Canon cup = succe!

Tid: 20:25:44
Datum: 2008-11-30
Kategori: Goalball

Det kan man minst sagt säga =)
Det var våran första tävling, men vi tar allt från början.

Det var 3 lag, vi och 2 lag från FSBU, göteborgarna som var med i Stockholm på träningshelgen. Det var alltså LHIF, FSBU Salt och FSBU Peppar.
Vi spelade våran första match mot Peppar, om jag inte blandar ihop dem.. De hade redan spelat en match innan, mot Salt och vunnit den. Jag vet dock inte med hur mycket. Det var jag, Albin och Jennifer som började.
Jag som vänsterback, Albin som center och Jennifer på högern. Det gick bra, men min klocka gick sönder, eller armbandet. Det är ju ett metallarmband och när jag slängde mig gled jag över en linje och det var antagligen sådan kraft i rörelsen, för spännet fick sig en rejäl knäck och blev snett. Det var ju tträgolv där och det var en ruskig skillnad jämnt mot vanligt plastgolv som vi är vana vid. Man gled mycket bättre när man slängde sig och hade dessutom mycket bättre grepp i skorna.
I halvlek, när vi ledde med 5-2, gjorde vi ett byte och jag gick ut och Andreas gick in, för att alla skulle få spela. Det gick bra det också och vi vann matchen med 8-6.
Sedan var det våran andra match, mot Salt. Det gick inte riktigt lika bra. Ther hade kommit in och Jennifer gått ut. Ther har ju ett visst handikapp i och med sin arm, men han gjorde det ändå hyfsat bra, men vi förlorade ändå den matchen. Kommer dock inte ihåg resultatet.
Sedan var det Salt mot Peppar igen där Peppar vann ännu en gång. Vi hade spelat klart för dagen och hade alltså 2 matcher idag + en eventuell final. De andra 2 hade bara en match kvar.

Vi började med att spela första matchen klockan 10 idag. Det blev en aning stressigt efter att vi hade gått upp 7:45, käkat frukost vid 8:20 och vi skulle vara borta från stället där vi sov 9:20. Vi sov på ett ställe, i ett hus jämnte goalballhallen, på en judomatta i en stor sal. Lite hårt, men det gick =P
I alla fall så var det mot Peppar igen och det var jag, Andreas och Jennifer som spelade den matchen. Nu har jag fått lite blackout och kommer inte ihåg vilka som spelade när, men jag spelade hela den matchen och Albin kanske kom in i pausen.
Vi vann i alla fall även den matchen mot dem, men jag kommer inte ihåg siffrorna. Jag vet i alla fall att jag satte spiken i kistan när jag satte ett skott med 13 sekunder kvar så att vi ledde med 3 bollar. Direkt efter "play" sköt jag och det gick bra.
Sista matchen var mot Salt, men då spelade inte jag. Det var Albin, Jennifer och Ther som började den matchen och i pausen bytte Jennifer och Andreas varpå jag och Albin bytte en bit in i andra halvlek. Vi låg under då och vi kunde inte göra mycket åt det och förlorade den matchen med. Pelle gjorde en liten tabbe där, han tog en fjärde timeout med bara någon sekund kvar. Han trodde det var mer kvar och dessutom trodde han inte att det var våran fjärde timeout. Det resulterade i en straff som jag, för en gångs skull, inte tog. Annars var jag som en vägg när det gällde straffar hela helgen. Jag fick rädda många straffar för jag sköt ganska många höga bollar. När jag skjuter kommer jag lite långt fram så det blir hög boll, men sjhälva skotten är riktigt bra. T.o.m. domarna och funktionärerna, som var med i Peking vissa av dem, sa att jag hade ett bra skott och att jag räddade många straffar. Det såg inte ut som om jag skulle ta dem för jag såg lite långsam ut, men på något sätt lyckades jag ändå ta nästan alla. Den straffen tog jag dock inte för jag slängde mig för långt och bollen gick över mina fötter och in i mål. Tror det var Nicolina som sköt. 

Det blev mycket jämnt. Alla 3 lag hamnade på 6 poäng och det gick inte att avgöra på inbördes möten vilka lag som skulle till final i och med att vi hade slagit Peppar  2 gånger, Peppar hade slagit Salt 2 gånger och Salt hade slagit oss 2 gånger. Så det blev målskillnaden som avgjorde. Peppar gick vidare på +6 och vi på -1. Salt hade -5, så vi gick vidare till final på 4 färre insläppta mål. Snacka om tight, men det är så det ska vara =)

Så var det då final och det var jag, Albin och Jennifer som matchades för den och sedan fick vi se om vi skulle göra något byte i paus. Det var målsnålt och vi ledde bara med 2-1 i paus, men Peppar hade ju Lisa i laget och hon är grym på försvar. Vi gjorde inga byten i paus för vi tyckte att det gick så bra, så vi behövde inte ändra på något. Jag hade dock lite ont i vänsterlåret. Jag tror att jag gjorde något på en träning för ett tag sedan för förra helgen fick jag ont på samma ställe efter träningen och det hade jag nu med, men det var bara att bita ihop och kämpa på.
Andra halvlek började bra och vi gick ifrån till 4-1 innan de gjorde 4-2. Fler mål fick de inte in utan vi gick ifrån ytterligare och vann finalen med 6-2! =)

Så i våran första riktiga turnering vann vi och inte nog med det, jag och Sofia, en i Peppar, fick ta emot pris för flest gjorda mål under turneringen, 14 var på 5 matcher! Det är inte illa =) en sådan där liten kanon på en platta var det och så står det något på. Alla i laget fick dessutom en medalj var, vet inte om den var i guld, men det borde den ha varit =) + att vi fick varsin Cola zero-keps. Det vet jag inte om alla lag fick, jag tror det.
Jag, Jennifer och Albin fick också våra glasögon från Targe, men vi har inte betalat dem än. På tal om glasögon så fick jag inte använda mina under turneringen för man såg för mycket genom dem. Eyecheck-gubben såg t.o.m. siffrorna på målen sa han, så de fick jag inte ha. Jag fick ta ett par Targe då och idag hade jag Jennifers glasögon.

Det var en lyckad turnering och nu kanske vi kommer i tidningen igen. Pelle pratade om det, så ni kan ju hålla utkik på http://www.corren.se/. Man kan ju hoppas i alla fall =)

Nästa stopp blir Malmö open i februari då vi ska vara med i den öppna klassen. Den stängda klassen, eller vad den heter, blir för svår än så länge. Det är ju landslagsspelare och så där. I öppna klassen kan det både vara nybörjare och gamla avdankade landslagsspelare som är med, så det kan vara väldigt blandat, men det ska bli kul =)

Vad gjorde vi då utöver att spela?
Igårkväll hade varje lag fått i uppgift att hitta på någon aktivitet. Vi bestämde att vi skulle krama balonger samtidigt som man skickade runt ett papperskort från mun till mun. Samma sak som vi gjorde på våran nollning fast med ett kort istället för en godis. Man delades alltså in i respektive lag, stod mitt emot varandra och kramade sönder balongerna samtidigt som man skickade runt kortet.
De andra lagen hade det där med 4 ämnen, fast de hade 5. Man rabblar alfabetet tyst och säger stopp och så ska man komma på ett land, en stad, ett vatten osv. på den bokstaven, you name it. Det var exakt samma sak som det sista laget hade tänkt göra, så de fick improvicera lite ljudcharader istället =P
Efter det låg jag och lyssnade på Albins och Jennifers hyperintressanta samtal om bl.a. huruvida man kan knyta en knut på ett hårstrå, hur och om magar låter, fördelar och nackdelar med att öppna fönstret m.m. Riktigt underhållande faktiskt =P
Senare på kvällen körde vi pingis. Det var jag och Albin mot Jennifer och David. David tyckte att jag var mästare på det =P egentligen var jag sämst, men det är inte så konstigt med tanke på att jag inte ens såg bollen =P men man kanske ändå skulle satsa på en kariär innom det haha =P
Tror inte det, goalballen får gå före, för där ska jag bli riktigt bra =) Jag, Albin och Jennifer, vi är spetsen i laget. Nu gäller det bara att bredda laget en aning och självklart för oss att bli bättre.

Passar kanske inte in så bra just här, men Albin, Jennifer och jag lekte tåg hela tiden. Jennifer först, Albin höll i henne och jag i Albin. Ibland hängde Ther på med. Igår var det The evening-train, idag var det först The morning-train, sedan The lunch-train och sedan The afterrnoon-train =P 

Nu funkar Jaws igen helt plötsligt =Jag har inte ändrat någonting alls sedan i fredags, bara startat upp datorn nu och då funkade det. I fredags testade jag ju att starta om och allt, men inte hjälpte det, men nu hjälpte det, så det är ju bra =)
Hoppas inte att det börjar krångla nu igen..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej!



Rolig artikel du har skrivit!



Men tror du har blandat ihop salt och Peppar hehe.

Ni förlorade alla matcher mot peppar och vann alla över salt. Ni spelade också final mot salt och Sofia var i salt!



Det var superkul att ni kom till turneringen!

Även om ni vann hehe.

Men nästa gång får ni spö!



Nicolina

FSBU peppar

2008-11-30 @ 22:07:34
Postat av: Nicolina fsbu peppar

Hej hej!



Rolig artikel du har skrivit!



Men tror du har blandat ihop salt och Peppar hehe.

Ni förlorade alla matcher mot peppar och vann alla över salt. Ni spelade också final mot salt och Sofia var i salt!



Det var superkul att ni kom till turneringen!

Även om ni vann hehe.

Men nästa gång får ni spö!



Nicolina

FSBU peppar

2008-11-30 @ 22:14:30
Postat av: jojje

tja shit det här inlägget var långt.

coolt att ni vann, ni kommer nog långt inom dethär.

2008-12-01 @ 08:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: