30 mars 2013

Tid: 13:54:00
Datum: 2016-08-28
Kategori: Leksand

30 mars 2013 var en väldigt speciell dag.
Dels fylde sambon, som inte var sambo då, år, det var påskafton och en väldigt solig och fin vårdag,
men dels så blev äntligen Leksand klart för Elitserien, efter sju års längtan, hopp och förtvivlan.

Leksand hade vunnit första matchen i kvalserien, förlorat andra, men sedan vunnit mot Rögle, Timrå, dubbla möten mot Västerås och när man sedan slog Timrå med 8-3 uppe i Timrå i omgång sju, ja, då var saken i princip klar.

Än fanns det dock en teoretisk chans att missa avancemang, men känslan var milt sagt ganska bra där innan Rögle kom upp till Leksand i omgång åtta den där soliga påskaftonen för tre år sedan.
Fanns det några tvivel innan så tystades dem när Leksand vann matchen med 3-1 och sju års längtan, hopp och förtvivlan var därmed över.
Vi var tillbaks!

Jag minns hur jag satt i soffan hemma hos svärföräldrarna, solen lyste in genom vardagsrumsfönstret, kaffekoppen stod på bordet och ögonen svämmade nästan över av tårar när det stod 3-1, hela arenan skanderade "vi är tillbaks, chalalalalalala" där mot slutet och jag faktiskt insåg att vi äntligen hade gjort det, efter alla dessa misslyckanden i år efter år. Nu var vi äntligen framme och glädjen visste knappt några gränser.
Ja, det är milt sagt en speciell dag, en dag jag aldrig kommer att glömma, aldrig någonsin.

Här nedan har ni hela Viasats sändning med Jide och grabbarna, uppsnack, matchen, intervjuer och firande inifrån omklädningsrummet efteråt.

Lyssna särskilt på ljudkulissen där inne i arenan under matchens sista minuter, det är magiskt och publiken bär verkligen fram spelarna där mot slutet. Det är mäktigt och ger gåshud.


Kommentarer
Postat av: Dan Thor

Men du menade ju på att du drack whisky i Irish Coffee? ;)
Baileys är ju baserat på whisky, i Irish coffee är ju bara whiskyn en smaksättare? :P

Visst är det skoj att det inte var slut på sommaren, trots att jag gick i höst/vinterjacka, så sent som i förra veckan. :D
Och den här veckan har jag gått i korta shorts och t-shirts :p

Åkte du hem idag alltså?
Skönt att det varit skönt.
Gör ni något annat i stugan när ni är där? Har ni trädgård eller är det bara en stuga där ni umgås? :)

2016-08-28 @ 16:39:54
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Frida

Förstår att man kan bli sådär lyrisk under en viktig match, kan känna likadant ibland när AIK spelar ( fotboll ) fast den där matchen var ju något alldeles speciell såklart :)

Svar: Ja jag vet inte vrf just det skulle betyda att man inte har något kontroll över något , jag tror samma sak kan gälla om man drömmer att man faller eller tappar håret eller något haha

2016-08-28 @ 18:21:11
URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Carolina Thoor

Du älskar verkligen det här laget, har jag verkligen förstått nu hehe! :D

Sv; ja, det många positiva aspekter den här veckan. Haha, det var inte farligt att gå i skogen den här varma dagen i fredags, då jag hade korta träningsshorts samt en tränings t-shirt. Så det var absolut inte ansträngande pga värmen iallafall! :)

Härligt att få vara hemma! Borta bra, men hemma bäst. Det citatet stämmer verkligen :D

Ja, det är skönt. Det är så trist att må sådär dåligt som jag mådde den här torsdagen. Ingen är rolig vilket gör att jag blir den mest negativa personen samt den tråkigaste personen i världen. Jag kände verkligen att ingen riktigt kunde göra mig glad, eller snarare jag tillät det inte. Men skönt att min kille, som alltid vilket gör att jag bara älskar honom mer, räddade mig från att vara i mörkret själv :/ :)

Jaså? Haha, härligt. Det var inte illa det. Men en vacker dag kanske hon dricker kaffet haha!
Ja, hoppas också på det. Provsmakar alltid då Niclas dricker whisky eller liknande, så det kommer inte vara det värsta i alla fall. Jag börjar bara tycka om vissa whisky mer och mer faktiskt om jag ska vara ärlig. Men aldrig att jag direkt skulle tänka mig ta ett eget glas med whisky. Fyfan haha xD

2016-08-28 @ 18:46:46
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Dan Thor

Men Baileys är ju uppbyggd på Whisky.
Därför jag tex inte tycker om Dooleys lika mycket, för där är basen Sprit.
Haha.
Jag gillar verkligen inte Whisky, men Baileys funkar ;)

Gick du med tunt klädd osv? :)

Oj varför åkte du hem redan igår? :P
Hade du något brådskande ärende?:)
Är ni alltid fullt hus när ni är där? :)

2016-08-28 @ 20:45:53
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jajemen :)

Det förstår jag :) Hösten börjar verkligen komma nu :)

2016-08-28 @ 21:53:12
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, härliga minnen!

2016-08-29 @ 11:44:03
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan verkligen relatera till den där lyckan som du måste ha känt då. Jag var helt lyrisk när Hammarby gick upp till allsvenskan igen efter 5 år i superettan! :)

Sv: jag kan tänka mig att Siri är ett väldigt bra verktyg men känner inte att jag har så stor användnig utav det just nu :)

2016-08-29 @ 21:00:15
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Erika

Härligt när man minns allt sådär :)

2016-08-29 @ 22:33:03
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Jennysen

Du verkar ha ett sjukt bra minne :)

Sv: Åh, har inte varit inne här på några dagar. Måste springa långpass idag efter jobbet, så det blir nog svårt att ses. Gissar att du inte hinner se detta innan heller... :/ En annan gång :)

2016-08-30 @ 09:47:15
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Emelie Andersson

Kul att blicka tillbaka :)

2016-08-30 @ 10:11:15
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: sara

Vad härligt det lät med en solig och fin vårdag! :) tänk när vi får njuta av det igen :) Hoppas du haft en fin tisdag! :)

2016-08-30 @ 22:03:13
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Kattis

Haha min far lät "Jaaaaaaaaa!" och klappade händerna med lätt kupade händer så det verkligen lät högt!

sv: Die Antwoord är en sydafrikansk hiphop/electro grupps som gör helt galna låtar som är underbara att träna till. Blir alltid på bra humör när jag hör låtar som Fatty boom boom t.ex. Youtuba och lyssna!:D

Ja lite trist känns det ibland att jag blev tvungen att välja...blir ju inte riktigt samma sak när man går till badhuset själv och simmar och ska hålla tempo.:/

2016-08-31 @ 19:26:19
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Roligt att läsa ;). Känner igen från släkten ;)

2016-09-02 @ 10:42:00
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: