Svag insats

Tid: 11:45:10
Datum: 2010-12-08
Kategori: Goalball

Igår var det så återigen dags för Stockholmsserien. 1:a gången för i höst för min del. Senast fick vi ställa in p.g.a. brist på skjuts och gången innan det var det tänkt att världens finaste skulle varit här.

Nu kom vi i alla fall iväg.

1:a matchen spelades mot IFAS. Jag började på bänken, medan Albin, Jakob och Jennifer började ute på planen.
Spelet såg sådär ut, vi inledde väldigt darrigt och IFAS kunde ghå ifrån till 4-0 ganska tidigt. Därefter kom vi igen, gjorde 3 raka mål och IFAS ledde bara med 4-3 i halvlek, då jag byttes in.

Det var en fruktansvärt dålig insats. Jag kände mig jätteseg, både ner och upp. Skotten blev inte jättebra de heller och jag släppte några enkla bollar.
Totalt sett var insatsen inget att hänga i julgranen och IFAS vann med 10-5. Senast vi var uppe, utan mig, vann vi med 10-6 och gjorde en kanonmatch.

Ingen var speciellt nöjd efter matchen och alla taggade om till nästa match, försökte lägga den dåliga insatsen bakom oss. Den matchen gick dock inte mycket bättre. Tvärtom nästan sämre.
För egen del tyckte jag det gick bättre och bättre ju längre kvällen gick, men det var i vilket fall långt under min absoluta topp. Brukarhuset ledde med 7-1 i paus och gamade oss till slut med 13-3. Riktigt, riktigt svagt. Det var Brukarhuset vi senast i Stockholm games var snubblande nära på att ta brons av, när vi ledde med 4-0, men förlorade med 4-6. Nu blev det alltså game.

Ännu mer frustrerade och besvikna efter den insatsen taggade vi om till sista matchen mot Hammarby, bestämde att vi i alla fall skulle göra en bra match. Inget uttalat, men individuellt sätt tänkte i alla fall jag så. Fokuserade till hundra på nästkommande match och den gick förhållandevis bra. Försvaret var mycket mer stabilt och tight, vi släppte inga studsande bollar över oss och höll ihop det riktigt bra. Presitionen och skotten var inte av högsta klass, mycket att fila på, men 0-0 stod det i halvlek.

I 2:a halvlek tog vi ledningen med 1-0, precis som vi gjorde i Stockholm games. Tyvärr lyckades vi inte hålla ihop det riktigt och Hammarby kunde vända och vinna med 3-1. Albin sparkade mig dessutom på smalbenet, varpå jag fick 2 hårda skott där. Inte skönt kan jag säga. Dessutom släppte jag ett billigt mål när jag slängde mig ytterst lite åt vänster, men det räckte för att bollen skulle gå förbi fötterna och in i mål. Det var deras 2-1-mål om jag inte minns fel.

En förhållandevis bra insats får man ändå lov att säga. Hammarby har ett väldigt tight försvar, men 3-1 bevisar även att vi har det när vi får till det. De andra 2 matcherna var väl lite si och så, men med tanke på förutsättningarna, att vi inte har haft några mål att träna med på hela hösten, att vi har bytt hall 2 gånger och att jag har varit skadad i drygt en vecka, var det trots allt godkänt. Självklart är man inte nöjd, men alla har sina dippar.

Everything has been turned around, and I don't like it. I don't know anything, but love. Love is the only thing I know, without you, I'm nothing. You should not be negative, you're going to be positive, smile and be happy, keep smiling. I'm trying to do that, but right now, it's very hard. Inside me, there's chaos and it sounds like "fuck off, life!"

Vi avslutar med en cover på Fragma's gamla 90-talshit, Everytime you need me, nu med Kinderwater feat. Natalie.

"You are the sun that rises
You are the moon that lights the night
You are what paralyses me

Everytime you need me
You know I will be there
You know I really care
Say you will
Say you dare."



Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja absolut! Håller helt med! Bra skrivet :)

Vad är bekräftelse för dig? :)

2010-12-09 @ 09:34:50
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Allt i livet är ju inte lätt och tänk vad tråkigt om allt vore lätt! Då skulle man ju stå stilla och aldrig utvecklas. Jag har bestämt mig för att välja att se motgångar som något positivt, att det är genom dem man lär sig och växer som människa, dessutom är det ju så, det kommer någonting positivt ur allting, även det jobbigaste och svåraste! Tro mig!



2010-12-09 @ 11:32:57
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Jessica

Svar:

Haha, nej. Alltid när jag blir sjuk går jag först några dagar och försöker ignorera det helt superintensivt. Men det blir alltid bara värre. Jag vet inte om jag var så mycket bättre på att vara sjuk den här gången dock. Vem vet, någon gång kanske man lär sig!



Med sån övertygelse som du har kommer det utan tvekan att bli precis som du vill. Kanske till och med bättre.

Så länge du ser ljuset i tunneln så får du väl försöka fokusera dig på det. Ibland är livet mörkt, men det blir ju bättre. :) Lycka till!

2010-12-09 @ 17:31:18
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: danten89

Titanic och Avatar är producerade av samma regissör, men båda är två av de bästa filmerna någonsin!

Både är lika hjärtskärande, men samtidigt ger båda ett hopp om livet.

Ett hopp om någonting.



Har du sett Avatar? =)

2010-12-09 @ 23:27:27
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Anonym

- haha tss ;)

2010-12-09 @ 23:35:52
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: danten89

Jadu det vet jag att det är ;)

Spelar på oddset powerplay varje torsdag, men aldrig vinner jag. Brukar bara ha 6-7 av 8 rätt.

Stör mig så mycket men men :)

Spelar man inte, har man inget att vinna..



Har du för planer i helgen då?=)



Ja värme hit nu tack..

2010-12-09 @ 23:40:19
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: hehe, jag har redan gjort en beställning från coolstuff.se ;) de ligger på ica och är redo för att hämtas!

2010-12-10 @ 00:04:27
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Carro

jättekort betyder 8mm, tror jag hon sa. Det är alltså typ snaggat runt om och längre uppepå. och helt vitt hår har jag med :P Som Robyn har det, eller september säger folk. Blev kallad för Annie Lennox hela dagen igår med. Hehe. Det är så jäkla coolt så det är inet sant! Jag känner inte igen mig själv ens! haha.



Haha, jag kommer ALDRIG ihåg vad jag får för poäng på bowlingen så det är ingen idé att fråga ens! Men jag fick typ 7strikear tror jag så det var bättre än sist i alla fall. Tänker dock ha bowlingpaus nu. Börjar bli lite monotont!

2010-12-10 @ 08:37:24
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Evelina

Man kan ju inte vara bra/bäst hela tiden :p 90-talslåtar är underbara!

2010-12-10 @ 10:01:30
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Mimmi

ja precis, man får ha hoppet uppe! allt ordnar sig nog

2010-12-10 @ 10:58:28
URL: http://justblush.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

så jobbigt när man byts in efter pausen och så är man sådär seg!



sv: jo precis :) jag hoppas jag får vara där

2010-12-10 @ 14:22:49
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: jennifer

Samtidigt, man vet som aldrig med SSK. dom kan vända ett underläge till vinst..



haha, precis ;). Nejdå.

Peter har blivit som så himla gullig nu, typ:" Det är bara dig jag älskar" osv.. Det sa han aldrig förut ;)

2010-12-10 @ 16:50:22
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Anonym

svar: ja jag förstår att det känns trist att inte kunna ta körkort.. jag ville verkligen inte i början men nu känns det annorlunda :)



det är precis som man brukar säga, livet är en berg och dalbana, men då det känns lite för jobbigt får man försöka tänka positivt, det vänder snart.. :)

2010-12-11 @ 19:13:40
Postat av: NATALIE

oj den förra kommentaren var från mig :)

2010-12-11 @ 19:14:31
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: tess

Tjing... svarar inte på en kommentar just nu. Försöker lägga energi på livet.... jag tycker ajg tagit mig upp rejält och det är viktigare. Men de kom några bakslag på jobbet men ändå är jag totalt lugn. Jag vet att jag ahr handlat helt rätt.



Hur är de med min Johan då? Bra hoppas jag... så bra de kan vara. Snart är de jul å vi får försöka tr på framtiden.

2010-12-12 @ 00:21:06
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tråkigt att det inte gick bättre :(



Svar: Hon trodde det var vatten, det var utblandat i en sodasteamflaska. Jo, vi hade en av landets bästa läkare (min bästis pappa) till hans så han tog hand om giftanalysen. 2 klunkar spolarvätska = 2 glas vatten sen var det lugnt. Dock inget att rekommendera.

2010-12-12 @ 11:13:55
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Emlan

Mm jag förstår det :/ Kärlek kan verkligen vara både på gott och ont. Det kan få en att bli lyckligast i världen och raka motsatsen. Men hon vill fortfarande eller? Bara hon får lite tid? Hoppas verkligen att det löser sig.



2010-12-12 @ 12:09:13
URL: http://emlanherself.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Himla rolig resa.

Rätt lätt, dörren låstes och den går inte att få upp innifrån.

Nja, jag tycker inte det är någon idé att bli nervös. Det som händer händer, finns inte mkt att göra åt saken och sen får man bara inte ge sig när de säger att det inte går att lösa, det gör det alltid.

2010-12-12 @ 20:51:35
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: elin - livet är en vapenfest

SVAR: ooooj, jag hade min första mobil när jag va... 6! :) Så att jag kunde ringa hem när jag va ute själv ;D

2010-12-14 @ 17:05:54
URL: http://vapenfest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: