Kluringar

Tid: 07:57:22
Datum: 2015-09-03
Kategori: Allmänt

Regnar det hos er? Då kan ni ta en titt på nedanstående kluringar och roa er en stund. Även om det inte regnar kan ni titta på dem och roa er en stund... ;)

Vi var på 50-årsfest i fredags, morbror fyllde 50 och det var precis sådär lyckat som det ska vara. God mat, mycket folk och trevligt sällskap. Tipspromenad och just de här kluringarna roade vi oss också med så klart.
De flesta av svaren satte jag direkt och vår grupp vann också hela tävlingen, men några frågor fick vi fundera lite extra på. Fråga sju och tretton hade vi störst problem med.
Vad tycker ni? Lämna gärna era svar i kommentarsfältet, kanske kan det t.o.m. delas ut ett pris till vinnaren, vi får se...

1, Ta två äpplen från en skål med fem äpplen.
Hur många äpplen har du då?

2, Om niotusen, niohundra och nio kronor skrivs 9909,
hur skulle då tolvtusen, tolvhundra och tolv kronor skrivas?

3, Om du bara har en tändsticka och går in i ett mörkt rum där det endast finns en oljelampa, en tidning och brasved.
Vad skulle du tända först?

4, Hur många av varje djurart tog Moses med sig på Arken?

5, Om herr Erikssons höna lägger ägg i herr Carlssons trädgård.
Vems är då ägget?

6, Du kör en buss med 42 passagerare mellan Malmö och Stockholm. Tre personer går av längs vägen under de sex stoppen du gör, Ytterligare fyra personer kliver på vid hälften av stoppen. Du kommer till Stockholm efter åtta timmars körning.
Vad heter busschauffören?

7, Vad är det du sitter på, sover i och borstar tänderna med?

8, Johan är ett populärt namn i Sverige, John i USA och Jose i Spanien, men vad heter en pojke i Frankrke?

9, Du har två sedlar i din plånbok på tillsammans 120 kr, den ena är inte en tjugokrOnOrssedel.
Hur mycket är de på?

10, En pappatjur dricker 50 liter, en kalvtjur dricker 20 liter.
Hur mycket dricker en mammatjur?

11, En del månader har 31 dagar och en del månader har 30 dagar.
Hur många månader har- 28 dagar?

12, Bonden _Jöns har tre svarta grisar, två bruna grisar och en rosa gris.
Hur många av Jöns grisar skulle Kunna säga att de har samma färg som någon annan av hans grisar?

13, Vilken fisk blir större om man lägger till två bokstäver till namnet?

14, Är det lagligt att gifta sig med sin änkas syster?

15, På en båtstege finns tolv pinnar med 25 cm mellanrum. Tidvattnet stiger med 35 cm per timme.
Hur många pinnar syns efter sju timmar?

16, Två män står och bevakaren väg, en man står vänd mot norr och en man står vänd mot söder. Den ene mannen frågar den andre vad han ler åt?
Hur Kunde han se att han log?

17, det påstås att det finns stearinljus som kan brinna två dagar i sträck.
Kan det vara möjligt?

18, Barnet var doktorns ende son, men doktorn var märkvärdigt nog inte far till barnet.
Hur i all världen kunde det hänga ihop?

19, Säger du att fem plus sju är tretton, eller säger du att fem adderat med sju är tretton?

Kommentarer
Postat av: danten89

Har varit typ förkyld och hängig och bara gått in och svarat på kommentarer typ =)
Plus att jag hänger mer på Youtube =) haha.
Älskar det mer :P

Inom typ fest låtar? :P

Är du taggad? hoppas tävlingen går bra dÅ :) du får berätta sen? :)

När jag åkt så har det alltid varit tyst och inget skrattandes och fnittrandes. :/

Hur mår dudå?=)

2015-09-04 @ 14:00:22
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

Bra kluringar där! :)

Sv: ja det är det, säger precis som du.. Va tiden går fort. Kan knappt fatta det själv.

Nä jag vet inte, jag gillar bara inte den. Finns liksom inget sammanhang ;)

2015-09-04 @ 14:24:16
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Erica

Grattis till vinsten! Är inte så överdrivet bra på såna där själv, hehe! :3

2015-09-04 @ 16:04:32
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson


Sv: jasså, han som är så bra :) tur att man är olika. Själv så älskar jag honom!

ja några men vissa fick man verkligen klura på ;)

Haha ja det är väl så antagligen ;)

2015-09-04 @ 16:06:35
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: danten89

Jaså? Nej inte när jag flugit. Folk har lyssnat och liksom kollat upp. Det hör till. Så gör vi i Norrköping iallafall ;)

Jo trodde inte du hann att svara innan :) Trodde du åkt iväg :)

Jag mår mycket bättre.

Jag kan ha party till all musik, både lugn och hård och ösig och pampig. Beror ju på stämning osv. Man kan ha all sorts musik när det är partaj, man har ju allsång och man kan sjunga med i ballader med ;)
Typ Undo är en sån riktig partyballad. Men annars musik jag blir glad av :)

2015-09-04 @ 16:53:50
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Erika

Haha men åh, sådana jobbiga frågor :)

sv. Tror det är så också!

2015-09-04 @ 17:20:49
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Matilda Johansson

ger mig på ett försök!
1. 3
2. 13212
3. Tändstickan
4. Inga
5. Hönans
6.
7.
8.
9. En 100 lapp och en 20 lapp
10. Mamma kor är inte tjurar
11. Alla
12. 5 grisar
13.
14. Det går inte
15.
16. De tittar mot varandra
17. Ja
18.
19. Inget av det

:)

2015-09-04 @ 19:04:18
URL: http://enmatilda.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Kul med kluringar :))
SV: Jaa jag kan verkligen föreställa mig de, blir lite obehagligt när man då har ansvar för dem själv. Tände ni mycket ljus när ni hade Tissen?

Jag började i onsdags, eller då var introduktionen. Det gick jättebra :) Fick kontakt med två härliga nya vänner. Lite nervig bara då jag skulle ha kommit igång med plugg idag men fick jobba istället. Har dock hela helgen på mig så det ska inte vara någon fara! =)
Hoppas du får en bra helg! =)

2015-09-04 @ 20:33:01
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Alice

Tyvärr kommer de sälja biljetterna till alla medlemmar först, så inte ens säkert de blir några över för oss andra. Blir de över säljs de samma dag som matchen är, lite svårt för mig i Karlstad att hinna ner till Malmö då liksom. Så hoppet gled ur mig.

Nu blir det inget mer skjuta eller handgranat för mig. Krossad armbåge och en hel del smärtstillande och sjukträning för mig framöver...

2015-09-04 @ 22:27:04
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Liene Svärd

sv: Tack för uppmuntran och det tror jag med :D Har varit jobbigt första veckan men blir bättre varje gång jag utmanar mig själv och pratar med människor om det. Igår hade jag till och med så mycket mod att jag kunde säga min mamma hur jag känner mig. Har varit lite jobbigt senaste tiden bo tillsammans för jag vill befria mig och ha eget liv och inte va så rädd mer. Det som har hjälpt mig mest ändå är bönen, att bara öppna sig för Gud kan va svårt och en utmaning för mig, men när jag bryter genom väggen och känner hans närvaro blir det genombrott lite i taget. Måste hålla samma nivå och ta steg för steg.
Ja, vem vet, kanske vi alla tre kan träffas nån gång.
Kaffe är najs!! :P

Kul med kluringar när man vill tänka till. Just nu vill jaga inte anstränga hjärnan men läste genom några för skojs skull.
Ha det gott!

2015-09-05 @ 15:15:18
URL: http://piggigen.blogg.se/
Postat av: Ellen Gräntz

sv: Vi hade inget annat alternativ innan vi fick våra lägenheter, så ett relativt billigt minihotellrum där vi delade på en 120-säng blev lösningen. :)

2015-09-06 @ 11:52:57
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Postat av: Jessica

Joo, det håller jag med om :)

Tack detsamma :)

2015-09-06 @ 12:06:48
URL: http://jessicaas.webblogg.se
Postat av: Tina

Sv: jo såklart är de tråkigt med hösten att det är så kallt!
Jo det kommer säkert bli motit snart, Men ska försöka kämpa på! Vill inte ge upp!😊
Haha men jag är likadan, tycker inte om kroglivet, är aldrig ute typ! Var hur länge som helst sedan jag var ute!

Jo tack! Det är bättre med farfar nu men han är forfarande trött, han har inte samma energi! Men det är pencelinen med,den slutar på Onsdag!

Vad tråkigt! Känner du dig bättre nu då? Eller är de som de var i början på veckan?
Vad roligt! Hur gick tävlingen då? :D

Vilka kluringar! Roligt! Kan du alla dom?

Ha en fortsatt fin kväll!


2015-09-07 @ 00:12:01
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Ja det är många som har det har jag sett :) Men det är ju sant tycker jag. Hemma ska man trivas och må bra :)
Ja nästintill tror jag allt :)
. Hittills har det gått toppen! Hoppas allt är bra med dig!

2015-09-09 @ 21:46:25
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: NICOLE

SV Han gick med i vikariepolen och det behövs verkligen:) Som brandman jobbar man ca 2-3 pass i veckan så han tyckte väl han hade för mycket fritid och tog på sig ett till jobb ;)

2015-09-12 @ 10:56:57
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: