Paradisio - Bailando

Tid: 18:15:00
Datum: 2011-01-31
Kategori: Musik

Just nu orkar jag inte med allting, så vi slänger in en låt istället. En riktigt bra klassiker från 1996 som jag tror att alla känner igen. Paradisio's gamla megahit, Bailando!
Den påminner mig av någon anledning om varma sommarkvällar i Motala. Om det var varma sommarkvällar i Motala då minns jag inte, men likväl är det det jag tänker på. Vad låten handlar om har jag egentligen ingen aning om, men enligt Googles språkverktyg så betyder "Bailando" dans och låten handlar om en tjej och en kille, på dans, hela natten. Översättningen på temat blir ungefär:
 "Du och jag på festen
 Du och jag hela natten
 Du och jag på festen
 Du och jag

 Dans dans vänner adjö, adjö galen tystnad
 Dans dans vänner adjö, adjö galen tystnad."

I vilket fall har ni den riktiga texten och låten här! Njut av nostalgin och berätta gärna era minnen för mig!

"Si señor, efectos especiales, ye, ye, ye
Si señor, una tentacion, ye, ye, ye

Tu y yo a la fiesta
Tu y yo toda la noche
Tu y yo a la fiesta
Tu y yo

Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco

Si señor, corona de cristales, ye, ye, ye
Si señor, una emocion, ye, ye, ye

Tu y yo a la fiesta
Tu y yo toda la noche
Tu y yo a la fiesta
Tu y yo

Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco

La luna estaba llena, soñe de un palacio
un paraiso que se llama Paradisio

Tu y yo a la fiesta
Tu y yo toda la noche
Tu y yo a la fiesta
Tu y yo

Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco
Bailando bailando amigos adios, adios el silencio loco

Baile sensual
noche romantica melodia."

Som vanligt kan ni så klart också lyssna på låten här nedan och texten är hittad här.



Så, vad tycker ni om denna gamla superhit? Jag tycker den är kanonbra, ger verkligen sommarkänslor och en rejäl tillbakablick i backspegeln.