Mellony - Sluta blogga

Tid: 21:35:00
Datum: 2013-03-03
Kategori: Musik

Mannen bakom artistnamnet Mellony har gjort en del lite halvroliga låtar. Den här kom för tre år sedan och är lite småkul tycker jag. Genren är Hands up, en genre jag lyssnar väldigt mycket på och som jag gillar starkt. Den karaktäriseras av den tunga basen och de melodiska syntslingorna.

Här har ni texten:

"Det är nästan pinsamt att höra på er,
Tja Tja bloggen vad är det som sker?
Beben, Kissie och Kenza,
va håller ni på med?
(Dags o rensa)

Väx upp, skaffa ett liv,
fixa ett annat tidsfördriv.
Känn ingen press,
men alla är less,
(dom kommer besöka din adress).

Sluta blogga, lägg ner för fan.
Ni är inte bättre än någon annan.
Ingen vill höra på erat tjafs.
(Gå och dränk er ut till hafs)

La La La La La La La La x4

(Instrumental)

Ingen vill vara som er,
Det är ganska sjukt att ingen av er ser,
Tja Tja bloggen vad händer idag?
De men,
(nu får det faan va bra)

Väx upp, skaffa ett liv,
Fixa ett annat tidsfördriv,
Känn ingen press,
men alla är less,
(dom kommer besöka din adress).

La La La La La La La x4

Sluta blogga, lägg ner för fan.
Ni är inte bättre än någon annan.
Ingen vill höra på erat tjafs.
(Gå och dränk er ut till hafs)

(Instrumental)"

Texten är hittad på Artists.letssingit.com och här nedan kan ni lyssna på låten.

 

 

Kommentarer
Postat av: danten89

Hans låt är inget mera än hans åsikt? Jag menar varför ens orka lägga energi på att göra en sån låt?
Om man inte gillar att andra bloggar, låt dem blogga ändå? Hat, ilska och avundsjuka är mycket roten till allt dumt som görs och skrivs på nätet idag.
Jag kanske inte gillar vissa bloggare osv. Men jag orkar inte ens bry mig.. han kanske skulle skaffa sig ett liv istället.

Gothmans masker är också bara ett sätt att försöka kategorisera.. jag är verkligen less och trött på alla dessa teorier.. vi läser mycket om dem i skolan osv. :P
Jag tycker man kan läsa om dem osv. Men dem stämmer verkligen inte till 9/10. Jag förundras alltid, om man gör si ena gången, så gör man så andra och den trejde blir det helt tvärtom. Liksom en som är världens mattegeni, kan helt plötsligt bara tappa matten.
Det är så mycket som spelar in :P

Då är du nöjd med din helg med andra ord? ;)

2013-03-03 @ 22:22:39
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: danten89

Jag tycker INTE man kan skämta om att någon ska dränka sig till havs.
Min gräns går när det handlar om liv och död.
Speciellt när det handlar om unga tjejer som hör osv.
Visst jag tar inte texten seriöst, men folk kan bli stötta.
Man ska inte få göra vad man vill. Denna låten är ett bevis på vad näthatet och mobbningen på nätet skapat.
Likadant som Sean Banan och hans låt ifjol i mellon.. när han sjöng om att Svart Taxi var jävla bra och Carola inte så bra.. det är inte okey..
Visst det görs kanske med glimten i ögat, men ändå.. ska alla barn som lyssnar på han och tror på hans ord tycka att carola inte är bra? dem vet ju inte vem hon är kanske.

Men en människa som är jättebra på att vara snäll och rar i alla situationer helt plötsligt mördar fem personer, bara sådär. Då är det ju inga masker att tala om? Eller är det en mask?
Nej jag tror inte på teorier, det är för mycket egna åsikter i teorier. Bara för att tex Aaron Antonovsky myntade det salutogena, så är det ju hans åsikt. Bara för att han kom på det, så stämmer det inte?

Härligt att höra =)

2013-03-03 @ 22:49:36
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Linda

E kommer inte höra av sig något mer nu jag har sakt till på skarpen så jag hoppas han lyssnade på det.

Mitt liv kan inte bli bättre nu jag mår KANON igen JAG ÄR LYCKLIG JAG HAR FÅTT TILLBAKA MITT LIV JAG KOMMER FÅ PENGAR IGEN.

J blev jätte glad när jag berätrade att jag kommer få pengar igen så vi firade lite han och jag hemma hos mig.

Han va het han

2013-03-05 @ 00:05:47
URL: http://karlstadbruttan.blogg.se
Postat av: danten89

Ja men eller hur =)

Hur är det idag då? :)

Jag tycker bara man inte ska gå alltför hårt på.. och visst det kanske är skrivet med glimten i ögat, men det märker jag om det är..
Sean Banan är dock lite på gränsen, vissa låtar är ju bara kul där :P
Fast har inte lyssnat nämnvärt på honom :)

Precis jag tänker inte i masktermerna iallafall :p

2013-03-05 @ 10:21:49
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: karlstadbruttan.blogg.se

Man kan inte leva utan pengar i dagens läge och det vet jag. Jag var ju så jävla nära på att bli vräkt på grund av att jag inte hade pengar. Jag är min familj och mina vänner evigt tacksam för all hjälp och stöd jag fått från dom. Nu har allt löst sig och jag kommer få pengar igen och det känns kanon. Jag är världens bästa mamma och världens bästa kompisar. J blev överlycklig när jag berättade den glada nyheten för honom så vi va bara tvungna och fira och det gjorde vi helt rätt i. Att allt har löst sig för mig måste man fira.

2013-03-05 @ 14:16:14
URL: http://karlstadbruttan.blogg.se/
Postat av: sandrafagerberg - Dont worry, be happy

haha rolig låt :)
ja precis, skönt nu när solen tittar fram :D

2013-03-05 @ 15:34:24
URL: http://ssandraaf.blogg.se
Postat av: Liene

sv: Jag håller med :)

2013-03-05 @ 18:39:20
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Peppbloggen

Sv: Ja, precis! Åh, vad härligt att du gillade det!! :D

2013-03-05 @ 21:20:09
URL: http://peppningsbloggen.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Det tycker jag att du ska prova! :) Rosa pantern är supersmarrigt. Ja, den låten var ganska skön faktiskt! Själv tycker jag att det finns en hel del bra låtar till på lördag! Jag behöver hjälp med att tippa! (Läs senaste inlägget) ;p Japp, jag sympatiserar med Ida när det gäller det.

Haha, vilken låt! :p Aldrig tidigare hört den. En ganska dålig låt måste jag säga ;)

2013-03-05 @ 21:37:44
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Haha, minns den låten! Kanske inte den bästa låten man har hört direkt men :p

2013-03-05 @ 23:38:49
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: anna

hahah vilken låt!

svar: ja, nu har det dock äntligen blivit ljusare ute och våren börjar komma! :)

ja, det är ju iofs sant...

2013-03-06 @ 08:14:28
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Rebecca

haha sämst text :)...

2013-03-16 @ 15:45:08
URL: http://rebeckhaam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: