-05-17 @ 18:24:19
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Tina

Sv: Ja om de bara är att äta så gör man ju det, men det var ju bra att du tyckte om de så du slapp sitta och tvinga i dig då!:)

Jo jag kan nog äta andras hemmagjorda Köttfärsås om de är krämiga och det, Tror jag är så otroligt trött på mammas bara så de vände sig! :)

Jojo jag äter mycket frukt och nyponsoppa och sånt, men äter inget godis och potatis och bröd, äter fiber och protein och fett och sånt som behövs! Min mamma har gått ner över 10 kilo på det och hon går ut och går nästan varje dag, hon är jätte strong! Så stolt över henne! :)

Har du några planer nu i veckan?:)

Ha en fortsatt fin kväll:)

2015-05-17 @ 20:29:50
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: Tessie

Sv; Sv: Ja det är verkligen super kul. Jag ser så mycket fram emot utbildningen. :D

Hehe, va bra du fattade att det var jag då! :)

2015-05-17 @ 20:51:00
URL: http://photobytessie.blogg.se
Postat av: NICOLE

Sånt här är himla roligt :) Det finns så mycket konstiga o roliga lagar ;)

SV: det går faktiskt bra, tack. Det var en stor omställning och ibland är det så tungt men jag klarar det.
Min dator blev precis två år och för en sådan svindyr en är det inte nog länge tycker jag. Men nu tycks den funka igen :D :D

2015-05-17 @ 21:57:48
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Tina

Sv: Nej jag är inte alls förtjust i mörkchoklad, ska de vara choklad ska det vara mjölkchoklad! Hihi:)

Ja precis, en regning och ruggig dag kan ofta räddas om man är ledig och kryper ner i sängen och kollar film och bara myser! :)

Ja tack haha, tror säkert att din Köttfärsås är god! Har du något speciellt gott recept som jag kan testa laga och se om de blir godare?:)

Ja träning är en självklarhet i ditt liv ju! :)
Vad roligt då blir de både kalas ,lunchdejt och träning! Låter som en fin vecka:)

Jag ska träna (ut och gå nästan varje dag nu då) , i morgon är jag ledig så då ska jag träffa en kompis jag inte träffat på ett tag! Sedan blir det jobba en hel del då, sedan får vi se vad som händer i helgen!:)

Ja man kan nog säga att de är en mindre variant av LCHF metoden!:)

Ha en underbar Måndag!:)

2015-05-18 @ 10:22:28
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: Jag tycker det var helt underbart och vill dit så snabbt som möjligt :) Vi kollade in några sevärdheter och sedan shoppade vi :) Kollade in staden med andra ord :) vad gjorde ni då?

Åh tack så mycket, det var väldigt värmande ord :) det betyder mycket. Stämde nog in ganska bra på mig.

2015-05-18 @ 12:33:07
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, kul att du lägger upp ett sådant här inlägg för det är mycket sådant här vi har pratat och skrattat åt i helgen. Bror min fyllde 30 så det var fest och kalas och framåt natten kom vi in på det här med konstiga lagar. Är du tankeläsare? haha

Åh, jag vet inte hur temperaturen var i vattnet, men det var inte behagligt att bada i alla fall. Jag tog ett dopp sen var jag uppe ungefär. Det var lite varmare i slutet av veckan, men inte tillräckligt för att jag skulle tycka om det. Men jag är ju badkruka så att...

kram

2015-05-18 @ 14:23:42
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Louise

Tack snälla johan jag uppskattar dina fina ord super mycket ! :)

haha när kommer del 2 upp? :D

2015-05-18 @ 19:52:20
URL: http://liizes.com
Postat av: Linnea

HAHA alltså wtf?!

2015-05-18 @ 20:00:49
URL: http://linneajosefin.se
Postat av: Jessy

Undrar varför de måste ha axelband på klänningarna om de nu ska ha det? Fett konstigt, haha :D Roligt!
SV; Yes :D Det sitter aldrig fel nej haha!

2015-05-19 @ 14:06:26
URL: http://nouw.com/JessyGunnarsson
Postat av: Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

sv; Haha jo men det är ju riktigt najs ;)

2015-05-19 @ 15:52:10
URL: http://ztinas.spotlife.se
Postat av: Angelica

Haha oj, vilka märkliga grejer!

2015-05-19 @ 23:35:49
URL: http://angelchanelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: