Helgen

Tid: 14:12:02
Datum: 2016-06-13
Kategori: Allmänt

Efter att jag slutgiltigt lämnat in C-uppsatsen och dessutom fixat de sista kompletteringarna, som hängde över mig sedan i vintras, så blev det studentfirande för kusin, som är åtta! år yngre än mig, i fredags. Omg, det är nästan lite åldersnoja på den...

Studenten var i vilket fall väldit lyckad och de slapp dessutom regnet som hade utlovats.
En massa mat i form av buffé, där jag åt inte mindre än tre portioner, lite dricka till det, bekanta som jag typ aldrig har träffat förut och senare tre sortters tårta och kaffe summerar den dagen ganska bra. Intensivt, men roligt, inte minst för studenten själv, som har stora planer inför i höst, då han åker till USA och spelar collegefotboll.

I lördags sov jag länge, varefter kusin Jenny fick sin älskade Filip. Det vankades alltså bröllop. Det var fem år sedan jag var på bröllop senast, den gången för morbror och moster, men det här var första kusinen i vår generation som gifte sig och då är hon ändå tre år yngre än mig... omg, åldersnoja på den också... haha!

Fint var det i vilket fall och t.o.m. pappa, som inte brukar gråta så mycket sådär, han grät genom hela ceremonin.

Resten av dagen tillbringades i soffan där jag bevittnade inte mindre än tre fotbollsmatcher i EM, det ni, det tillhör sannerligen inte vanligheterna. Fotboll är inte my cup of tea så att säga, men när det vankas mästerskap tycker jag ändå det kan vara lite kul att titta.

Eftersom jag sov länge och inte hade ansträngt mig nämnvärt fysiskt under dagen var jag inte alls trött på kvällen, så efter att ha sett ryssland kvittera mot England i slutskedet av den matchen messade jag Julian och frågade om vi skulle åka in och träna.
Sagt och gjort, runt midnatt kom han och hämtade mig och vid drog ut till Tonet, där vi sprang 5km.
Var hemma strax innan 01:30 och somnade en timme senare.

Igår vaknade jag trots det 08:44, men låg kvar i sängen till 12:30. Jag håller nämligen på att läsa en grymt bra bok just nu, men den tänkte jag presentera i ett separat inlägg.

Resten av dagen tillbringades i Blåvik hos Jennifers mormor, nere på bryggan och drack kaffe.
Var dock inte trött igår heller, så somnade inte förrän tre inatt, vaknade åtta imorse och sedan har träningen hittills idag inte helt oväntat gått skitdåligt. Tiden på 5km idag blev över två minuter sämre än den natten till igår.

Så nog om det, nu ska jag ta lite kaffe och sedan vila, innan träningen ikväll...

Resten av veckan kommer jag att tillbringa i Mjölby, där jag och Julian ska visa goalball för kidsen på Sportis camp. Det är fjärde året i rad som vi är med där och det är alltså som ett läger för mellanstadiekids, där de får testa och prova på en rad olika idrotter. Goalball brukar vara väldigt uppskattat där, så det ska bli kul! Imorgon träffar jag också syster för sista gången innan de åker till Lysekil för att jobba i sommar. Vi ska ner och hälsa på dem senare i juli, så det är inte så farligt, men det blir ju några veckor emellan ändå...

Hör ni inte ifrån mig på några dagar så vet ni varför och isf hoppas jag att just du får en fantastiskt megasuperfin vecka!

Kommentarer
Postat av: Bambi

Jag får sjukt mycket åldersnojja när jag tänker på det faktum att det var 6 hela år sedan som jag tog studenten :O Asså 6 år är ju rätt mycket ändå och det kändes som om det var för något år sedan bara. Typ!

svar: Hon skriver så fantastiskt bra! Ta dig an vilken som helst av hennes böcker och du kommer INTE att ångra dig kan jag säga dig.

JAhaaaa men då kanske det var Albins ledsagare som jag tänkte på då. Men hade för mig att han hette något på J. Men du kanske bara pratade om Julian då eller något.

Ja synpodden vet jag ju om. Det har jag lyssnat på :D

2016-06-13 @ 19:32:00
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Madde / ⭐️ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ⭐️

Håller tummar och tår för att ditt X-jobb blir godkänt då ☺️

2016-06-13 @ 19:34:21
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Frida

Roligt med planerna för att åka till USA och spela collegefotboll för studenten :)
Dessutom skönt att sova länge och mysigt med bröllop.

De lägenheterna var ju hur grymt fina som helst! :)

Jag kollar på VM. Kollar ibland på elitserien i både Sverige och Polen, men det är bara när det dyker upp på youtube :)

2016-06-13 @ 20:05:39
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: ja jag tycker också att den låten är bra fortfarande, det är bara att radion spelar sönder allt. The ocean är en ny favorit och den kan nog bli poppis :)

2016-06-13 @ 21:56:24
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Frida

Oj vad mycket roligt du har varit på, både student och bröllop :)

2016-06-14 @ 09:09:44
URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Låter som du har det toppen! 💚

2016-06-14 @ 11:33:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: BLONDINA

Va kul vännen :) va glad jag blir att du tycker de :)

ja exakt så är de ju. vissa betyder inte ett piss men vissa står en nära hjärtat :)

2016-06-14 @ 16:14:14
URL: http://daylife.se/blondina
Postat av: Jessica

Haha, jaa det är iofs sant! ;)

Eller hur! Snart står vi där på nyårsafton och så äre helt plötsligt ett nytt år haha :)

2016-06-14 @ 21:28:46
URL: http://jessicaas.webblogg.se
Postat av: Erika

Skönt att ha allt plugg klart och vad roligt med studenten :)

sv. Vi gifter oss om cirka en månad, den 16 juli :) Ja bröllop är verkligen det finaste, åhh, längtar!

2016-06-14 @ 22:09:24
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Kattis

Låter som du har fullt upp, vad skrev du c-uppsatsen om då? Härligt att ha det klart!:) Åldersnojjan smyger sig på ibland ja, jag har fortfarande svårt att förstå att nån som är född på 90-talet faktiskt är vuxen nu...dom ska ju vara pyttesmå ju!:P

sv: runt 4-5 resor utomlands per år försöker vi få till så en del blir det väl. Älskar verkligen att resa!:) hittills i år har vi klarat av två resor och har två till bokade!:)

Hoppas din vecka blir riktigt bra!

2016-06-15 @ 06:12:17
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Kul att du berättade vad goalball är för något :D. Jag hade aldrig hört om det tidigare :D.

2016-06-15 @ 09:08:25
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: sara

Vi har varit en vecka på mallorca, alcudia! Allt har varit superhärligt men det är alltid skönt att komma hem sen :)

2016-06-15 @ 21:34:32
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Jennysen

Åldersnoja på att jag tog studenten för 16 år sen... :S

Sv: Jag fick faktiskt googla. Utfallssteg kan ju göras framåt, bakåt och åt sidan... Men fick fram att utfallsstegen bakåt är mer skonsamt, så det är bra att börja med för att få in teknik och styrka. :)
Jag ska till Helsingborg och hälsa på en vän! :)
Roligt med idrottsläger! :D

2016-06-15 @ 22:56:49
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: my

Skönt att vara klar med c uppsatsen! Och vad häftigt att han ska spela collegefotboll!

2016-06-16 @ 09:55:19
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Underbart med studenten! Min kille tog också studenten i fredags och vi slapp också regnet. Tack och lov haha! :D
Men vad mysigt med bröllop! Vår helg låter lite lika. Vi hade studentmottagningsfest på fredagen, fast inte för min kille utan för killens kompis. Sen dagen efter (på lördagen) var vi också i en kyrka, fast för dop. Sedan blev det Niclas studentfirande som också blev lyckat! :D

Sv; jaså. Skönt att du är fri från skolarbetet nu så pass länge! :)

Hm.. Jag vet inte. Men du kan i alla fall få en två-tre för samma pris som en etta i Stockholm ^^ så det är ändå en rätt så stor skillnad på bostäderna i Bålsta och i Stockholm :P
Okej, ja det är ju skönt. Jag vill delvis flytta till Bålsta för att då kan min mormor och morfar, som förövrigt bor i Örebro, lättare ta sig till mig i Bålsta än i Stockholm :) trafiken är ju så olika!

Tack ska du ha. Hittills har min dag varit rätt långtråkig, men rätt skön. Hoppas du haft en bra dag hittills!

2016-06-16 @ 13:41:21
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Amanda CL

skönt att uppsatsen är klar :)

sv: röntgades för snart tre veckor sen

2016-06-16 @ 16:20:45
URL: http://amandacarlberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: