Mike Oldfield - Moonlight shadow

Tid: 12:15:00
Datum: 2009-07-17
Kategori: Musik

Det har i princip inte hänt något alls sedan vi kom hem från Tyskland. Jag har bara suttit här och läst. Just nu läser jag en dålig bok som heter Dödens udde. Inläsaren är inget bra alls, men jag läser igenom den ändå. Jag avbryter till 99,9% aldrig en bok även om den råkar vara mindre bra.

Eftersom att det inte har hänt något alls så slänger jag upp en låt igen.
Den här gången är det Mike Oldfields gamla hitt från 80-talet, Moonlight shadow. En riktig kanonlåt enligt mig och en odödlig klassiker. Många har gjort covers av den här låten, bl.a. Groove coverage, som kanske har den mest kända covern, Luca Noise och Italobrothers, men nu är det originalet som gäller!

The last that ever she saw him
Carried away by a moonlight shadow
He passed on worried and warning
Carried away by a moonlight shadow.
Lost in a river last saturday night
Far away on the other side.
He was caught in the middle of a desperate fight
And she couldn't find how to push through

The trees that whisper in the evening
Carried away by a moonlight shadow
Sing a song of sorrow and grieving
Carried away by a moonlight shadow
All she saw was a silhouette of a gun
Far away on the other side.
He was shot six times by a man on the run
And she couldn't find how to push through

I stay
I pray
I see you in heaven far away

I stay
I pray
I see you in heaven far away

Four AM in the morning
Carried away by a moonlight shadow
I watched your vision forming
Carried away by a moonlight shadow
Star was light in a silvery night
Far away on the other side
Will you come to talk to me this night
But she couldn't find how to push through

I stay
I pray
I see you in heaven far away

I stay
I pray
I see you in heaven far away

Far away on the other side.

Caught in the middle of a hundred and five
The night was heavy but the air was alive
She couldn't find how to push through

Carried away by a moonlight shadow
Carried away by a moonlight shadow
Far away on the other side.

Där hade vi den och texten hittade jag på http://www.lyrics007.com/Mike%20Oldfield%20Lyrics/Moonlight%20Shadow%20Lyrics.html. Den här texten finns nog dock lite överallt, men jag hämtade den därifrån och här kan ni lyssna på låten.



Ha det bra tills nästa gång jag skriver, när det har hänt något. Det är visserligen skönt att bara ta det lugnt såhär, men är det för lungt för länge, då blir det lite tråkigt. Ibland skulle det inte skada att komma ut lite...
Idag är det i alla fall fint väder, så nu kan man sitta ute =)