Dropkick Murphys - As one

Tid: 12:02:00
Datum: 2011-03-25
Kategori: Musik

Hörde denna låten för några dagar sedan, i ett klipp från säsongen som gått med Leksand. Fastnade direkt. Svängig, melodiös punk med hyfsat tempo och lite exotiskt med inslaget av säckpipa. Lite irländskt över det hela.

Låten kommer från Dropkick Murphy's album Blackout från 2003 och jag måste nog säga att detta bandet är ett av mina nya favoriter. Har inte lyssnat speciellt mycket på dem innan, men nu, gillar dem starkt! Kanske börjar min musikstil ändras en aning? Eller breddas bara musikstilen? Tror på det senare!

Här har ni texten:

"Tonight my son, I'll heed the call
If you're to live, then I must fall
Just give me one more moment, another walk out in the sun
One more day to find some justice with your shadow by my side
Cuff me, tie me, lock me down, 'cause I'll be back to go another round!

As one!

My blood runs red beneath the knife
I give my soul to you tonight

From early on I was on my own
With no light to guide my way
Then the hand of destiny called me only now I understand
Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!

As one!

My blood runs red beneath the knife
I give my soul to you tonighe

GO!

As one!

My blood runs red beneath the knife
I give my soul to you tonight

Just give me one more moment with your shadow by my side
And we will always be together...as one."

Riktigt bra och medryckande låt. Texten hittar ni här och som vanligt kan ni här nedan lyssna på låten. Vad tycker ni?