Tung träningsperiod

Tid: 10:25:31
Datum: 2016-05-21
Kategori: Goalball

Enda sedan jag kom hem från Berlin förra helgen har träningen känts väldigt, väldigt tung. Allt från goalball till styrka och kondition. Just nu är det inte mycket som går som jag vill eller "kuggar i", som man också kan säga.

I onsdags körde jag och Julian exempelvis defensiv nötning och precis som vanligt var huvudövningen där ytterkanter, där Julian helt enkelt ska skjuta så långt ut mot ytterkanterna av min zon som möjligt, med 20x4 skott.
Det första setet var nog det sämsta jag någonsin har jort. Jag tog bara 6/20 skott, 30%, och då ska vi komma ihåg att Julian inte ens är någon elitskytt.
Därefter gick det lite bättre, 14/20, 16/20och 14/20 tog jag där, alltså 70 resp. 80%.
Starkt att ändå komma tillbaka mentalt efter den urdåliga starten på passet får jag säga, och jag avslutade dessutom hela passet med att ligga framåtlutad, statiskt, i tio minuter. Det är tangerat rekord. Bara en gång tidigare har jag legat så länge, så det är jag nöjd med!

Löpintervallerna på 4x5min i torsdags var också fruktansvärt tunga, fanns inget alls att ta av i benen och jag fick hålla ett lite lägre tempo än vanligt för att ens ta mig igenom hela passet, 13,7km/h, istället för mina dryga 14km/h, som jag brukar ha på femminutrarna. Jag tog mig iaf igenom passet och bara det var positivt.

Positivt var det också när mina skott blev relativt bra mot slutet av lagträningen i måndags, men desto mer missnöjd var jag med goalballidioten, som vi avslutade med och som jag dessutom tänkte att ni skulle få se hur den går till någon dag. Mitt pers där ligger på 27. I november presterade jag 26, precis efter att ha varit sjuk, men nu stannade jag på 25. Det är alltså en sämre än i november och två sämre än mitt pers. Visserligen har distanslöpningen gått ruskigt tungt i flera månader nu och jag har inte alls nått ner till tiderna jag vet att jag kan prestera, men intervallerna har känts bra under hela våren och idioten går ju mer åt intervallhållet än distanshållet, så lite märkligt är det ändå att resultatet blev sämre. Det är kanske signifikativt för den här tunga perioden just nu...

Styrkan både förra veckan och den här veckan har känts väldigt tunga. det har funnits vissa ljusglimtar, som t.ex. 37,5kg på enbens baksida lår, 45kg på utfallssteg och 80kg i marklyft, vilket är positivt, särskilt med tanke på att benen är min svaga sida när det gäller styrka, men överlag har det gått väldigt tungt, det har inte funnits något att ta av i musklerna och farten i övningarna har inte alls funnits där och kanske nådde kurvan sin absoluta bottenpunkt igår, för under styrkepasset då fanns inget positivt alls att ta med, verkligen ingenting. Jag fick sänka vikterna på 3/6 övningar och t.o.m. de lägre vikterna kändes nästan övermäktiga. Det var knappt att jag ens klarade 25kg hantelryk, 55kg frivändningar och 77kg tricepsdrag. Nej, det var ett sådant där pass som inte ens är värt att analysera som enskilt pass. Bara att glömma det och blicka framåt, för det kan knappast gå sämre än det gjorde igår...

Innan Berlin hade jag en period där allt kändes väldigt bra, där jag höjde på flertalet styrkeövningar, men ändå lyckades behålla farten, benen bara gick under intervallerna och jag var uppe på typ 18/20, 90%, i snitt på de defensiva passen. Det är på sätt och vis bra att jag lyckades toppa just till Berlin, men med tanke på SM om två veckor så är den här formen lite oroväckande, men samtidigt kanske inte så otippad.

Positivt är iaf att efter regn kommer solsken, det är bara att ta sig igenom den här tunga perioden, för förr eller senare släpper det...

Kommentarer
Postat av: Dan Thor

Precis efter regn kommer solsken ;)
Alltid ett sätt att se på det optimistiskt. Hehe.
Men jag är lite av varje, samtidigt som jag är optimist är jag realist. Jag kanske vet innerst inne att Sverige skulle förlora, men sen hoppades ju jag och höll alla tummar och tår. :P

Så du är i stugan nu då? =D
Hehe.

Jag har jobbat natt inatt, men ska jobba kväll imorgon, så inte sovit så många timmar, för jag inte vill ändra på dygnsrytm.
Annars är det bra :P
Förutom tröttheten.
Hur mår du?

2016-05-21 @ 12:08:08
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Låter verkligen som ett tungt träningspass! :)

Sv; jag läser för tillfället allegiant. Det är tredje boken i divergent-triologin. Har du sätt filmerna? Böckerna är klart mycket bättre, men filmerna är också bra. Tyvärr misslyckades regissören att göra så som boken beskriver att huvudpersonerna gör i insurgent och i allegiant filmen. Menmen :)

Eller hur. Nej, det låter bara hur konstigt som helst :P

Jo det är sant, men jag menar en tonårsrevolt mot mina föräldrar. Det kände jag inte att rökningen var, utan snarare mot mig själv då. Ja, jo jag insåg ju det till slut, men jag var ju lite fast i det så fortsatte ändå. Och en gång så rökte jag, slutade, men då jag blev deprimerad började jag igen. Men slutade efter ett halvår eller så igen då jag träffade min kille som bad mig sluta för hans skull även :)

Ja, men det är väl klart att det är pinsamt? ^^,

2016-05-21 @ 12:34:17
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Tråkigt att det känns så just nu men du ska se att du snart är inne i det igen :) Det tar ju inte alltför lång tid att skapa en vana som tur är =)
SV: jobbar hon på förskola? =) alla kanske inte uppmärksammar det.
Nä jag minns att det var tårtan du taggade mig i :) Jag har ett superminne you know! Jag har gjort ännu fler dadelbollar nu i slutet av veckan, kan inte leva nyttigt utan dem haha!

2016-05-21 @ 12:44:01
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Anonym

Vad jobbigt!
Haha, jag kanske också kommer dit nån dag när jag tycker det är skönt att lägga sig tidigt ;)

Njaa, det är soligt idag men inte så jättevarmt :)

2016-05-21 @ 13:02:48
Postat av: Dan Thor

Varför tror du det gick som det gick i VM denna gången? :)
Både i slutspel och gruppspel?

Okey, var ligger stugan? :P
Men då stannar du bara en natt? :)

Klockan 7 eller strax därefter, jobbar ju alltid 21-07 om jag jobbar natt, om jag inte måste gå in tidigare, eller stanna kvar. Men det är ytterst sällan det sker.

2016-05-21 @ 14:16:38
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Frida

Älskar det där ordspråket " efter regn kommer solsken" problemet är att det kan dröja så man kan ha drunkat innan dess haha :)

2016-05-22 @ 09:10:19
URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Visst är det så man ska inte underskatta regnet och det kommande solskenet :). Blir bra när allt är löst och klart :).

2016-05-22 @ 11:41:43
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Erika

Hoppas det känns bättre med träningen snart igen, vi alla har ju ups and downs :)

2016-05-22 @ 18:24:28
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Bambi

Klart att solsken kommer efter regn, men ändå trist att det går tungt för dig :/

svar: Tack så mycket vännen! Kanske kommer det ett mail. Vi får se... Men det är så väldigt komplicerat så det är svårt att veta hur man ska ta det.

2016-05-22 @ 21:46:11
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Linda HolEriks

Härligt att du är så positiv! Blicka framåt! Jag klippte håret v-format och klippte upp det. Sen färgade/blekte dom håret längst ner så det blir lite skönare färg mot solljuset.

2016-05-23 @ 10:41:47
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: sara

Jobbigt när man känner så med träningen, men det går ju i perioder så du ska se att du snart känner dig stark igen! :)

Jo tack, min träning går bra! Jag tränar hårt 4-5 dagar/veckan och jag älskar det. Blandar alltifrån danspass till skivstångspass! :)

Ha en fin måndag! :)

2016-05-23 @ 10:57:17
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: det var en nyhet som Ikea hade kommit med. Ett snyggt, stilrent vitt kök :) Det kommer bli perfekt!

2016-05-23 @ 17:08:53
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Amanda CL

sv: det är det som håller på att undersökas, väntar på kallelse till röntgen

2016-05-23 @ 17:22:18
URL: http://amandacarlberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: