En sjätteplats i Malmö

Tid: 13:08:23
Datum: 2016-02-16
Kategori: Goalball

Det blev en slutlig sjätteplats i Malmö i helgen, men trots det finns det mycket positivt att ta med. Jag gör först och främst fyra mål, vilket nog är mer än jag någonsin har gjort på elitnivå och som placerar mig på en delad sjuttondeplats i skytteligan, så min egen offensiv går onekligen framåt, vilket känns bra. Vi vinner dessutom andra halvlek i 3/5 matcher, 7-4 mot Spanien, 6-4 mot IFAS och 4-3 mot Union jacks.

Mönstret för matcherna är dock ganska genomgående. vi startar matcherna bra, gör exempelvis både 1-0 och 2-0 mot Spanien och har 4-2 mot Union jacks. Sedan har vi en dipp på fyra-fem minuter någonstans i mitten av första halvlek, där vi exempelvis tappar 2-2 till 2-8 mot spanien och 4-2 till 4-8 mot Union jacks. Sedan rycker vi upp oss mot slutet av första halvlek och andra halvlek är som sagt bra, i synnerhet i tre av matcherna, men har man en sådan extrem dipp där vi tappar ungefär sex mål bakåt på ganska kort tid, då blir det jobbigt att komma tillbaka igen.

Resultaten för helgen skrivs enligt följande:

Spain - FSBU 12-9
FSBU - IFAS 10-11
FSBU - RGC Hansa 7-13
FIF Malmö - FSBU 13-3
FSBU - Union jacks 10-11

Tabellen skrivs såhär:

1, FIFH Malmö 15p +30
2, Spain 9p +8
3, RGC Hansa 9p +2
4, IFAS 9p -3
5, Union jacks 3p -16
6, FSBU 0p -21

RGC Hansa och IFAS missar alltså finalen med sämre målskillnad än Spanien.

Finalen vann FIFH enkelt med 10-0. Detta efter det något märkliga senariot där flera av Spaniens spelare var tvungna att åka hem, eftersom de hade tidigare tider att passa, vilket gjorde att de bara var två spelare i finalen. Häftigt och kaxigt att genomföra matchen ändå och man gjorde det dessutom bra och klarade sig nästan hela första halvlek, men någon vidare match blev det ju inte. Utgången var ganska klar redan innan matchen startade.

För vår del kan vi konstatera att det bara är FIFH som gör fler mål än oss, 48st. Vi gör 39st, lika månha som Spanien, men fler än både IFAS, RGC Hansa och Union jacks. Vi snittar 7,8 mål framåt/match, vilket definitivt räcker för att vinna matcher. Med andra ord ser det väldigt positivt ut för framtiden, bara vi lyckas tighta till defensiven, få bort de där djupa dipparna och minimera antalet insläppta mål, som här låg på 12,0 i snitt/match, vilket så klart är alldeles för högt. Då vinner man inga matcher, men lyckas vi rätta till det så tror jag det här kan bli riktigt bra för framtiden, så jag är nöjd med helgen. Vi utmanar och pressar ändå lag med spelare som har betydligt mer rutin än vad vi har, gör näst flest mål i hela turneringen och vinner som sagt flera andrahalvlekar. Får vi bort de där dipparna i första halvlek, då är vi med på riktigt och här hade vi då vunnit tre matcher och med lite tur kanske t.o.m. nått finalen, detta bara i lagets andra elitturnering tillsammans, så jo, jag är trots allt nöjd med helgen!

För Linköpings del kan jag också berätta att det blev ett brons efter att man slagit Winchester med 9-4, Peja med 13-3, BSI Denmark med 12-2 och slutligen förlorat sista gruppspelsmatchen med 4-3 mot Brukarhuset i en ren seriefinal. Hade man vunnit där hade det blivit final. Nu blev det bronsmatch och i en riktig nagelbitare kunde man gå segrande ur den bataljen med 8-7, efter att man vänt underläge och avgjort med mål på straff i matchens sista minut.

Man gör 37 mål, vilket är flest i hela bredden, tillsammans med BSU Pirsos från Grekland, som vann andra gruppen och som senare också vann finalen mot Brukarhuset med 12-4. Man släpper in 13 mål, vilket är näst minst i hela bredden, bara Brukarhuset släppte in färre, 10st. Brukarhuset släpper alltså in fler mål i finalen än på hela gruppspelet.

Detta ger ett snitt på 9,25 mål framåt/match och 3,25 mål bakåt/match för Linköpings del, vilket är klart godkänt och t.o.m. riktigt bra.

Vi kan dessutom notera att Albin vinner hela skytteligan i bredden med sina 22 mål. Det är första gången han vinner ett sådant pris och han såg närmast lite chockad ut när hans namn ropades upp. Kul för Albin. Kul dessutom att Jennifer gör flest mål av alla svenska damer, ett stort grattis till dem båda och ett minst lika stort grattis till min kära hemmaklubb, som alltså tar ännu en medalj och som nu äntligen har börjat få utdelning för allt slit under alla år!

Kommentarer
Postat av: Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Grymt jobbat!!

2016-02-16 @ 17:32:03
URL: http://ztinas.spotlife.se
Postat av: Jessica Högberg

så duktig du är! grattis till personliga framgångar!! ni får träna uthållighet låter det som;)

2016-02-17 @ 11:04:59
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Amanda CL

kul att du gjorde så många mål :)

sv: jag tror det beror på att min hjärna inte hinner med att behandla alla intryck och är nog en bieffekt av min asperger tyvärr

den gick super :D Är såååå jäkla nöjd!!!

:)

2016-02-18 @ 16:46:25
URL: http://amandacarlberg.se/
Postat av: Angelin

Bra jobbat! (:

2016-02-18 @ 17:57:38
URL: http://angelinfrejd.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

sv: det sa en hel del och har även lagt ut ett inlägg om det :)

2016-02-18 @ 18:18:11
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Ja, skriv en bok. Det låter som en superide! =)

2016-02-18 @ 19:53:50
URL: http://elinbjorkander.com
Postat av: Erika

Vad härligt att ni lyckades med så många mål!

sv. Nej du, ibland undrar jag hur jag orkar jobba och plugga samtidigt också.. det har varit en tung vecka - men värt det!
Nej har inte hört något om tentan än, de har fortfarande lite tid på sig att rätta :)

2016-02-18 @ 20:13:04
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Jennysen

Sjysst att du kan analysera på det sätt du gör. Det är ju guld värt! :)

Sv: Jag jobbar med trafikinformation och service för pendeltågen i Stockholm! :)
Ja, det är många hardstyleartister som vet vem jag är och så! Hehe.

2016-02-18 @ 20:26:03
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Days by Johanna

Kul att du gjorde många mål :)

Jag började blogga igen i början av denna månaden, så inte så jätte längsedan, försöker fortfarande hitta tillbaka till alla jag följde innan :)

kul intresset för bloggträff finns :)

2016-02-18 @ 21:18:36
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
Postat av: Carolina Thoor

Sjätteplats är ändå bra samt att göra fyra mål är ju jätte bra!

Sv; haha ja, det var nog så min kille tänkte. Han hade bara den lektionen också den dagen, så det var bara att ta sig hem igen. Men oavsett ifall att det är jobbigt att åka fram och tillbaka i typ 80 minuter, så tror jag att han tyckte det var skönt att få komma hem och umgås lite med sin flickvän! ;)

Ja, hoppas att din sambo kan komma tillbaka till sitt gamla jobb då!

2016-02-18 @ 22:54:41
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: danten89

Men härligt att ändå få vara med? och sen få spela?=)
Fyra mål är bättre än 0? ;)

Haha varför skulle jag inte?=P
Haha.

Vilket har du funderat på? :P
Minns inte själv vad vi skrev.. jobbat massa senaste tiden, glömmer bort allt då :P

Jaha jag har ju formatet från min mobil :P
och det är MP4. Men när jag omvandlade en gång till andra format, som var mycket mindre, så ville inte Youtube ladda upp dem :P

Nej men jag kan kolla någon gång ibland.
Känner min liksom bekväm i att bara köra Insta, snap och lite Youtube då .. det räcker, har inte tid för allt :P
Måste leva med? ;)

2016-02-18 @ 23:26:27
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Tina

Sv: ja väggtexter är så fint tycker jag!
Ja de där kissarna tycker allt som rör sig är kul! Haha😂 Åh fy vad hemskt! Ja då var de ju verkligen nödvändigt att avliva honom! 😔 Usch vad hemskt! Stackare!
Måste ha varit tufft att se honom så!
Jag ser fram emot att läsa din bok i framtiden!😊

Det gick ju bra ändå! Grattis! Och grattis till många mål! 😃Super kul ju!😃

Ha en toppen helg nu Johan!😊

2016-02-19 @ 08:46:34
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Bra jobbat! :D

2016-02-19 @ 10:23:37
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: sara

Jag fyller på fredag nästa vecka, alltså den 26! :) Tyvärr så toalett bygget still här hemma då sambon varit sjuk och jag har jobbat mycket, men hoppas vi kan fortsätta i helgen! Och nej tyvärr har vi inte kommit överens än hur vi vill ha det. hihi! Ha en fin fredag :)

2016-02-19 @ 14:33:46
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Ellen Gräntz

Grymt av dig, heja!

2016-02-19 @ 18:55:11
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Vad roligt att vara med där :) Bra att du är nöjd med helgen och vad kul för dem som gjorde så mycket mål :) SV: nej det var föreningens mammor som hade en spelkväll :) Det var jättekul att se på.

2016-02-19 @ 20:11:37
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Jessica

Nä, det var ett perfekt slut :)

Jo precis, smågrejerna tar ett tag men kul att se hur de börjar bli mer o mer hemma :)

2016-02-20 @ 13:31:17
URL: http://jessicaas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: